Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Fazer makusuklaat - kolme yhdeksällä eurolla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.25 11:26:29

Lidlissä on tarjouksessa Fazer-makusuklaat. Kolme kappaletta yhdeksällä eurolla. Yhden levyn hinnaksi tulee kolme euroa.

Eikös näitä yhteen aikaan saanut viisi kympillä, jolloin hinta oli kaksi euroa per levy.

Re: Fazer makusuklaat - kolme yhdeksällä eurolla

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   24.10.25 11:30:58

Suklaan hinta on noussut roimasti.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   24.10.25 11:31:13

Kyllä, mutta suklaan hinta on noussut, jos et ole huomannut. Tokmannilla oli kyllä juuri neljä kympillä tarjous ja lisäksi vähän väliä tokmanniklubin tarjouksia levyistä jollain 2.30 hinnalla joita saa joko yhden tai kaksi.

Netissä sanottiin, että samanlaisia joulusuklaa tarjouksiakaan ei enää tule niin kuin aikaisempina vuosina. Olenkin jo useampana vuonna ostanut suurimman osan joulusuklaista joko juuri ennen joulua tai joulun jälkeen niistä -50% myynneistä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.10.25 11:56:55

Cittarilla on usein (tai no, kahdesti olen huomannut) ollut fazerin siniset neljä kappaletta kympillä, plussakortilla.

Päivämäärä:   24.10.25 12:10:28

” Cittarilla on usein (tai no, kahdesti olen huomannut) ollut fazerin siniset neljä kappaletta kympillä, plussakortilla.”

Koskee myös makusuklaita tuo neljä kympillä.

Päivämäärä:   24.10.25 12:14:37

Noista joulusuklaista, niin viimevuonna jo nauratti tarjoukset 2kpl kympillä, mutta tänä vuonna on 2kpl 12€… Pitäkööt kaupat suklaansa. On jo ihan poskettomia hintoja

Lidlissa oli pari vuotta sitten vielä Maraboun normilevy 1.99€. Nyt näkyi olevan tarjouksessa 3.45€. Hyvin on näillä hinnoilla päässyt eroon suklaan syömisestä. Ei se niin hyvää ole, että mitä vaan hintoja niistä maksaisi

Lähettäjä: ............ 
Päivämäärä:   24.10.25 12:16:19

Ja levyjen ja konvehtilaatikoiden koko on pienentynyt samaan tahtiin. Samoin jäätelöiden. Käsittääkseni jäätelöstä ei ole pulaa, joten hieman kyrsii kun entinen litran pakkaus, sittemmin 900ml pakkaus on nyt 850ml ja hinta liki euron kalliimpi näissä uusissa, pienemmissä pakkauksissa, kuin vielä hyllyssä olevissa vanhoissa. Tämä halvin mahdollinen kaupan oman merkin jäätelöissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.10.25 12:18:41

Eikä taaskaan lontooraetta.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   24.10.25 12:33:14

Minä olen löytänyt tarjouksista suklaata niin että ei ole syönti vähentynyt. Sillä normihinnalla en osta.
Paitsi nyt on tullut ostettua niitä laatikoita pätkiksiä, fazerinoja, geishoja ym koska niiden kilohinnat on halvemmat kuin levyillä ja patukoilla ja niitä harvoin on missään tarjouksessa. Neljä syöjää eli en pelkästään itselleni osta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   24.10.25 13:00:19

Hinnat nousseet tosiaan sen verran lahjakkaasti, ettei ole enää tullut ostettua ns. merkkisuklaita hirveästi. Levyjä yhtä taloussuklaata lukuun ottamatta ei useampaan vuoteen itseasiassa. Kerran viikossa kun kaupassa käy, ostan jonkun patukan. Niiden hinnat ei ole tainneet nousta ihan samassa suhteessa, tai sitten olen väärässä. Summa on sen verran pieni, etten katso niin tarkkaan. Fiksuruoasta taisin viimeksi ostaa hyvästä tarjouksesta jotain suklaata, kun tilasin sieltä muuta, nekin patukoita.

Päivämäärä:   24.10.25 13:07:35

Mä oon jättänyt myös ne patukat kauppaan. Nykyään Fazerin patukoilla hinta huitelee jo jossain 1,2€ tuntumassa, kun aikaisemmin hinta oli 70 senttiä. Ihan samassa suhteessa nekin nousseet. Vaikka reilu euro nyt ei ole paljoa, niin kyllä se omalle kohdalle on turhan paljon noh, roskasta

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   24.10.25 13:37:46

Hinnannousu on ihan hanurista, mutta vielä pahemmaksi sen tekee herkkujen pienentynyt koko! Ei tunnu enää siltä että saisi rahalleen vastinetta.

Lähettäjä: Maura 
Päivämäärä:   24.10.25 14:20:20

Oletteko huomanneet paljonko maksaa pussi Lontoo rakeita? Yli viisi euroa. Järkyttävä hinta!!!

Lähettäjä: Mitä arvostaa.. 
Päivämäärä:   24.10.25 14:22:45

Nykyisin on jo hyvä tarjous jos suklaata saa 17€/kg.
Ostan tummaa suklaata ja se maksaa 40€/ kg mutta on siinä kaakaotakin 70% toisin kuin noissa makusuklaissa.

Päivämäärä:   24.10.25 15:35:07

Mulla on suklaan syönti vähentynyt huomattavasti, en osta tarjouksista koska en osaa säilyttää herkkuja kaapeissa vaan syön ne heti niin en osta kuin sen verran että syön kerralla. Ennen meni suklaata oikeesti tosi paljon, nyt olen tänä vuonna ostanut ehkä yhden, max 2 suklaalevyä. Hyvä juttu!

Lähettäjä: rryyk 
Päivämäärä:   24.10.25 16:36:10

Cittarissa on aina välillä 4 makusuklaalevyä kympillä ja ennen hintojen nostoa Tokmannilla oli 6 kpl tavallista sinistä 10 eurolla.

Päivämäärä:   24.10.25 17:05:59

.: hyvä huomio, itse ostan fazerin suklaista vain sinistä ja se ei usein kuulu tarjouksiin.

Se minttucrisp oli joskus hyvää, mutta nuo muut maut eivät ole niin minun mieleisiäni.

Päivämäärä:   24.10.25 17:15:44

Millä karkkien hinnan nousu selittyy?

Päivämäärä:   24.10.25 17:20:12

Ns. "makeisveroa" nostettiin.

Päivämäärä:   24.10.25 17:22:33

Fazerin ahneus.

Päivämäärä:   24.10.25 19:30:07

Miksi ylipäätään suklaata pitää ahtaa jouluna sokeriarvot tappiin?
Jotenkin on alkanut etoa se mässytys enkä siten osta isoja laatikkoja suklaata.
Ei suklaa kuulunut entisajan ruokapöytään myöskään. Mutta oletetaan, että ihmiset vetää sitä kuin hamsterit pyhinä, kun ei ole muutakaan tekemistä.

Päivämäärä:   24.10.25 19:35:50

Tottakai pitää ahtaa, mässyttää ja vetää! Miten se rasva muuten tirsuisi suupielistä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.10.25 20:50:39

Hallitus

Lähettäjä: iyy 
Päivämäärä:   25.10.25 00:26:24

Nytkö pimppihiilari kirjoittaakin nimellä zäkä?

Päivämäärä:   25.10.25 04:10:18

Olisitko entisaikaan maksanut 53 markkaa kolmesta suklaalevystä? :)

Lähettäjä: flflor 
Päivämäärä:   25.10.25 05:09:14

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 25.10.25 04:10:18

Olisitko entisaikaan maksanut 53 markkaa kolmesta suklaalevystä? :)"

Tilastokeskuksen rahanarvonmuuntimen mukaan pitää mennä vuoteen 1975 että viime vuoden euron arvolla 9 euroa olisi ~53 markkaa.

Vuoden 2025 euron arvoon ei vielä pysty vertaamaan.

Mutta jos miettii vähän tuoreempia vuosia niin viime vuoden 9 euroa on ollut
v. 1990 28,64 markkaa (1 e = 3,18 mk)
v. 2000 34,44 markkaa (1 e = 3,83 mk)

En kyllä yhtään muista mitä suklaa on markka-aikana maksanut, kun en nuorena juurikaan suklaata ostellut. Olin 17 v kun siirryttiin euroon, sinä vuonna täytin 18 v.

Päivämäärä:   25.10.25 05:33:23

"Miksi ylipäätään suklaata pitää ahtaa jouluna sokeriarvot tappiin?
Jotenkin on alkanut etoa se mässytys enkä siten osta isoja laatikkoja suklaata."

Kannattaa muuttaa suklaansyöntitapoja jos kokee tämmöstä.

Lähettäjä: Ode 
Päivämäärä:   25.10.25 05:35:26

Eikös se makeisvero kaatunut, eli ei tullut ollenkaan, kaupat vaan nosti hintoja silti eivätkä laskeneet koskaan takas? Mä jäin ainakin siihen käsitykseen. Suklaan hinta johtuu isoilta osin kaakaon kallistumisesta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   25.10.25 06:19:54

Sinänsä hyvä ettei karkki ole liian halpaa, mutta joku järki pitäisi silti olla näissä hinnoissa. Isolta osaltaan ongelmana on, ettei Suomessa ole riittävästi kilpailua.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.10.25 08:26:29

Mammutti markkinoilla on ollut nyt aina neljä levyä kympillä (fazerin sininen ja makusuklaat)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.