Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hirviporukan johtaja

Lähettäjä: Punapipo 
Päivämäärä:   24.10.25 12:24:42

Hirviporukan johtajalla vastuu
MUTTA Onko oikeus puhalluttaa kaikki jahtiin osallistujat.Kuvata luvat Pitää hartaus ennen jahtia
Näin olen kuullu tapahtuneen vaikka ei ole kirjoitettu seuran säätöihin eikä ole ollut tapanakaan

Re: Hirviporukan johtaja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.25 12:25:50

Laitahan korkki kiinni, niin olet selvinpäin huomenna ennen jahtiin lähtöä

Lähettäjä: 308 
Päivämäärä:   24.10.25 12:33:34

Onpa säännöt luettu sanasta sanaan ja varuste tarkastus kun armeijassa

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   24.10.25 12:37:52

Puhalluttaminen on ihan normi juttu ja jos siitä on sovittu niin mikäpä se siinä. Ainoa joka voisi tuollaista vastustaa on se joka tietää, että "viisari värähtää". Eli silloin on ollut kaikkien kannalta hyvä, että humalaiselta estetään pääsy jahtiin. Siinä suojellaan juoppoja itseään ja muita osallistujia.

Päivämäärä:   24.10.25 12:40:02

Jos et ole ottanut mitään niin eihän pitäisi olla mitään ongelmaa puhalluttaa..

Lähettäjä: Ellu 
Päivämäärä:   24.10.25 12:42:39

Kunhan hartaukseen ei ole pakko osallistua niin minusta ihan asiallista. Jos metsästyksen johtaja muuten jurppii, niin siihenhän voi kokouksessa ehdottaa jotain toista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.10.25 12:47:59

Jahtipäälliköllä taitaa olla oikeus poistaa kuka tahansa osallistuja jahdista melko lailla mistä tahansa syystä. Vaikka se syy sitten olisi se, ettei joku suostuisi puhalluskoetta tekemään.

(Valitettavasti oman seuran kautta kokemusta siitä, että yhtä metsästäjistä sai pitää silmällä, että on oikeasti selvin päin metsälle tullessaan. Vaikkei ollut aseen kanssa liikenteessä, jahtipäällikkö passitti hänet joitain kertoja kesken päivän kotiin vaaratilanteiden estämiseksi.)

Päivämäärä:   24.10.25 12:58:10

Miksei pikkusen saisi olla maistissa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.10.25 14:16:14

No jos vaara että siellä on joku pienessä sievässä niin puhallutetaan kaikki eikä vaan tiettyjä.
Ennenvanhaan meilläpäin vanhan liiton porukkaa ainakin kaadon jälkeen sekoili kännissä kylillä.

Lähettäjä: No just 
Päivämäärä:   24.10.25 15:41:44

Kuka @!#$ sinne jahtiin haluaa selvin päin mennä.

Lähettäjä: Key West 
Päivämäärä:   24.10.25 15:51:57

Ei sun ole pakko suostua puhallittamiseen. Väkisin ei varmasti puhalluteta. Mutta sua ei ole pakko myöskään ottaa jahtiin, jos kunnosta on epäilystä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.10.25 15:57:23

En ymmärrä mikä siinä puhaltanisessa on vaikeeta jos ei ole pelkoa että on promilleja?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   24.10.25 16:14:35

Kyllä, kyllä ja kyllä. Mutta kenenkään ei tarvitse lupia näyttää, kun nykyisin ne on kirjattu omariistaan. Eikä tarvitse puhaltaa eikä osallistua hartaukseen. Silmin nähden alkoholin vaikutuksenalaisena olevaa voi kieltää osallistumasta ilman puhallutustakin.

Vastuullisessa jahtiporukassa voi hirviporukan johtaja olla vaikka 18-vuotias tyttö, ja tasan tarkkaan jokainen tietää olevansa itse vastuussa tekemisistään. Siksi meillä on jokainen metsästykseen osallistuva merkitty varajohtajaksi.

Lähettäjä: Kuulopuheita 
Päivämäärä:   24.10.25 17:27:20

Ei ole oikeutta puhalluttaa.
Nuo muut jutut mitä johtaja siellä tekee on vähän omituisia tapoja ja eivät todellakaan kuulu mihinkään käytäntöihin. Ei ole pakollista.

Jos olet vaan kuullut juttuja niin mitä sen väliä sitten sun kannalta?

Päivämäärä:   24.10.25 17:35:20

Onko parempi kutsua poliisi paikalle puhalluttamaan pullikoijat?

Päivämäärä:   24.10.25 17:39:37

Luuletko että tulevat?

Päivämäärä:   24.10.25 18:13:27

Kyllä poliisi tekee valvontatarkastuksia varsin innokkaasti kun kyseessä ovat ampuma-aseet.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.10.25 19:14:51

Johtajalla vastuu mutta myös jäsenillä ja jokaisella tapansa arvoineen, mutta uskonto ei kuulu tai ainakin huonosti

Lähettäjä: Jahdin sivusta 
Päivämäärä:   24.10.25 19:45:10

Miten joku voi olla niin tyhmä että riskeeraa omat aselupansa?????

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   24.10.25 20:38:46

"Johtajalla vastuu mutta myös jäsenillä ja jokaisella tapansa arvoineen, mutta uskonto ei kuulu tai ainakin huonosti"

Entäs jos siellä kyseltäis Ukko Ylijumalan tai Tapion suosiota?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.10.25 22:18:54

Olen kuullut että kumarretaan jahdin alussa metsään päin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.10.25 23:07:10

Olen kuullut, että pyllistetään kaupunkiin päin.

Lähettäjä: oi 
Päivämäärä:   25.10.25 08:56:55

Julkisissa tiedoissa oleva metsästyksenjohtaja on se, jolle tulee puhelu sunnuntaiaamuna seitsemältä, kun naapuriseuran metsästäjä on löytänyt hirven kaatopaikan alueen rajalta, tai poliisilta, kun löytyy salaa kaadetun hirven jäänteet seuran alueelta. Jokainen metsästäjä on kuitenkin ihan itse vastuussa omista tekemisistään.

Luvat tarkistetaan omariistasta jo ennen metsästyksen aloitusta. Valtakunnassa on voimassa uskonnonvapaus ja itse kukin saa rukoilla omaa jumalaansa tai olla rukoilematta, olipa se sitten Artemis, Tapio, Ukko tai Jehova.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.