Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tekisit jos et heppailisi?

Lähettäjä: Låt 
Päivämäärä:   25.10.25 00:08:49

Mitä tekisit kaikella sillä ajalla ja rahalla mitä hevosharrastukselta jäisi?

Onhan tää siitä hauska laji että vaikka kävisi "vaan" kerran viikossa tunnilla ratsastuskoulussa, niin kulut kuukaudessa lähentelee 200e. Aikaa menee kuitenkin 2-3h/ viikko. Saatika sitten jos vuokraa tai on oma.

Itse laskin että tallilla menee viikossa keskimäärin 10h. Se on aika paljon, kun kuitenkin käyn myös töissä ja pyöritän yksin kotitalouden.

Re: Mitä tekisit jos et heppailisi?

Lähettäjä: Rkfl 
Päivämäärä:   25.10.25 00:33:18

Myin oman hevosen jo 15v sitten ja nyt ollut satulasta 10v pois. Kuntosalilla käyn kuten omien hevostenkin aikana. Matkustellaan isompia ja pienempiä reissuja. Koira tuli ostettua aika pian sen jälkeen kun hevosen möin.

Paluu satulaan jollain tapaa kiinnostaisi mutta on vielä ajatuksen asteella. Mitään uutta intohimolajia ei tilalle ole löytynyt mutta mielessä käynyt myös josko kokeilisi vähän kaikkea (kuntonyrkkeilyä, tanssia, suunnistusta...) niin pysyisi edes paremmin liikkeellä.

Aikaa ei ole liikaa nykyäänkään koska yritys vie kyllä kaiken ajan mitä sille pystyy antamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.10.25 00:43:15

Matkusteluun laittaisin. Olisi mahtavaa majoittua paremmin ja ylipäätään matkustella enemmän.

Päivämäärä:   25.10.25 01:15:16

Matkustelen, syön ravintoloissa, käyn keikoilla ja kulttuuritapahtumissa.

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   25.10.25 03:41:01

Matkustelisin.

Tosin pitäisi hankkiutua eroon myös tuosta isosta koirasta.

Päivämäärä:   25.10.25 04:37:12

Hevosettomaksi jäätyäni hannin jäsenyyden kuntosalille jonka ryhmäliikuntavalikoima on hyvin tanssipainotteinen. Käyn bailaamassa muutaman kerran viikossa ja ketään ei kiinnosta jos joskus en jaksa, ei ole kenenkään terveys tai henki siitä kiinni.

Joensuun Energylle ja erityisesti Satun tunneille suuri suositus.

Rahaa ei jää sen enempää säästöön, mutta ei tarvitse enää kituuttaa.

Lähettäjä: Ode 
Päivämäärä:   25.10.25 05:37:08

Itse kun aikoinaan lopetin heppailun, niin vedin sit sen jälkeen päihteitä seuraavat ehkä 18 vuotta, että oon hyvin tyytyväinen, että olen nykyään takaisin selväpäisenä ja hevosten parissa :D

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.10.25 06:01:22

Hevonen lähti vanhuuttaan vuosia sitten. Käyn vesijumpassa ja salilla, reissuja on, oli toki hevosenkin aikaan. Ostin kesämökin ja asunnon.

Lähettäjä: aaaa 
Päivämäärä:   25.10.25 07:57:18

Samoja asioita kuin hevosten aikaan. Sali, ulkoilu koiran kanssa, lukeminen, työnteko. Ehkä ulkona syömässä, matkustamista ja kavereiden tapaamista enemmän nykyään.

Päivämäärä:   25.10.25 08:15:14

Koiriin menee. Lopetin heppailun muutama kuukausi sitten.

Lähettäjä: NoName 
Päivämäärä:   25.10.25 09:16:24

Lopetin ja masennuin.
Mikään ei kiinnosta. Elämä on skeidaa.
Laiskistun ja lihon. Kroppa kaipaisi tekemistä mutta mikään ei kiinnosta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.10.25 09:28:01

" Lähettäjä: NoName
Päivämäärä: 25.10.25 09:16:24

Lopetin ja masennuin.
Laiskistun ja lihon. Kroppa kaipaisi tekemistä mutta mikään ei kiinnosta."

Noin mulle kävisi jos myisin hevoseni. Mulla on vaikea masennus ja lääkitys ja olen menettänyt työkykyni. Nyt on pakko joka päivä käydä tallilla, hoitaa hevonen ja ratsastaa.Olen jo lähemmäs 60 kuin 50 ja onneksi ostin sen hepan 3 vuotta sitten ihan oman terveyden ja mielenterveyden vuoksi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.10.25 09:28:07

Mä lopetin hevosharrastuksen 2020, kun myin oman hevosen pois. Alkuunsa vähä haki uutta rytmiä mut nykyään, mietin et miten oon JAKSANU ja ehtinyt edes käymään tallilla joka päivä :D eli nykyään, ulkoilen koirien kans, kokkailen, pelailen. Nukun !! En mitään uutta aikaa vievää harrastusta ottanu siihen tilalle

Lähettäjä: Brax 
Päivämäärä:   25.10.25 09:52:52

Mielenkiintoinen ja ajankohtainen topic! Hevoseni kuoli jokunen kuukausi sitten äkillisesti ja olen tässä kokeillut pystynkö olemaan ilman. Ja myös olen todennut, että en oikeasti osaa elää näin.
Arjen hevosettomuuden aukkoa olen täyttänyt tässä mm yleisurheilun alkeiskurssilla, crossfit-tunneilla ja juoksemisella. Tallilla minulla meni ennen noin 3 h päivässä, nyt jää paljon aikaa olla kotona, koska nuo harrastukset eivät ole samalla tavalla aikaa vieviä ja ns yhtä sitovia. Ja aamuisin saa nukkuakin pitkään (ennen siis treenasin usein aamulla todella aikaisin ennen töitä) ja silti ehtii hyvin heittää aamulenkin ennen töitä. Mutta ehkä juuri sen takia, että nyt on elämässä paljon ns tyhjää aikaa olen aivan hukassa. Kaikista eniten yllätti se, miten vahvasti ja voimalla nuoruuden syömishäiriöoireilu on alkanut hyökätä päälle, se on ollut täysin kurissa tämän 15 hevosharrastamisen aikana, koska on pitänyt syödä että jaksaa olla paras mahdollinen ratsastaja hevoselleen. Turhautumisen purkaminen syömättömyyteen, urheiluun ja oman kehon virheiden tarkasteluun on aivan liian helppoa nyt.
No joo rahaa jää (minulla meni kuukaudessa keskimäärin noin 1200e hevosen ylläpitokuluihin + päälle 350 e valmennuskuluihin ja lisäksi kisakulut yms…), mutta en minä mitä ihmettä minä sillä teen. Ei se tieto sen säästymisesrä minua tee onnelliseksi. Enkä vaan yksinkertaisesti ole keksinyt mitään kiinnostavaa, millä täyttäisin hevosharrastuksen jättämän aukon.
Kai kaikki nyt säästyvät rahat pitää tätä menoa kantaa pian jollekin terapeutille :D

Lähettäjä: Mie vaan 
Päivämäärä:   25.10.25 09:55:07

Koirat ja koiraharrastukset on tullut tilalle.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   25.10.25 10:04:11

Ostin talon ja jonkin verran matkustelen.
Aika menee valitettavan suurelta osin töihin ja liikunta on jäänyt vähiin.
Hevosharrastus alkoi loppuvaiheessa olla vähän pakkopullaa ja tosiaan se sitovuus harmitti, koskaan ei voinut miettiä mitä kivaa tekisi viikonloppuna kun se oli aina se sama - tallille.

Lähettäjä: myssy 
Päivämäärä:   25.10.25 17:49:55

En ihan oikeasti edes tiedä! En voisi kuvitella elämääni ilman, hevosharrastus on minulla niin paljon iloa ja valoa elämään tuova ja hyvinvointiani ylläpitävä tekijä. Jokaisen menetetyn euron ja minuutin arvoista ja enemmänkin se touhu minullle on.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.10.25 17:53:56

Harrastaisin koirien kanssa. Olisin varmaan onnellisempi ja jäisi rahaa vaikka matkusteluun..

Lähettäjä: NoName 
Päivämäärä:   25.10.25 18:12:43

Hämmästyttää nää ihmiset, joiden elämään hevosen, työn ja perheen lisäksi mahtuu vielä jotain muuta - esim liikuntaa, jota sitten vaan jatkaa muina tyyppeinä kun/jos heppailut katoaa.

Mulla ei muuta elämää pariinkymmeneen vuoteen mahtunut kuin työ ja pitkät työmatkat ja sitten tallille 5-6 krt viikossa. Vapaailtoina sitten pyykkäsin ja laitoin safkat seuraavalle viikolle.
Oikein onnellinen olin, toki himassa jotain venyttelyä tmv.
Nyt sit ei oo muuta kuin työ. Kaveritkin jäi sinne tallille.
Viimeinen hevonen kun lähti, päätin ettei sydän kestä enää yhtään haavaa, enkä jaksa aloittaa taas alusta.
Ikäni oon "hoitanut kuntoni" oikeilla töillä, mikään salihomma tai juokseminen ei oo kiinnostanut koskaan. Joten tässä sitä nyt ihmetellään.

Lähettäjä: Rikka 
Päivämäärä:   25.10.25 21:48:53

Kyllä sitä on taas pohdittu laittaisko heppahommat ainakin jäihin. Mulla ei omaa hevosta ole, mutta tallilla menee se 10-12h viikossa. Lisäksi on 3 koiraa jotka on hoidettava ja lenkitettävä ennen ja jälkeen töiden.

Alkanut vähän ahdistamaan tämä kun arkeen ei mahdu mitään muuta kun hevoset ja kotihommat. Kavereita ehtii nähdä vaan viikonloppuisin ja ikinä ei ole aikaa "vain olla".
Joskus olis myös kiva käydä joogassa, uimassa tai salilla ilman aikatauluja ja 3h tallireissua.

Päivämäärä:   25.10.25 22:19:43

”LähettäjäOde
Päivämäärä25.10.25 05:37:08

Itse kun aikoinaan lopetin heppailun, niin vedin sit sen jälkeen päihteitä seuraavat ehkä 18 vuotta, että oon hyvin tyytyväinen, että olen nykyään takaisin selväpäisenä ja hevosten parissa :D ”

Tämä..

Päivämäärä:   25.10.25 22:20:42

”LähettäjäNoName
Päivämäärä25.10.25 09:16:24

Lopetin ja masennuin.
Laiskistun ja lihon. Kroppa kaipaisi tekemistä mutta mikään ei kiinnosta.”

Ja tämä :’|

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.