Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen hoitaja haluaisi köydä hevosen kanssa

Lähettäjä: maneesissa 
Päivämäärä:   24.10.25 12:50:02

Hevosella hoitaja joka sanoi että haluaisi joskus käydä hevosen kanssa maneesissa. Mutta miten maksu? Hevonen liikutetaan siis maastakäsin ja maneesi lle pitää ensin kävellä kun on vähän matkan päässä. Meillä on ns. tallin vakkarivuoro talli laisille eli sinne maneesille lähtee sitten x määrä tallilta, ne jotka haluaa sinne. Maneesia voi vuokrata myös muutoin, mutta tällöin taisi olla kalliimpaa. Hoitaja tietää että maneesi maksaa.
Perisittekö maneesi maksun hoitajalta jos se sinne haluaa kerta mennä, vai maksaisitteko itse?

Re: Hevosen hoitaja haluaisi köydä hevosen kanssa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.10.25 12:52:25

Maksaisin itse. Sinun ei kuitenkaan tarvitse, jos et halua.

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   24.10.25 12:58:37

Ei sillä ole mitään väliä, miten joku muu tekisi. Kyse on vain ja ainoastaan siitä, haluatko sinä maksaa siitä, että hevosesi liikkuu maneesissa. Saako hevonen esim. kunnon ohjasajotreenin vai onko maastakäsin liikutus jotain taluttelua, porkkanajumppaa ja ilman mitään apuohjia juoksuttelua ympyrällä? Aika kalliiksi tulee päämäärätön lompsuttelu per kerta, jos hevonen ei saa kunnon treenikertaa tuosta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   24.10.25 13:21:18

Jos hoitaja haluaisi käydä maneesilla joskus ja jouluna, saisi maksaa itse. Jos sitoutuisi säännöllisyyteen, ja hoitajan liikuttaminen olisi sitä tasoa, että ylläpitäisi hevosen tasoa, voisin maksaa.

Lähettäjä: Hufd 
Päivämäärä:   24.10.25 15:14:22

Jos menee muulloin kun vakkarivuorolla niin maksaa itse.

Lähettäjä: .*. 
Päivämäärä:   24.10.25 15:19:12

Hoitaja maksaa itse tietenkin

Lähettäjä: rotoi 
Päivämäärä:   24.10.25 16:38:10

Jos sinun mielestäsi hoitajan ei tarvitse maneesille mennä niin ei sinun tarvitse sitä maksaakaan. Jos taas sinusta on hyvä että hoitaja menee maneesille liikuttamaan hevosen, niin silloin sinä tietenkin maksat.

Eli kuka hyötyy siitä että hoitaja käy hevosen kanssa maneesilla? Hän maksaa.

Lähettäjä: Sallittua 
Päivämäärä:   24.10.25 16:50:22

Jos hoitaja on menossa maneesille liikuttamaan hevosta tallin kimppavuorolla, niin saako silloin edes liikuttaa hevosta maasta käsin? Meillä ainakin juoksutus on kiellettyä, jos maneesissa on muita. Samoin alku- ja loppukäynnit taluttaen hoidetasn jossain muualla kuin maneesissa.

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   24.10.25 16:57:36

Riippuu hoitajasta. Pitkään käynyt kultakimpale joka tulee säällä kuin säällä aina sovitusti niin maksaisin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.10.25 17:01:19

Eikö taluttelija oo muiden tiellä siellä maneesissa? Vai sateellako sinne maneesiin haluais?

Lähettäjä: maneesissa 
Päivämäärä:   24.10.25 18:46:59

Maeesista ei makseta muuten kuin jos siellä käy.

Sallittua, saa. Meidän tallilla useampi hevonen millä ei syysta a tai B voi ratsastaa tai sitten nuoren iän takia ne ratsastukset on tosi lyhyitä. Monesti joku ratsastaa kentälläkin kun joku toinen juoksuttaa. Ja ne alku ja loppuköynnit tulee hyvin siinä kun kävelee sinne maneesille.

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   24.10.25 18:49:32

Hyötyykö hevonen siitä?

Miksi maneesille pitäisi päästä? Eikö omalla tallilla ole hyvää kenttää?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.10.25 19:40:56

Hoitaja saisi maksaa, jos hänen haluistaan ja tarpeistaan kyse. Mutta ehkä pitkäaikaista ja sitoutunutta hoitajaa voisin palkita maneesikortilla tms.

Lähettäjä: :::: 
Päivämäärä:   24.10.25 19:43:01

Miten se hevonen siis liikutetaan? Ei varmaan juoksuteta tai ohjasajeta kuitenkaan, jos seassa on muitakin? Kannattaako siitä taluttelusta siis maksaa maneesimaksua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.25 21:35:12

jos sun mielestä ei tarvi käydä maneesissa, hoitaja maksaa itse. jos sun mielestä siitä on hyötyä, maksa sinä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.