Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia naisten hormonihoidoista ?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   24.10.25 14:36:18

Kertokaahan keski-ikäiset naiset minkälaisia hormonikorvauksia teillä on tai on ollut käytössä ja hyviä/huonoja puolia ? Siis ihan valmisteita ja missä muodossa (pilleriä, alakerran pilleriä, laastaria, geeliä, mitä) ?

Re: Kokemuksia naisten hormonihoidoista ?

Lähettäjä: tiu 
Päivämäärä:   24.10.25 15:07:56

Minulla ei vielä hormonikorvaushoitoa, vaan Primolut joka laittaa kuukautiskierron järjestykseen sen mentyä ihan sekaisin vaihdevuosista. En vielä tiedä kauanko tulen sitä käyttämään.
Olenko ihan hakoteillä kun käsitin että hormonikorvaus tulee kyseeseen vasta sitten kun kuukautiset ovat loppuneet? Vaikka olisi esim. kuumia aaltoja jo sitä ennen?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.10.25 15:59:47

Laastari ollut käytössä nelisen vuotta. Muuten vain positiivista sanottavaa mutta minulla isoja myoomia jotka eivät nyt pienene koska sitä estrogeenia on. Muutoinhan ne estrogeenin vähentyessä yleensä alkavat pienentyä.

Niitä positiivisia asioita sitten. Meliala parempi ja halukkuus yleensä elämään ja seksiin kohosivat, sydämen tykytykset loppuivat, nivelkivut poistuivat, hiustenlähtö pysähtyi ja kunto parani. Lisäksi energiaa riittää taas liikkumiseen ja ruokavalion hyvänä pitämiseen, joten painokin pudonnut lähes entiselleen. Kuumat aallot hävisivät.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.10.25 16:00:30

Ei mitään kun ei ole tarvinnut. Ikää jo 62 v kaikki eivät tarvitse.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.10.25 16:13:33

"Olenko ihan hakoteillä kun käsitin että hormonikorvaus tulee kyseeseen vasta sitten kun kuukautiset ovat loppuneet? Vaikka olisi esim. kuumia aaltoja jo sitä ennen?"

Tästä on kahta näkemystä jopa lääkäreillä. Itse sain juuri reseptin laastareihin, vaikka kuukautiset vielä on.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.10.25 17:20:32

Mulla on suihke (iholle). Muuten en tarvitsisi, mutta en nuku juuri ollenkaan ilman ja se on hieman kiusallista, kun töissä pitäisi käydä.

Lähettäjä: Matte 
Päivämäärä:   24.10.25 18:58:37

Minulla on Kliogest (tabletti, jossa sekä estro, että keltsu). Ensin oli Cliovelle, joka oli puolet miedompi, sillä pärjäilin 1,5v. Auttoi kaikkeen muuhun, paitsi nukkumiseen. Sitten oireet alkoivat palailla ja vaihdettiin tuohon Kliogestiin, jonka ansiosta aloin nukkumaankin kunnolla. Oireita oli hoitoa aloitettaessa vino pino; sydämen muljahtelua/lisälyöntejä, jäätävät nivelkivut sormissa ja lonkissa, öinen hikoilu sellaista sorttia, että piti lakanat vaihtaa joka yön jälkeen, uupumus, pissalla sai rampata vähän väliä (myös öisin viitisen kertaa), masennusta, paha unettomuus jota kesti 3 vuotta. Painoa on tullut 20kg 2v aikana, mutta muutoin olen tähän tyytyväinen kun ei tarvitse rouhia särky- ja unilääkkeitä päivittäin ja olla ihan kuoleman kielissä jatkuvasti. Nyt jaksan töissä ja jaksan myös liikkua päivittäin. Ikää 47v.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.10.25 06:56:15

Nyt menee Estrena kaksi pumppausta Cerazeten ohella. Unet menneet todella huonoon jamaan, valvon aina aamuöisin, outoja nivelkipuja, alavatsa kipuilee ja mitään en jaksa siis yhtään mitään. En pysty enää kokoaikatyöhön, jos ei olisi perintörahaa niin joutuisin sillan alle. Jossain kohtaa päälle 40v elämä romahti tällaiseksi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.10.25 10:31:55

Miten noita ihosuihkeita yms. annostellaan turvallisesti? Etteivät asunnon muut asukkaat saa osaansa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.