Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suuteletko vauvaasi suulle?

Lähettäjä: uöya 
Päivämäärä:   23.10.25 18:46:12

Tähän tyyliin kuten tämän videon alussa nainen vauvaa suutelee:

https://www.instagram.com/laurahigh5/reel/DQFjKMsjgfp/?hl=fi

Tehdäänkö tuota paljonkin?

Mielestäni tuo on oksettavaa.

Olen lukenut vanhemmista, jotka räpläävät lastensa kroppaa ja alapäätä ja tekevät tätä vielä kouluikäiselle lapselleenkin, ja opettavat lapselleen, että se on normaalia, joten lapsi ei osaa sitä kyseenalaistaa. Onkohan tämäkin siis sellainen äiti, joka räplää ja hyväilee 8-vuotiaan lapsensa alapäätä ja suutelee suulle ja kaulalle, koska se on niin normaalia? Ja vasta myöhemmin lapsi tajuaa, että vanhempansa ovat ihan s44tanan häiriintyneitä...

Re: Suuteletko vauvaasi suulle?

Lähettäjä: vn 
Päivämäärä:   23.10.25 18:50:36

Mä en ole ikinä ymmärtänyt vanhempia, jotka suukottelevat lapsiaan suulle!!! Poskelle nyt vielä menee, mutta ihan oikeesti, todella ällöttävää.

Ja karies-bakteeri leviää kaiken lisäksi!

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   23.10.25 19:01:48

En katsonut kuvaa, mutten suukotellut koskaan suoraan suulle, tietenkään.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.10.25 19:02:51

Ei ikinä suulle tietenkään. Ja lapsen alapään räplääminen on raiskaus. Kokemusta on ja ikuset traumat jäi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.10.25 19:19:30

eikait lapsia sentään suudella D: pussaamisen vielä ymmärrän...

Lähettäjä: .*. 
Päivämäärä:   23.10.25 20:48:26

En suutele lapsiani suulle enkä edes pussaa, mutta välillä meen nuorempi ottaa mua oikein poskista kaksin käsin kiinni että saa annettua suulle sen muiskun. Silloin en toki väistäkkään.

Mun aloitteesta pusut on lapsille aina poskelle/otsalle/päälaelle tms.

Lähettäjä: NO EI 
Päivämäärä:   23.10.25 21:14:52

Hyi @!#$, ihme pedarialoitus. Yök.

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   23.10.25 21:41:51

Vauvoja ja lapsia ei "suudella". Huulet pidetään yhdessä ja tiukasti kiinni kun pussataan.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   23.10.25 22:06:11

Pussaan poskelle ja nenänpäähän tai otsaan yms. En suulle.

Ja juu, sen verran räplään poikien alapäätä, että pippeli ja nivuset sekä pylly tulee pestyä kunnolla. Vanhin on jo sen verran "vanha" (päiväkoti-ikäinen kuitenkin), että häneltä pesen enää pyllyn suihkussa käydessä, muuten valvon että alapää pestään ja kuivataan kunnolla. Ei ole tarvetta sen enempää räpläillä ilman syytä. (Eli toisinsanoen jos lapsi ei sano että siellä on joku kipeä tms jolloin tarkistetaan miltä näyttää ja hoidetaan/rasvataan jos tarvetta, tai itse huomata jotain epänormaali.)

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   23.10.25 22:31:59

Siis täh? Ei tietenkään suulle pussata, joskus on tosin vahingossa vauva kääntänyt päätään niin että on voinut osua. Kariesta välttelen, eikä se muutenkaan nyt kuulu mielestäni kuin tyyliin parisuhteeseen.

Ja alapää nyt tietysti putsataan vaipan vaihdon yhteydessä, mitään seksuaalista siinä ei ole. Tai ei pitäisi olla, yhtään kenelläkään.

Lähettäjä: uöya 
Päivämäärä:   23.10.25 23:09:30

Aloituksessa mainittu ei tarkoittanut mitään alapään pesua vaipanvaihdon yhteydessä vaan sitä, että lapsen kanssa sylitellään käsi lapsen housuissa ja hyväillään hänen alapäätään puoli tuntia. Ja lapselle väitetään, että tämä on ihan normaalia lapsen ja vanhemman välistä kanssakäymistä.

Jossain vaiheessa lapselle sitten selviää, ettei se ole normaalia eikä toinen vanhempi edes välttämättä tiedä siitä, varsinkaan jos vanhemmat on eronneet, tai asia tulee puheeksi kavereiden kanssa ja kaverit on ihan monttu auki.

Joskus näistä oli ihan artikkelikin, että tätä tapahtuu yllättävän paljon, ihan Suomessakin, muttei se tule mitenkään esiin. Lapset sitten käyvät terapiassa kauankin.

Omat vanhempani pussailivat minua suulle, eivät kuitenkaan suudelleet suu auki. Muistan, kuinka inhottavaa oli, kun joka päivä piti pussailla tupakalta haisevaa äitiä. Molemmilla oli huonot hampaat. Heillä molemmilla välillä huuliherpes, mutta sitten piti vain antaa pusu siihen herpeksen viereen, ei päälle. Minulle alkoi kertyä kariesta jo ala-asteella, kiitos vanhempien... En halunnut pussailla vanhempiani, mutta aika pitkään he olivat sitä mieltä, että niin kuuluu tehdä. Mutta kun sanoin, että pussailkaa toisianne, niin lopettivat. En muista kauanko isosiskoani pussailivat, hän ei uskaltanut sanoa mihinkään vastaan, joten häntä pussailivat kai pidempään kuin minua.

En kyllä ihan ymmärrä, miksi lapsia pitää pussailla suulle. Mutta todella yleinen tapa sekin on.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   24.10.25 00:05:31

"Joskus näistä oli ihan artikkelikin, että tätä tapahtuu yllättävän paljon, ihan Suomessakin, muttei se tule mitenkään esiin."

Ei todellakaan tapahdu.

Lähettäjä: Opo 
Päivämäärä:   24.10.25 00:35:55

Joo ei todellakaan saa pussata suulle, bakteerit leviävät ja voi pahimmillaan olla hengenvaarallista! Yksilapsikin oli vammautunut,kun joku jolla oli ollut kipeänä, oli pussannut suulle ja bakteeri oli levinnyt aivoihin. Ja tuossa videossa naisella oli vielä sellainen ihmeellinen suuteluasento, mitä h*lvettiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.25 01:58:21

En suutele mihinkään. Mutta pussaan poskelle tai ohimoon. Mutta suulle en todellakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.