| 
                Lähettäjä: Esimies Päivämäärä:   25.10.25 08:29:03

Olen sairauslomalla 14.11 asti. Minulla on vakava masennus, vakava ahdistuneisuushäiriö, jossa pelkotiloja ja paniikkitiloja. Esimies tietää nämä, koska lukee sairauslomatodistuksessa. Nyt kuitenkin vaatii minua tulemaan vakavaan palaveriin 4.11. Sanoin, että en ole kykeneväinen tulemaan, sanoi, että PAKKO tultava. Sanoin, että kun on sairauslomalla, silloin ei tarvitse osallistua mihinkään työhön liittyvään ja en yksinkertaisesti kykene tulemaan paikalle. Esimies jankuttaa, että jos olisit osastolla niin se olisi riittävä syy, mutta nyt on vaan PAKKO tulla paikalle.

Meillä siis tulossa vakava palaveri, jonka mä laitoin alunperin vireille, kertomalla esimiehen työnantajalle tämän jatkuvasta laittomasta käytöksestä sekä jatkuvasti kohtelee työntekijöitä törkeästi. Yhtenä päivänä 4 eri työntekijää itki, kun esimies oli ne haukkunut ja huutanut pystyyn. Esimiehellä on tukihenkilönä lakiasiantuntija ja minulla juristi. Jos ei muutosta tule, asia on niin vakava, että se menee oikeuteen asti.

Mutta onko kiristystä, että sanotaan, että on aivan pakko tulla, vaikka on sairauslomalla? Eikö palaveria voisi siirtää parilla/muutamalla viikolla kun olen taas töissä. Luulen, että esimies haluaa minut niin huonovointisena sinne, ettei minulla ole voimia taistella.

Meneekö tämä nyt ihan oikein?
 |