Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oppisopimuksella navettaan

Lähettäjä: Töihin 
Päivämäärä:   25.10.25 18:33:04

Otetaanko maatiloille helposti oppisopimuksella töihin?
Maito- tai lihakarjatilalle.
Onko kellään kokemusta?

Re: Oppisopimuksella navettaan

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   25.10.25 18:39:39

Joo, mutta kannattaa valita tarkkaan, että kenelle menee. Jos itse haluaisin alalle, niin lähtisin lomittajana tekemään oppisopimuksen. Sais ainakin asianmukaisen palkan ja ajallaan.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.10.25 19:32:11

Varmaan sellainen tila voi ottaa, joka tarvitsee työntekijän. Ennemmin kulkisin myös useammalla tilalla, että saisi kokemusta eri paikoista.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.10.25 19:48:16

Tehdas navettaan ei kannata hakeutua. Et opi kuin koneiden käyttöä. Edes lypsää ei tarvi kun koneet hoitaa senkin. Lasin takaa katselet lehmiä ja tietoklneeen näyttöä.

Lähettäjä 
Päivämäärä:   25.10.25 19:59:17

Mä oon opiskellut oppisopimuksella. Ja työskennelly myös Suomen yhdessä isoimmista navetoista, niin ei missään tehdä pelkillä koneilla ja lasin takaa. Tuo oli typerä kommentti K:lta.
Lomittajana pitää osata jo jotain, joten helpompaa aloittaa tilalta, mutta esim itse työskentelen lomittajana ja voisin kyllä opettaa jotakuta.
Tilalla oppisopimuksella sain myös palkkaa ja ihan asiallisesti osaamiseen nähden.
Itsekin suosittelen useammalla tilalla opiskelua, eri tavat on hyvä nähdä, vähintään oppii, mitä ei kannata tehdä.
Facebookin Renkejä ja piikoja -ryhmästä löysin itse aikoinaan paikan.

Jos haluat tarkemmin kysellä, voi laittaa sähköpostia :)

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   25.10.25 20:17:53

”Tehdas navettaan ei kannata hakeutua. Et opi kuin koneiden käyttöä. Edes lypsää ei tarvi kun koneet hoitaa senkin. Lasin takaa katselet lehmiä ja tietoklneeen näyttöä.”

Ehkä kannattaa opetella olemaan kommentoimatta mitä sattuu, kun minkäänlaista tietoa ei ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.