Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vinkkejä pieniin juhliin

Lähettäjä: Tai 
Päivämäärä:   24.10.25 21:24:30

Nyt tarvittaisiin jotain uusia vinkkejä mitä tarjoilla juhlissa. Kyseessä perhejuhla, jossa ikähaarukka 80 vuotiaista isovanhemmista aina nuorimpaan 6 vuotiaaseen asti. Ja osallistujia yhteensä 20 henkilöä.
Tarkoitus olisi, että tilaisuus olisi iltapäivällä ja ajatus oli että tällä kertaa ei olisi mitään "oikeaa ruokaa". Mutta ruokaisaa kumminkin pitäisi olla.
Voileipäkakku on meidän suvussa kaikkien suosikki niin sitä pitää olla. Mietin, että jos tekisi itse lihapullia ja savulohta, joku salaatti ja ehkä coctailpiirakoita tms.
Onko ehdotuksia mitä voisi muuta olla tai nuiden kertomieni tilalle.
Kaikille pitäisi kuitenkin olla jotakin, niille perinteisille vanhuksille jotka ovat tottuneet syömään sitä pottua ja myös lapsille

Re: Vinkkejä pieniin juhliin

Lähettäjä: Moimoi 
Päivämäärä:   24.10.25 21:27:24

Mä tein ruisnapeille rakennettuja cocktail-paloja. Osassa oli graavilohi-piparjuuritahnaa ja toisissa metvursti-aurinkokuivattu tomaatti. Nää oli hittejä ja 20;lle vielä helppo itse askarrellakin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   24.10.25 21:31:23

Pororullat? Meillä lasten suosikki on kinkkupannari. Perunansyöjille voi kai tarjota ihan perunaa, K-ruoka resepteistä löytyi todella kivan näköiset coctailperunat, jotka varmaan uppoaa salaatin sivussa.

Päivämäärä:   24.10.25 21:36:35

Nuo coctail ruisnapit olin unohtanut. Kiitos! Meillä yksi perheestä ei syö lihaa, mutta olen tehnyt noita myös kalasta joskus. Tai siis liha ja kala molemmat

Päivämäärä:   24.10.25 21:38:22

Ja pororullatkin on tehty monia kertoja. Samoin rullia kalasta. Nekin on hyvä vaihtoehto

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.10.25 21:41:39

Tee niitä minun iänikuisia kukkakimppuja pöytään. Minitomaatista leikkaa sahalaitainen, tökkää se grillitikkuun, tökkää minimozzarellapallo keskustaksi ja basilikan lehvät lehdiksi. Niistä kimppuja pöytään.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   24.10.25 22:13:50

Mieti aluksi juhlapaikan kylmäsäilytystilat, ja onko uunia, ja jos on minkä kokoinen jne. Voileipäkakut, kermatäytekakut tms. tarvitsevat kylmätilaa ja pätevän kuljetusratkaisun. Coctailpiirakat taas uunia, ja ihmistä, joka ne siellä paistaa.

Kaksi tai kolme erilaista voileipäkakkua. Suolainen piirakka/tuulihattuja suolaisella täytteellä... Toastit tai täytetyt letut olisi helppo ja hyvä, mutta vaatii ihmisen, joka paikanpäällä ne tekee "tilausten" mukaan. Poppareita, sipsejä tai naksuja.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   24.10.25 22:34:47

Tekisin varmaan sen voileipäkakun lisäksi salaatin ja siihen kylkeen patonkia/coctailpiirakoita ja lisäksi pari piirakkaa (esim. kylmäsavulohipiirakka ja joku kasvispiirakka). Lisäksi vaikka porkkanatikkuja tms. helppoa.

Vanhat lastenjuhlien suosikit eli coctailtikut voisi olla kova juttu myös ja niihinhän voi laittaa mitä vain haluaa, vaikka leipäjuustoa/mozzarellapalloja, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja ja minilihapullia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.