Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuttavan asenne opintoihini..

Lähettäjä: järkeä? 
Päivämäärä:   24.10.25 14:20:22

Kerroin tuossa yhdelle tutulle että lähdin opiskelemaan oikeustieteitä avoimessa, haaveena vaihtaa uraa sitten jossain vaiheessa. Olen pian 30v enkä halua tällä nykyisellä alallani loppuelämääni olla. Opinnot lähtivät todella hyvin käyntiin ja olen yllättynyt saamistani arvosanoista. Kesän sekä syksyn aikana sain 32op kasaan jo. Eli intoa kyllä löytyy, mutta tuo tuttavani asenne jäi harmittamaan, sanoi että sehän ottaa niin monta vuotta että miksi opiskelisin tuota jos muillakin tavoin pääsisi samaan palkkaan ja vaihtamaan alaa nopeammin...

Re: Tuttavan asenne opintoihini..

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   24.10.25 14:23:57

Mitä v'tun väliä on jollain tuttavan kommentilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.10.25 14:24:06

No vtunko väliä mikä sen tuttavan asenne on. Lakkaa välittämästä kaikesta joutavasta paskanjauhannasta tai et ikinä pärjää juristina, koska siinä kuuntelet sitä 8h päivässä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   24.10.25 14:29:13

Jos olet esim. lääkäri, tuttavasihan pohti aivan järkevästi.

Oikeustieteen opinnot voi suorittaa nopeasti, ja niissä on se hyvä puoli, että tarvitaan aika vähän läsnäoloa verrattuna joihinkin muihin opintoihin, joten ne sopivat hyvin aikuiselle. Mutta tietysti, jos vuoden lisäkoulutuksella saavuttaisit saman tulotason, meneehän tuossa muutamia vuosia (mitkä kuluisivat mitä muuta tahansa tekemällä tai jopa lorvailemalla yhtä nopeasti).

Lähettäjä: Herne 
Päivämäärä:   24.10.25 14:32:42

LähettäjäHäh
Päivämäärä24.10.25 14:23:57

Mitä v'tun väliä on jollain tuttavan kommentilla?

Tämä

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   24.10.25 14:34:48

Tuttavan tai edes ystävän kommentilla ei yhtään mitään väliä, nyt kannattaa opintojen ohella kasvaa aikuiseksi !

Millä muulla alalla ja varsinkin jollain "Pikakurssilla" voisi päästä samoihin tuloihin kuin oikiksessa ?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.25 14:35:27

"sanoi että sehän ottaa niin monta vuotta että miksi opiskelisin tuota jos muillakin tavoin pääsisi samaan palkkaan ja vaihtamaan alaa nopeammin..."

Etköhän sä itsekin tiennyt tuon jo joten mitä väliä vaikka joku sen sanoikin ääneen?

Lähettäjä: jee 
Päivämäärä:   24.10.25 14:36:56

Aha, tää tuttava taitaa kuulua niihin ihmisiin jotka ei ymmärrä että se opiskeltava asia saattaa olla oikeasti mielenkiintoista.

Teen säännöllisesti kursseja avoimessa yliopistossa. Jotkut tutut ei tajua ollenkaan että miksi. Mutta jos mä lukisin ne samat kirjat muutenkin, ihan omasta mielenkiinnosta, niin miksi en samantien nappaisi talteen opintopisteitä?

Kaikki asiat ei aina ole silleen mahdollisimman nopeasti vaan valmiiksi ja ihan vaan siksi että saa palkkaluokkaa paremmaksi.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.10.25 14:42:40

Älä välitä tuttavan mielipiteestä vaan keskity opintoihin.

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   24.10.25 14:45:21

Kunhan tuota negatiivista asennetta purin tänne, tokihan muiden sanomisilla ei pitäisi olla merkitystä. Minä olen opinnoista muutenkin pitänyt, enkä nyt montaa alaa keksi millä pääsisi jollain pikakurssilla samoihin tuloihin.

Lähettäjä: ptp 
Päivämäärä:   24.10.25 14:47:33

Joillakin ottaa monta vuotta ja joillakin ei. Tiedän perheellisen miehen, joka opiskeli itsensä maisteriksi 2,5 vuodessa. Eli suoritti 5 vuoden opinnot kandi + maisteri 2,5 vuodessa. Ei tehnyt mitään muuta kuin opiskeli, söi ja nukkui. Vaimo hoiti kodin ja lapset sen aikaa. Olivat sopineet, että mies keskittyy nyt opintoihin täysillä ja sen jälkeen mies ottaa vastuun kaikesta ja nainen saa levätä.

Eikä ole mitenkään harvinaista saada kandi + maisteri -tutkintoa 4 vuodessa.

Se nyt vaan on niin, että jos jotain aikoo saavuttaa, niin sen eteen pitää nähdä vaivaa. Jos sinulla riittää motivaatiota ja sinulla on selkeä tavoite, niin älä anna muiden lytätä sinua. Panosta siihen mikä kiinnostaa ja ole ylpeä siitä, että saat jotain aikaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.