Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Verenpainelääkitys

Lähettäjä: 4 
Päivämäärä:   23.10.25 12:02:07

Kävin gynekologilla perustarkastuksissa. Hakemassa lähinnä Korvaushoitoon uuden reseptin. Hän mittasi verenpaineet ja oli huolissaan liian korkeista lukemista. Jotka kotimittauksillakin ovat yhtä korkeat. Muut lääkärit eivät ole olleet huolissaan paineista mutta tämä ei nyt suostu kirjoittamaan kuin 3kk lääkkeet ennen kun olen alkanut syömään hänen määräämiään verenpainelääkkeitä ja arvot ovat pudonneet. Nyt hämmentää tämä... itse en haluaisi yhtään lisää lääkityksiä käyttää. Puolesta- vastaan verenpainelääkkeille, ajatuksia?

Re: Verenpainelääkitys

Lähettäjä: 1x2 
Päivämäärä:   23.10.25 12:08:40

Paljonko ne lukemat sitten oli?

Lähettäjä: Mh 
Päivämäärä:   23.10.25 12:09:55

Korkea verenpaine on riski muutenkin ja hormonikorvaushoidon kanssa voi riski kasvaa. Gynekologi on asiassa oikeassa mutta itse teet päätöksen. Toki kannattaa miettiä onko joku syy miksi paineet koholla ja voitko ensin yrittää muuten vaikuttaa asiaan tämän kolmen kuukauden aikana. Katsotte tilanteen sitten uudestaan.

Lähettäjä: 4 
Päivämäärä:   23.10.25 12:49:44

Nyt 147/86 vastaanotolla alapaine 93 Mh näin ajattelin itsekin tehdä, kiitos ajatuksistasi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.10.25 12:52:52

Itse en heti keksi yhtään syytä olla verenpainelääkitystä vastaan. Mitähän ne voisivat olla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.10.25 12:58:28

Mulla aloitettiin verenpainelääkitys, kun kotimittauksissa alapaineen keskiarvo oli 86. Yläpaine on ollut ihan ok aina. En keksi yhtäkään syytä, miksen korjaisi verenpainetta lääkityksellä kuntoon.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   23.10.25 12:58:56

Vaihda lääkäriä.

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   23.10.25 13:01:15

"Itse en heti keksi yhtään syytä olla verenpainelääkitystä vastaan. Mitähän ne voisivat olla?"

Saa niellä yhden pillerin vähemmän päivässä ja säästää pari euroa kolmen kuukauden välein lääkeostoissa :-)

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.10.25 13:01:49

Vaikka kuinka mietin, en keksi yhtään argumenttia verenpainelääkitystä vastaan. Itse olen syönyt kolmekymppisestä.

Lähettäjä: Joitain syitä 
Päivämäärä:   23.10.25 14:28:36

No mitäköhän verenpainelääke nimeltään beetasalpaaja tekee?
Et pysty enää maksimaaliseen fyysiseen suoritukseen ja voin sanoa että saunominen ei enää ole se juttu jota haluaisi harrastaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.10.25 14:34:55

Beetasalpaajaa tuskin määrätään ihan heti kättelyssä jos on aavistuksen paineet koholla.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   23.10.25 14:36:05

Joitain syitä, turha pelotella kun jokaisen kokemus on omansa. Mulla on ollut beetasalpaaja vuosia ja oon pystynyt esim. juoksemaan puolimaratonin ihan näpsäkkään aikaan. Että ei beetasalpaaja välttämättä tarkoita "et pysty maksimaaliseen fyysiseen suoritukseen".

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.10.25 14:36:22

Nykyään verenpainelääkkeenä käytetään ensisijaisesti jotain muuta kuin beetasalpaajaa, joten keksihän muita syitä.

Lähettäjä: Mh 
Päivämäärä:   23.10.25 14:41:50

Tuskin se beetasalpaaja on mitä aloittajalle olisi aloitettu. Itselläni on verenpainelääkitys eikä siitä ole ollut mitään haittaa. Paineet olivat reippaasti koholla ja samaan syssyyn aloitettiin myös kolesterolilääkitys. Minulla on myös hormonikorvaushoito ja katsoin sitä aloittaessa että verenpaine kannattaa pitää suosiolla hyvissä lukemissa. Lääkärin kanssa keskusteltiin kyllä että seurataanko vähän aikaa mutta tulin itse siihen tulokseen että heti vaan. Omat lukemat olivat reilusti aloittajan lukemia korkeampia.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   23.10.25 14:47:22

Korkea verenpaine on hiljainen tappaja.

Syö ihmeessä lääkkeet, jotta saat paineet alas. Jälkeenpäin turha itkeä, kun tulee sydäri tai aivoverenvuoto tai perheesi järjestää sinut "laatikkoon".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.