Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sair.kuluvakuutuksen omistaja, käytätkö sitä flu

Lähettäjä: Katariina Pieni 
Päivämäärä:   23.10.25 10:56:17

nssan "hoidattamiseen" ?:') Juuri luki Ylellä tästä, kun aikuiset perusterveet ihmiset käyttää vakuutustaan menemällä yksityiselle lääkärille perus nuhayskän takia.

Perus flunssa on yleensä virus, jota ei millään lääkkeellä voi parantaa. Yskä lähtee yskimällä, nuha niistämällä. Mutta kun halutaan mennä sanomaan AA ja toteamaan, että henki kulkee ja sydän lyö. Sit ulvotaan kuorossa, kun sair.kuluvakuutusten hinta nousee.:D Ihmiset.....

Re: Sair.kuluvakuutuksen omistaja, käytätkö sitä flu

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.10.25 10:58:15

Aika moni tarvitsee sen sairaslomatodistuksen lääkäriltä siinä virustaudissakin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.10.25 11:00:34

Kyllä käytän, jos on tarvetta esimerkiksi kurkkukivun vuoksi ottaa nieluviljely tai tarvitsen reseptilääkkeitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.10.25 11:12:32

Käytän, kun työterveys on järjestetty meillä sairauskuluvakuutuksella. En perusflunssassa juokse, mutta nyt viikko sitten hain antibiootit vakuutuksen piikkiin.

Lähettäjä: --22 
Päivämäärä:   23.10.25 12:10:21

Käytän sairaskuluvakuutustani hyvin pienellä kynnyksellä. En nyt perus flunssan takia lääkäriin jaksa lähteä, mutta jos flunssa pitkittyy tai epäilen että olisi jotain muuta kuin perusflunssaa, menen kyllä lääkäriin.

Minusta on jotenkin hassua tämä uutisointi, jossa melkeimpä syyllistetään niitä jotka vakuutustaan käyttää.
Itsehän olen ostanut vakuutukseni juuri siksi, että voin käydä pienellä kynnyksellä lääkärissä. Sehän sen pointtikin on. Tapaturma- ja sairaskuluvakuutuksia on erilaisia. Toisissa on oma vastuu per tapaturma, jolloin ei kannata mennä yksittäisen flunssan takia. Sitten yksi malli on sellainen, että vakuutuksella on yksi isompi korvaussumma koko vakuutuksen voimassa ololle. Eli vakuutus korvaa esim. 50000e asti ja kun tämä summa on käytetty, vakuutus päättyy. Tällöinkään ei kannata joka flunssasta juosta lääkärissä vaan käyttää vakuutusta isompiin vaivoihin.
Mutta itsellä on vakuutus jossa on oma vastuu ja korvaussummat per vakuutuskausi (vuosi). Tämä on tietenkin kalliimpi kuin pelkkä tapaturmavakuutus. Joten tietenkin vakuutusta hyödynnän kun pystyn.

Toisaalta en ymmärrä valitusta siitä että nyt meidän vakutuusten hyödyntäjien takia vakuutushinnat nousee. Mitä valittamista siinä on? Tietenkin vakuutusyhtiö hinnoittelee vakuutuksensa niin että ne ovat kannattavia. Jokainen voi sitten itse pohtia haluaako vakuutustaan jatkaa vai ei.

Päivämäärä:   23.10.25 12:23:36

Ne joilla ei ole sairaskuluvakuutusta menevät terkkariin ihan saman asian takia. Eli mitä uutta tässä muka on? Jos on vakuutus aikuiset ihmiset hakeutuvat nuhakuumeen takia joko terkkariin tai yksityiselle.

T. Terkkarissa töissä

Päivämäärä:   23.10.25 12:25:42

Joskus olen kåyttänyt esimerkiksi saadakseni reseptilääkkeen. Tämmöisiä tilanteita jos olen ollut menossa reissuun ja olen halunnut saada lääkkeet matkalle.

Minulla etenee nuha helposti poski- tai otsaontelontulehdukseksi ja joskus paras ehkäisy on ollut käsikauppasuihkeiden lisäksi saada muita lääkkeitä, joskus jopa hengitystä avaavia (joita en muuten kåytä yhtään).

Jos ei reissua, olen voinut seurailla päivä kerrallaan. No sittenkin olen saattanut lääkkeiden perässä kåydä lääkärissä.

Mutta älkääs huoliko - irtisanoin vakuutuksen, koska se alkoi maksaa yli tonnin kuussa.

Päivämäärä:   23.10.25 12:26:16

Ei kun siis vuodessa :D noin 1200€ kun oli vuosimaksu, totesin että juuei

Lähettäjä: iivari 
Päivämäärä:   23.10.25 13:59:04

Aika ykspuolinen vertailu,vakuutusyhtiöiden tulot ,jotka saavat vakuutuksista jäi unholaan ,vain korvaukset.

Päivämäärä:   23.10.25 14:26:32

Ihan samalla asialla ihmiset ruuhkauttavat julkisenkin terveydenhuollon.

Jonottelin jokin aika sitten terveysaseman päivystyksessä saadakseni sieltä paperisen B-lausunnon kelalle. Siinä 45min aikana tuli todistettua kolmen eri ihmisen jonotelleen siellä tavallisen pikku nuhan ja yskän takia. Ja siis siellä ihmisten seassa ilman mitään hengitysmaskeja. Ilman että soitetaan päivystysapuun ensin kuten tuollaisessa tilanteessa kuuluisi tehdä.

Minä olen nuorempana työharjottelussa ollessa myös jonottanut 5h päivystyksessä saadakseni saikkulapun. Oli kyllä ihan viimeinen kerta kun vein saikkulappua tuolla tavalla, en ole yhtään lappusta suostunut viemään ellei työnantaja maksa yksityistä. Siis perus flunssan takia, toki sitten oikeissa syissä olen mennyt julkiselle hoitoon ja saanut sairaslomaa tarvittaessa, mutta ei flunssan pitäisi olla mikään saikkulappua vaativa asia.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.10.25 14:35:21

Mitenhän aloittaja sitten ajattelit sen sairauslomalapun hoitaa? Olen tasan kahdesti ollut työpaikassa, jossa omalla ilmoituksella saa olla pois, muissa työpaikoissa on aina tarvittu sairauslomatodistus poissaoloon. Kerropa sinä ratkaisu, miten asia hoidetaan?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.