Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yllättävät iltapalaverit töissä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.10.25 10:49:23

Pomo haluaa pitää palaverit iltaisin 16-18 välillä. Usein hyvin lyhyellä varoitusajalla.

Jäätkö töihin
A. Innoissasi
B. Pakosta
C. Et jää iltapalaveriin

Jos et jää:

Onko syynä
a. Olet illat tallilla, hevosesi odottaa liikutusta
b. Koira odottaa kotona pissalle pääsyä
c. Lapset pitää hakea päiväkodista sovittuun aikaan ennen päiväkodin sulkeutumista

Milloin on mielestäsi itsekästä ettei jää töihin?

Selvästi lasten takia oli itsekästä lähteä tuossa toisessa keskustelussa. Lapsilla pitäisi vähintään olla tukiverkosto tai palkattu lastrnhoitaja joka tunnin varoitusajalla astuu remmiin. Onko teillä samanlaista esim. eläimille.

Mulla on nuo kaikki kolme. Pidemmät päivät onnistuu, mutta ne pitää erikseen sopia.

Re: Yllättävät iltapalaverit töissä

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   25.10.25 10:54:23

Palaverit pidetään työajalla ja aamulla.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.10.25 10:58:44

Mies: luehan nyt ajatuksella. Tämä ei ole totta vaan hieman kuin aikuisten ajatusleikki.

Päivämäärä:   25.10.25 10:59:44

Olihan se nyt tavallaan hyvä vastaus. Miehellä töissä asiat kunnossa kun tollasia ei tule edes mieleen vaatia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.10.25 11:03:11

Ei ongelmaa, jos saan vastaavasti olla pois töistä kesken päivän. Liikutan hevosen silloin.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   25.10.25 11:15:15

Työnantajani ei ole niin tyhmä, että järjestäisi ylläripalavereja iltaisin.
Aloitus on täysin absurdi.
Mutta ajatusleikkinä:
Voisin käydä liikuttamassa hevosen valoisaan aikaan, kun lapsikin on hoidossa.
Nappaan lapsen hoidosta ja tutun lapsenlikan/ pojan kyytiin tullessani tallilta kotiin. Näytän, mistä löytyy evästä ja siirryn palaveriin.
Maksan hoitajalle (joita verkostossa on pari muutakin) pimeästi muutaman kympin menetetystä vapaa -ajastaan.
Heitän hoitajan kotiin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.10.25 11:17:00

Minulla ei ole lapsia, hevosia tai mitään muitakaan lemmikkejä. Ja silti v*tuttaisi, jos yhtäkkiä päivä pitenisikin tunnilla tai parilla. Jos asia olisi jo etukäteen tiedossa niin tämä olisi OK. Tuleehan näistä sitten ylityötuntejakin, jotka voi pitää vapaana myöhemmin. Mutta mielestäni hyvin lyhyellä varoajalla tämä on pomon puolelta vain tosi huonoa suunnittelua ja johtamista.

Itse lähden yleensä suoraan töistä salille enkä todellakaan kanna salilla työpuhelinta mukana. Eli varmaan jos palaverikutsu tulisi oikeasti kun olen jo lähtenyt töistä, niin todennäköisesti missaisin koko homman :D

Toki riippuu myös työstä ja palkasta. Jos olisin itse ottanut vastaan työn, joka vaatii jatkuvaa joustoa ja tästä joustamisesta myös maksettaisiin mukavasti, niin mikäpä siinä. Mutta jos pomo yhtäkkiä keksisi tämmöisiä, niin ei. Suurin osa palavereista on muutenkin ihan turhia.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.10.25 11:17:18

No tällä palstalla suurin osa ei tykkää lapsista, mutta palvoo eläimiä, niin vastaukset ovat sen mukaiset. Lapset ja vanhemmat haukutaan ja eläimien takia valehdellaan työnantajalle jotta voidaan olla hoitamassa eläimiä.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   25.10.25 11:34:55

Lapsi on jo kahdeksannella luokalla ja kissakin pärjää kotona mutta se ei siltikään tarkoita sitä että minut voi käskyttää tuosta vain töihin lyhyellä varoitusajalla. En jää ylitöihin ellei kyse ole jostain pakottavasta syystä, yks kaks keksitty palaveri ei ole sellainen. Voi voi kun nyt ei ehdi, muuta menoa, nähdään taas.

Päivämäärä:   25.10.25 11:39:42

En jää uhallakaan, hoitakoon lapselliset hoitajan lapsilleen.

Lähettäjä: kata 
Päivämäärä:   25.10.25 11:40:23

Teen etätyötä niin periaatteessa ihan sama

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   25.10.25 11:41:10

Näistä pitää tietää etukäteen, jotta voi järjestellä päivän kulun toisin kuin se normaalisti menee. Onko etänä mahdollista osallistua?

Ei itsellänikään kovin montaa ihmistä ole olemassa, joita voisin pyytää koiran hoitamaan (yksi), lapset ei enää ole päväkoti-ikäisiä mutta silloin kun oli niin meillä normaalisti meni niin että minä vein ja mies haki, joten lapset eivät olisi ongelma. Hevosen voisin hoitaa ja liikuttaa palaverin jälkeen mutta olisi kiva hoitaa palaveri matkalla tallille etänä ja olisi jo tallilla kun palaveri päättyy.

Asiaan varmasti löytyisi vaihtoehtoja hoitua palaverit ja joko näitä tapahtuisi pomon osalta niin usein, että asia ei olisi mikään yllätys tai sitten todella harvinaisesti että asia hoituisi jotenkin. Jos ei hoituisi niin asiaan keksittäisiin joku ratkaisu.

Päivämäärä:   25.10.25 11:42:56

"En jää uhallakaan, hoitakoon lapselliset hoitajan lapsilleen."

Täh?

Lähettäjä: riippuu 
Päivämäärä:   25.10.25 12:08:26

Riippuu ihan onko näitä " yllätys" palavereita ilmoitettu pidettävän työsopparissakin. Jos ei, niin en tuosta vain jää.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   25.10.25 12:12:03

Oonpas tässä digiajassa niin ettei tullut mieleenkään että pitäisi ihan fyysisesti olla läsnä työpaikalla!

Joo, en jäisi, ellei asiasta olisi sovittu ajoissa etukäteen. Ja miksi: jos olisi pieniä lapsia, ne pitäisi hoitaa ulos päiväkodista.
Saisko niitä nykyään edes kuka tahansa hakea?

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   25.10.25 12:20:00

No jos palaveri olisi asiakkaan kanssa, joka on eri aikavyöhykkeellä/muuta vapaata slottia ei löydy ja asialla olisi kiire/hyvät rahat saatavilla, järjestäisin asiat, niin että voin osallistua.

Jos kyseessä olisi sisäinen palaveri, joka ei liity akuuttiin asiakaskeissiin, en jäisi, koska koirat pitää käyttää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.10.25 12:24:45

Onneksi tällaisesta ei ole oikeassa elämässä kokemuksia, koska meillä työt tehdään virka-aikaan.

Mutta ajatusleikkinä. Minulla on koira, jonka hoidan yksin. Jos olen ollut jo täyden työpäivän pois kotoa, koiralle tulee kohtuuttoman pitkä yksinolo/ulkoilutusväli, jos jään vielä ylitöihin.

Palaveri onnistuisi osaltani käytännössä näillä vaihtoehdoilla:
1. Saan/ehdin käydä ulkoiluttamassa koiran ennen palaverin alkua.
2. Saan osallistua palaveriin kävelypalaverina lenkiltä koiran kanssa.
3. Saan osallistua palaveriin etänä kotoa käsin ulkoilutettuani ensin koirani.

Päivämäärä:   25.10.25 12:25:37

Etäpalaveri ei olisi ongelma, käyttäisin koirat lenkillä sitten ennen palaveria.

Jos kesken toimistopäivän tulisi vaatimus jäädä toimistolle klo 18 saakka, se ei onnistuisi. Onnistuisi kyllä, jos palaverista olisi tieto jo edellisenä iltana ja töihin sopisi aamulla saapua pari tuntia normaalia myöhemmin. (Koirilla on pissan pidättämisen suhteen rajansa).

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.10.25 12:46:01

Jos mulla tulis yllättävä palaveri työajan jälkeen, se olisi joku todella poikkeuksellinen akuutti tilanne, jolloin jäisin tai tämä olisi luultavasti teamsilla, jolloin osallistuisin palaveriin kotoolta. Priorisoisin tällaisen tilanteen: hevonen jäisi liikuttamatta (täysihoidossa) ja mieheni olisi kotona koiran kanssa.
Johonkin turhanpäiväiseen, jota ei olisi pakko hoitaa juuri sillä hetkellä, en osallistuisi.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   25.10.25 13:11:08

Riippuu siitä, maksetaanko siitä tai saako vastaavan ajan vapaaksi. Kovin lyhyellä varoitusajalla ei käy.

Lähettäjä: ultla 
Päivämäärä:   25.10.25 14:44:18

En jää yllättäviin palavereihin. Niistä pitää sopia etukäteen, jotta saan omat menoni sovittua.

Jos pomo päättäisi pitää yllättävän iltapalaverin ja sinne olisi pakko jäädä, pitäisi sille olla kyllä niin painava syy, ettei ole mitään syytä/järkeä kieltäytyä.

Ymmärrän sen, ettei kaikilla ole noin vain valmiina joka päivä lennosta sekunnin varoitusajalla lapsenvahtia tai ketään, joka käyttää koiran ulkona. Mutta jos lapsia tekee tai eläimiä hankkii, niin sitoutuu myös hankkimaan tukiverkon tai maksamaan hoidosta, koska omat työt, tai vaikka liikenneonnettomuuteen jumahtaminen, 40 asteen kuumeessa sairastaminen tms. ei ole mikään syy jättää lasta tai eläintä hoitamatta.

Ihan jo sekin, että et asu ja ole töissä ihan tarhan vieressä, ja joudut kotimatkalla keskelle liikenneonnettomuutta ja olet siellä jumissa kaksi tuntia. Ihan yhtä lailla olet silloin kykenemätön ulkoiluttamaan koiraa tai hakemaan lasta tarhasta, joten on sinulla silloinkin oltava joku, jolle soittaa, että hae lapsi tarhasta ja käytä koira ulkona.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   25.10.25 15:30:43

Helppoa, teen vuorotyötä. Osa palaveista on paljosta illalla ja se on työaikaa.

Päivämäärä:   25.10.25 15:31:24

Mun puolisolla on näitä useampana päivänä viikossa. No, palkkakin on yli 200 000€ euroa vuodessa, joten sitä jossain määrin edellytetään. Ylitöistä ei makseta. Jos on jotain akuuttia itsellä, voi joskus toki kieltäytyä, mutta pääsääntöisesti pitää onnistua. Yleensä etänä ok, joskus vaatii paikalla oloa. Välillä pitää illalla klo 22 saada seuraavaksi aamuksi jotain valmiiksi.

Meillä se tarkoittaa ja on jo vuosia tarkoittanut, että minä joustan. Minä siis olen paikalla ulkoiluttamassa koirat (3) ja olin paikalla lasten harrastuksiin viennissä (nyt molemmat muuttaneet pois kotoa.)

Se myös tarkoittaa sitä, että mulla on vapaassa käytössä puolison luottokortin rinnakkaiskortti. On ollut aina. Perhe on yhteisyritys ja molemmat hoitaa osansa.

Päivämäärä:   25.10.25 15:33:43

"Se myös tarkoittaa sitä, että mulla on vapaassa käytössä puolison luottokortin rinnakkaiskortti. On ollut aina. Perhe on yhteisyritys ja molemmat hoitaa osansa."

HYVÄ SINÄ! ja toki hyvä myös sun mies. Perhe on yhteisyritys ja nimenomaan tuossa tilanteessa kun sinä mahdollistat nuo tienestit niin niistä puolet on sun.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   25.10.25 15:40:01

Vaihtoehto 1: jos lapset, haku tarhasta klo 15, välipala ja mies vahtii lapsia ja minä sitten klo 16 etänä palaveriin. Tai lapset hoidosta klo 15 ja mummolle, kummille, tms hoitoon ja minä palaveriin tstolle, jos mies töissä. Vaihtoehto 2 jos koira, koiran lenkitys klo 15, ja koira mukaan töihin. Tai jos ei muu auta niin koira aamulla kenneliin josta haku seuraavan päivän iltana, jos tarvitsisi satsata töihin. Vaihtoehto 3: joku muu hoitaa lapset ja koiran. Vaihtoehto 4 jossa hevonen, ei ongelma, liikutus klo 20 ei ole ongelma minulle, hepalle, perheelle tai työnantajalle.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.10.25 15:51:25

"Mutta jos lapsia tekee tai eläimiä hankkii, niin sitoutuu myös hankkimaan tukiverkon tai maksamaan hoidosta, koska omat työt, tai vaikka liikenneonnettomuuteen jumahtaminen, 40 asteen kuumeessa sairastaminen tms. ei ole mikään syy jättää lasta tai eläintä hoitamatta."

Työpaikkahan on valittu sen mukaan, että eläimet pystyy hoitamaan töiden ohella ja tallityöt suunniteltu sen verran helpoiksi, että hoituvat vaikka 40 asteen kuumeessa. Liikenneonnettomuuteen joutuminen joko viivästyttäisi hevosten ruokintaa tai tukiverkostoa pitäisi hälyttää apuun, mutta hätätilanteet erikseen. Jos työnantaja alkaisi viikottain järjestää tällaisia 'yllättäviä hätätilanteita', jotka aiheuttaisi jatkuvaa muiden avun tarvetta, niin työpaikan vaihto tulisi ajankohtaiseksi.

Lähettäjä: 369 
Päivämäärä:   25.10.25 15:53:56

Olisko pomon keksimät ylläripalaverit kuitenkin vähän eri asia kuin sairastuminen tai liikenneonnettomuus.

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   25.10.25 15:54:49

Ei se ole yllättävää jos on allekirjoittanut työsopimuksen missä nämä ovat osa työvuoroja.

Lähettäjä: 77p 
Päivämäärä:   25.10.25 16:19:39

Jos tekee sellaista työtä, että ylläripalavereja järjestetään tuosta vain iltaisin, niin se on kyllä tiedossa jo työtä hakiessa ja näkyy myös palkassa, joten ei ne enää yllätyksenä tule.

Esim. Eksälläni on työaika klo 8-16, mutta saattaa tulla soitto klo 6 että nyt välittömästi tänne tai kerrotaan klo 15.30, että nyt joutuu jäämään ylitöihin ja pääseekin vasta klo 21. Palkkaan sisältyy aina tietty määrä hyppyyttämistä ja ylitöitä riippumatta siitä, tuleeko ylitöitä tai hyppyytetäänkö. Joinakin kuukausina saa siis parempaa palkkaa, kun ylitöitä ei (juurikaan) ole tai ei hyppyytetä kertaakaan. Vasta jos menee sen tietyn palkkaan sisältyvän määrän yli, niistä maksetaan erikseen. Joskun myös pääsee lähtemään aiemmin tai saa palkallisen vapaan. Mutta tuollaista työtä tekevä ei siis voi väittää, että tämä tulee yllätyksenä, kun se on tiedossa jo työtä hakiessa ja lukee selkeästi myös työsopimuksessa.

Ja tuolloin tietenkin pitää olla ne turvaverkot jos on lapsia ja lemmikkejä tai muita velvollisuuksia. Ei voi valittaa, kun on itse valinnut hankkia ne lapset ja lemmikit ja tehdä tuollaista työtä, jossa työaika ei aina olekaan täysin säännöllinen.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   25.10.25 16:23:11

Meillä on päällikölläkin lapset,jotka pitää hakea ihmisten ajoissa päiväkodista. Yllättävät iltapalaverit kuulostavat täysin absurdilta.

Työaika on vapaa 8-16. Töitä voi tehdä muulloinkin, mutta koulutukset ja palaverit on kyllä virka-aikana.

Lähettäjä: gw 
Päivämäärä:   25.10.25 16:23:29

Työaikani loppuu kello 15. Jos työnantaja maksaa ylimenevistä tunneista niin voisin jäädä, ilmaiseksi en todellakaan ole jäämässä.

Päivämäärä:   25.10.25 17:08:50

riippuisi mitä sopparissa lukee. jos työaika päättyy esim klo 16, eikä ole mainittu mahdollisista ylitöistä, sillon en jäisi. jos olisi etukäteen tiedossa, ja on sitoutunut, silloin on osallistuttava. jos
palaveri on heti töiden jälkeen, eikä niin että pääsee esim klo 16 ja palaveri klo 18, olisi ihan ok minulle. jos sulla on lapset, lemmikit, muut harrastukset, kuljet julkisilla yms nämä pitää tietenkin selvittää jo työtä hakiessa että mitenkä työvuorot jakaantuu että onko mahdollista joustaa omasta aikataulusta...

Lähettäjä: krrk 
Päivämäärä:   25.10.25 17:09:52

"Saisko niitä nykyään edes kuka tahansa hakea?"

Saa, jos siitä on ilmoitettu. Minäkin olen hakenut siskoni ja kavereiden lapsia hoidosta ja kerhosta ja vastuussa olevalle aikuiselle on vain soitettu/laitettu tekstari, että tämän niminen ihminen tulee hakemaan. Toki ne lapsetkin on minut tunteneet ja huutavat minut nähdessään minua nimeltä, eli ei ole tarvinnut lapsia väkisin mukaan ottaa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.10.25 17:32:39

Tosin jos ei asuta Helsingissä ja julkiset pelaa, niin täällä muualla ongelmaksi tulee usein turvaistuin autoon.

Onko sellaista jollain random varahakijalla. Hyvät ja turvalliset maksaa 400 eurosta ylöspäin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.10.25 18:05:14

Voihan joku lapseton työkaveri, jolla ei ole palaveria, hoitaa lapset.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   25.10.25 18:31:41

Klo 18 ei ole minulle erityisen myöhään, saatan olla siihen asti oma-aloitteisestikin. Koira on hoitajalla, joka on lenkittänyt sen päivällä.

Päivämäärä:   25.10.25 18:55:52

Meillä ei saa tulla muutoksia kolmen viikon listoihin, jos tulee, niin jääminen on vapaaehtoista.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   25.10.25 19:30:50

Lähtökohtaisesti jos tuollainen osuisi kohdalle niin kyseessä olisi "hätätilanne", mies hakisi lapset ja hevosen liikuttelen muutenkin vasta sen jälkeen kun lapset on nukkumassa. Hyvin yksinkertaista. Toki jos olisi niin että mies olisi työreissulla niin kysyisin ensin mummot voivatko hakea, jos ei onnistuisi sopisin osallistumisen palaveriin etänä ja laittaisin lapset siksi aikaa katsomaan piirrettyjä. Ja tuollaiselle poikkeusviikolle olisin hevosen liikutuksen järjestänyt jo muutenkin niin ettei ole pakko käydä itse lasten kanssa illalla.

Ja joku turvaistuimia yllä mietti, niin meillä on luonnollisesti molemmissa autoissa omat ja jos toinen lähtee reissuun jää istuimet autotalliin juurikin siltä varalta että joku voisi niitä tarvita (ja meillä esim molemmilla isovanhemmilla on meille avaimet). Ja esim minun äitini ajaa meidän ohi jos ajaisi tuohon kylälle, eikä miehenkään vanhemmilla tulisi monen minuutin koukkaus.

Lähettäjä: djdj 
Päivämäärä:   25.10.25 20:31:12

Minun äitini autossa oli myös monta vuotta lastenistuin ja koroke ihan sitä varten, että sillä kuskattiin siskoni lapsia sinne sun tänne tarvittaessa.

Eikä kaikilla välimatkoja kuljeta autolla, moni kulkee paikallisliikenteellä tai kävellen. Kaverini lapsi on 2 km päässä heidän kotoa ja lapsen voi aivan hyvin kantaa reppuselässä tuon matkan, ja kaksivuotiaana käveli sen jo itsekin hyvin usein.

Päivämäärä:   25.10.25 20:40:45

C ja C. Ja myöskin viimeiseen D, ei kiinnosta, työaikani on 8 h, muihin sopimuksiin en ole suostunut enkä suostu. Jos 8 h sisään ei noin tunnin palaveria pomo osaa järjestää, pomo vaihtoon. Koska kyllä saa järjestettyä.

Toki mieskin voi lapsen päiväkodista hakea mutta hänellä on vaihtelevat vuorot, ei voi siihen laskea. Kaikki kun ei tee säännöllistä työvuoroa. Ja tosiaan, turvaistuin. Se kulkee yhdessä autossa ja niitä on yksi eikä voi jättää päiväkotiin nurkkiin jemmaan. Ilman sitä ei minun lasta kuljeteta ja mikään styroxi koroke ei näin pienellä toimi moneen vuoteen vielä.

Ja vaikka ei olisi lapsia, ei kiinnostaisi ylimääräiset tunnit töissä eikä kiinnostanut. Ellei ole hätätapaus (joku loukkaantuminen, tai muu oikeasti hätätapaus), mitä palaveri ei ole.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.10.25 20:46:16

Jään toki.

Lähettäjä: Päriskello 
Päivämäärä:   25.10.25 21:15:23

En jää ja vidduako se kenelläkään kuuluu miksen jää en vain jää.

Lähettäjä: Nirppu 
Päivämäärä:   25.10.25 21:20:30

Olen usein neljän ja viiden välillä vielä töissä, koska liukuva työaika ja aloitan yleensä myöhempään, joten se ei olisi ongelma. Viiden jälkeen pitäisi olla tosi hyvä syy palaverille, ja osallistuisin vain, jos asia oikeasti koskisi minun työtäni.

Jos olisi joku sovittu meno, esim. hammaslääkäri, kampaaja tai hieroja, en menisi palaveriin, enkä kokisi olevani itsekäs. Sekä kampaaja että hieroja ovat yrittäjiä, jotka saavat palkan tehdystä työstä, eivät odottelusta. Jos perun samana päivänä, he eivät ehkä ehdi saada uutta asiakasta tilalleni. Hammaslääkärille taas on niin hankala saada aikoja, että niistä on pidettävä kiinni.

Päivämäärä:   25.10.25 21:29:54

Mielenkiintoinen topikki, ei ole tullut vastaan vaikka periaatteessa voisi tulla. Mitenkäs kun liukuva työaika ja liukuma on aamulla klo 6-9 ja iltapäivällä klo 14-18. Yleensä teen lapsen ja hevosen takia töitä klo 6-14. Pomo voisi kai vaatia olemaan kuuteen näiden puitteissa...? Jos ilmoitettaisiin ajoissa ja syy olisi tärkeä niin varmaan olisin, mutta yleensä kieltäydyn jo klo 14-16 välille osuvista palavereista ja se on meillä ookoo. Jos mut on välttämätöntä saada mukaan, niin sitten ennen klo 14.

Lähettäjä: Pöllö 
Päivämäärä:   25.10.25 21:59:44

Teimme työtä kahdessa vuorossa. Kukaan ei halunnut tehdä iltaa. Vuorot menivät niin, että kaksi viikkoa iltaa, kaksi aamua. Paitsi pienten lasten vanhempien kohdalla. He joutuivat joustamaan. Esimerkiksi lomien jälkeen toiset aloittivat aina aamussa, nämä pienten vanhemmat illassa. Pienten vanhemmilla saattoi "vahingossa" olla jopa kuukausi putkeen iltaa, varsinkin jos kertoivat toiveen aamusta sille viikolle, kun toinen vanhempi on poissa. Toiveita kyllä toteutettiin muiden kohdalla, mutta jos pikkupomoa erehtyi muistuttamaan, että "Onhan mulla viikko 42 aamua kuten kuuluu, koska Pentti on silloin Kiinassa" Niin ei takuulla ollut. Osa joutui tuomaan silloin lapsia töihin mukaan. Lopulta sieltä irtisanoutui niin paljon porukkaa, että tuo kyseinen pikkupomo joutui rivityöntekijäksi ja hänen pikkupomonsa sai kenkää.

Lähettäjä: Yrittäjänainen 
Päivämäärä:   25.10.25 22:11:52

En jää koska on lapset, heppa ja koirat!
Onneksi olen itse itseni pomo ja voin palaveerata itsekseni just silloin kun huvittaa!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.10.25 23:51:48

"Pomo haluaa pitää palaverit iltaisin 16-18 välillä. Usein hyvin lyhyellä varoitusajalla."

Eli tämä on jatkuva tapa. Siinä tapauksessa ratsastaisin hevosen aamuisin ja aloittaisin työt vasta klo 10. Silloin ei olisi väliä sijoittuuko työpäivän loppuun palaveria vai ei.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   26.10.25 07:46:16

Oma esihenkilö tekee tuota, on aika toksinen. Luultavasti syy on kaksijakoinen: 1. haluaa testata rajoja ja ketkä kaikki suostuvat tuohon. 2. Huono elämänhallinta. Herää myöhään, ei osaa suunnitella töitä ja sitten päivät venyvät.

Ja kyllä, olen lähdössä. Heti kun saan vastaavaa tai parempaa työtä.

Yleensä jään, mutta jos on tärkeää, kerron että olen valitatettavasti ehtinyt sopia jotain tärkeää menoa.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   26.10.25 07:51:07

Jos työaika on ilmoiterru että ei työaikaa kuten vaikka tuomareilla,voi olla velvollinen osallistumaan. Mutta jos liukuva, varmaan silloin töllöin muttei jatkuvasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.