Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Opiskelemaanko vielä?

Lähettäjä: 50v 
Päivämäärä:   23.10.25 08:42:13

Kun töitä ei löydy, pitääkö tässä oikeasti lähteä 50-vuotiaana opiskelemaan? Mihin tämän ikäinen edes otettaisiin koulutettavaksi?

Re: Opiskelemaanko vielä?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.10.25 08:55:07

No ehkä kannattaa miettiä ennemmin sitä, että mihin kannattaa kouluttautua jotta niitä töitä olisi.

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   23.10.25 09:00:48

Miten niin pitääkö? Totta kai opiskelemaan jos siihen on mahdollisuus. Itse taas ottamassa kursseja töiden ohessa opiskeluun. Olisi luksusta jos voisi alkaa opiskella täyspäiväisesti. Ei opiskeluun mitään ikärajoja ole. Aikuiskoulutuksiakin on vaikka kuinka paljon.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.10.25 09:04:00

Mahdollisuus ja mahdollisuus, ei kukaan sillä työkkärikorvauksella oikein pärjää mutta pakkohan se on jos töitä ei löydy. Tai ei 5 kymppiselle naiselle tuosta vaan löydy !
Itsekin opiskelemista mietin, mutta kertokaas nyt viisaat mikä ala työllistäisi ? Ihmisiä en hoida, en vauvoja sairaita tai vanhuksia.

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   23.10.25 09:37:34

Meinasin just tulla kommentoimaan, että kouluttaudu varhaiskasvatuksen opettajaksi, sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi. Jos sinulla on kielitaitoa ja koulutusta niin lähde töihin ulkomaille.

Lähettäjä: Kira 
Päivämäärä:   23.10.25 09:47:00

50-vuotiaana on mielestäni täydellinen hetki vielä opiskella jos itse haluaa. Saatat tehdä töitä vaikka 70 vuotiaaksi. Äitini esimerkiksi opiskeli sairaanhoitajaksi, yksi "johtajatyyppi" opiskeli unelma-ammattinsa ja perusti kukkakauppa. Olen itse ollut työelämässä vasta kymmenen vuotta ja ei se aika niin nopeasti mene. Parikymmentä vuotta työssä mistä tykkää on ihan hyvä aika.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.10.25 09:53:33

Hätäkeskuspäivystäjä? Koulutus kestää 1,5 vuotta. Opetus, asuminen ja ruokailu on ilmaista. Mä haaveilin tuosta, ehkä vielä joskus.

https://www.pelastusopisto.fi/tutkinnot/hatakeskuspaivystajatutkinto/

Lähettäjä: Beatrice 
Päivämäärä:   23.10.25 09:54:34

Itse valmistuin juuri lääkäriksi, ikää 54!

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   23.10.25 09:55:05

Mä opiskelin tradenomiksi pari vuotta sitten, yli 50-vuotiaana. Työn ohessa tosin ja oli helppoa.

Lähettäjä: Puutarhuri 
Päivämäärä:   23.10.25 13:28:53

Puutarha-alalla riittää töitä. Erityisesti viheralueiden kunnossapidossa ja rakentamisessa.
Löytyy myös lyhyempiä, pari tutkinnonosaa sisältäviä starttikoulutuksia (esim työkkärikoulutuksia).

Koulutukset talviaikaan, kun ehtii opiskella, kun kesät tehdään töitä.

Kyllähän koulutuksiin pääsee minkä ikäinen tahansa, jos fyysinen kunto esim puutarha/kukkakauppa-alan töihin on kunnossa.

LähettäjäNN 
Päivämäärä:   23.10.25 13:46:05

Mietin tässä samaa, tosin olen töissä mutten sellaisella alalla jossa näkisin itseni vielä ainakin 20 v... Ikää 45 v, työn ohella pitäisi opiskella. Eli mietinnässä ehkä AMK-tutkinto, monimuoto tai kokonaan verkossa. Saa heittää ideoita :). Työllistävä, suht introvertille luonteelle sopiva ala. Ei hoidollista työtä eikä asiakaspalvelua.

Lähettäjä: Joo-oo 
Päivämäärä:   23.10.25 14:17:47

Opettajaksi +50v.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.10.25 15:23:41

Ei koulutuksissa ole millään asteella yläikärajaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.