Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkälainen mies kommentoi muiden naisten kuvia?

Lähettäjä: Tima 
Päivämäärä:   22.10.25 16:48:09

Olen aina pitänyt tällaista tuntemattomien kuviin kommentoimista todella vähä-älyisenä toimintana, jota harrastaa lähinnä aikamiespojat.

Nyt kuitenkin paljastui, että oma mieheni on tällainen liekkiemoji/"näytät herkullisesta!" Kommentoitsija.

Ei voi muuta sanoa kun että älkää koskaan, koskaan ikinä luottako muuhun kun itseenne!

Oletteko te saaneet tällaisia kommentteja tuntemattomilta ja mitä ajattelette niistä? En tunne itseäni vanhanaikaiseksi kun ajattelen näin. Olenko väärässä?

Re: Minkälainen mies kommentoi muiden naisten kuvia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.25 16:48:41

No mitä mies sanoi kun kysyit häneltä?

Päivämäärä:   22.10.25 16:50:27

Ei osannut selittää käytöstään ja hetken mietittyään totesi että ei ole ok. Itse järkytyin ja olen tällä hetkellä sisareni luona miettimässä asioita.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.10.25 18:01:12

Mimmonen mies?
No moukkamies joka on pahoillaan vasta kun jää kiinni.

Lähettäjä: vastakysymys 
Päivämäärä:   22.10.25 19:39:44

Miksi sitten instabeibet yrittävät provosoida tavallisia ihan kunnollisia perheenisiä kommentoimaan herutuskuviinsa?

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   22.10.25 19:40:41

Naiset laittavat niitä kuvia kommentoitaviksi. Mitä et ymmärrä?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   22.10.25 19:42:55

"No moukkamies joka on pahoillaan vasta kun jää kiinni."

Näin. Onnea valinnastasi :)

Päivämäärä:   22.10.25 19:49:06

"Miksi sitten instabeibet yrittävät provosoida tavallisia ihan kunnollisia perheenisiä kommentoimaan herutuskuviinsa?"

Eli jälleen kerran mies on tahdoton olento, joka ei itse kykene tekemään valintoja vaan kommenttia aivan väkisin pukkaa näppiksiltä.

Lähettäjä: Reaktio 
Päivämäärä:   22.10.25 20:09:11

Itseasiassa oma mies säikähti kuvaa tuksusta että kahvit kaatui syliin. Onko laskettavissa kommentoinniksi. Muuten ei arvostele kyllä ääneen mitään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.10.25 20:13:43

"
Naiset laittavat niitä kuvia kommentoitaviksi. Mitä et ymmärrä?" Niin, jotkut laittavat. Ja vertaisensa laittavat nouta herkkupeba-kommentteja. Kommentoidahan voi asiallisestikin.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   22.10.25 20:31:04

Epäilen, etteivät ne instabeibet toivo ensisijaisesti keski-ikäisten varattujen setämiesten kommentteja, vaan ehkä mieluummin nuorten, komeiden sinkkumiljonäärien :)

Lähettäjä: flrf 
Päivämäärä:   22.10.25 20:39:38

Minulla on yksityinen ig-tili, joten liekkiemojeita tai muita kommentteja tulee vain kavereilta/tutuilta. Mutta ihan vasta opin, että liekkiemoji onkin jotenkin naista halventava ja todella huono juttu. En ole ikinä ajatellut sen olevan mitenkään ihmeellinen, mutta se onkin "blokkaa tuo küsímuna välittömästi" -juttu... Olen minä niitä kavereilta saanut, jopa äidiltäni. Pitääkö minun nyt siis blokata heidät kaikki ja olla todella loukkaantunut siitä, että kehtaavat minulle liekkiemojeita lähetellä?

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että mies on todella vähä-älyinen, jos tuntemattomien naisten kuviin kommentoi "panisin", "oot kaunis", tms. Tuntemattomien kuviin kuuluu kommentoida vain, jos on jotain oikeaa asiaa. Mutta jos kuluttaa aikaansa jotain pillutissipyllyjä tuijottaen ja "voisinpa nussaista sua... <3" -kommentteja kirjoittaen, niin tuskin jaksaisin sellaista miestä katsella. Henkisesti jäänyt 12-vuotiaan tasolle, joten tälleen keski-ikäisenä olisi vähän liian vajakki minulle.

Lähettäjä: Svh 
Päivämäärä:   22.10.25 20:44:34

Niin. Tyhmät naiset postaavat jotain tyrkkypersekuvia, ja tyhmät miehet kommentoivat niin. Jokainen voi ihan itse päättää, kuuluuko tällaiseen ryhmään.

Päivämäärä:   22.10.25 21:54:15

No omasta mielestäni jokainen saa lisätä sellaisia kuvia kun haluaa, minulla ei ole näitä kuvia vastaan mitään mutta se että joku menee kommentoimaan tuntemalle miten hyvä kroppa tällä on on mielestäni todella erikoista ilman taka-ajatuksia. :D

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   22.10.25 22:34:57

"Ei osannut selittää käytöstään ja hetken mietittyään totesi että ei ole ok. Itse järkytyin ja olen tällä hetkellä sisareni luona miettimässä asioita."

Nyt purskahti kahvit näytölle.
Tulee mieleen Ketonen ja Myllyrinteen sketsi Kolhittu suomalainen feministi.
https://youtu.be/I6IRRewuOOc?si=YxsoeZo8tzZk9W4N

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.25 22:37:58

>?si=YxsoeZo8tzZk9W4N

Päivämäärä:   22.10.25 22:40:29

Kertoo kyllä Rikusta ja empatiakyvystään paljon, että häntä naurattaa kun toisen tunteita on loukattu. Useimmista ihmisistä tuntuu pahalta saada tietää puolison himoitsevan muita, paitsi tietysti jos se puoliso on ihan yhdentekevä.

Lähettäjä: Kira 
Päivämäärä:   22.10.25 22:41:20

Hmm. Ihminen on mitä on ja millaiseksi on myös kasvatettu. Yleensä aikuista ihmistä ei oikein voi enää muuttaa. Täytyy hyväksyä se minkälainen on tai päättää ettei ole toisilleen sopivat. Itse en katselisi tuollaista miestä, täysin turhake toimintaa.

Päivämäärä:   22.10.25 22:45:18

Normaali mies

Päivämäärä:   22.10.25 22:49:25

"Kertoo kyllä Rikusta ja empatiakyvystään paljon, että häntä naurattaa kun toisen tunteita on loukattu. Useimmista ihmisistä tuntuu pahalta saada tietää puolison himoitsevan muita, paitsi tietysti jos se puoliso on ihan yhdentekevä."

Siis heppu on kommentoinut somessa jotain naisen kuvaa ja siitä on loukkaannuttu niin, että miestä on täytynyt torua ja opetettu ymmärtämään kauhean virheensä. Siitä vielä on lähdetty sisaruksen luokse itkemään.
Ei heru empatiaa. Naurua kyllä.

Päivämäärä:   22.10.25 22:52:41

Niin. On normaalia, että hyvännäköisestä ihmisstä tulee seksuaalisia ajatuksia ja sekin on kyllä normaalia, että parisuhteessa oleville tulee seksuaalisia ajatuksia muistakin kuin omasta puolisosta, mutta me ihmiset voimme myös säädellä käytöstämme ja valita mitä teemme. Tällaisia ajatuksia ei ole pakko tuoda julki.

"Normaali mies" näyttää näissä keskusteluissa tarkoittavan monelle miehelle moukkamaista ja puolison tunteista piittaamatonta miestä.

Päivämäärä:   22.10.25 22:53:10

Tyypillinen demari.

Päivämäärä:   22.10.25 22:59:27

"Siis heppu on kommentoinut somessa jotain naisen kuvaa ja siitä on loukkaannuttu niin, että miestä on täytynyt torua ja opetettu ymmärtämään kauhean virheensä. Siitä vielä on lähdetty sisaruksen luokse itkemään.
Ei heru empatiaa. Naurua kyllä."

No pitäisitkö sinä siitä, että vaimosi kommentoisi pitkin somea kuinka seksikkäänä pitää erilaisia komeita nuoria miehiä? Vai oletko niin omahyväinen, että kuvittelet olevasi hyvinkin yhtä vetävän näköinen kuin nämä miehet? Toki tämmöiset ovat naisille yleensä vielä herkempiä asioita kuin miehille koska naiset ovat miesten rumasta ja ilkeästä kommentoinnista oppineet tuntemaan epävarmuutta omasta ulkonäöstään ja kelpaavuudestaan. Sitten tämmöiset Rikut tulevat vielä nauraa räkättämään päälle. Tosi vastenmielisen kuvan annat itsestäsi.

Mutta tosiaan, sinulta ei ylipäänsä paljon empatiaa heru kenellekään, eikä varsinkaan naisille. Eikä se ole mikään ylpeyden aihe, ei todellakaan.

Päivämäärä:   22.10.25 23:09:10

"No pitäisitkö sinä siitä, että vaimosi kommentoisi pitkin somea kuinka seksikkäänä pitää erilaisia komeita nuoria miehiä?"

En näe tuolla mitään merkitystä.
Parisuhde ei tarkoita, että täytyisi olla laput silmillä ja katsella vain sitä omaa partneria.
Tuo on vain sairaanloista mustasukkaisuutta ja huonoa itsetuntoa.

Kerron nyt pienen salaisuuden kuinka miesten aivot toimii.
Kun mies ihastuu/rakastuu naiseen, niin hän näkee naisen koko lopun ikänsä juuri sellaisena, kuin hän oli ensitapaamisella.

Nainen taas löytää kovin helposti miehestään rappeutumisen merkkejä.

Päivämäärä:   22.10.25 23:13:15

"Parisuhde ei tarkoita, että täytyisi olla laput silmillä ja katsella vain sitä omaa partneria.
Tuo on vain sairaanloista mustasukkaisuutta ja huonoa itsetuntoa."

Sairaalloinen mustasukkaisuus on ihan jotain muuta kuin sitä, että tuntuu pahalta kun puoliso hieroo naamaan sitä muiden katselemistaan. Se on tosiaan normaalia, että kaikenlaista tulee mieleen muistakin kuin omasta puolisosta, mutta kumppaniaan kunnioittava ja sivistyneet käytöstavat omaava ihminen pitää nämä ajatukset omana tietonaan. Moukat käyvät kirjoittamassa kuolauskommentteja someen.

Päivämäärä:   22.10.25 23:16:39

Ei jää epäselväksi mikä aiheutti vaimon alkoholismin.

Päivämäärä:   22.10.25 23:21:13

"Hieroo naamaan"?

Kommentoinut somessa jonkun naisen kuvaa.

Mutta käännetään asia.
Jos nainen pistää itsestään kuvan vaikka Facebookkiin ja toinen nainen kommentoi, että "Olet seksikäs", niin se on vain kannustavaa ja voimaannuttavaa, jos kommentoija onkin mies, niin se on heti kuolaamista ja jopa pettämistä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.10.25 23:23:28

Olis hyvin noloa jos mun mies käyttäytyis noin. Kyllä, vähä-älyisten toimintaa.

Päivämäärä:   22.10.25 23:27:44

No jos ovat heteronaiset kyseessä niin ei kai Rikukaan nyt niin hölmö ole, että ei tajuaisi ettei se naisen naiselle kommentointi tarkoita, että oltaisiin seksuaalisesti kiinnostuneita toisesta. On hirveän huonoa argumentointia tai ei oikeastaan argumentointia ollenkaan tekeytyä aivan tyhmäksi.

Itse en tosin kommentoisi noin koska mielestäni se ei kuulu hyviin tapoihin vaikkei sillä mitään tarkoitettaisikaan.

Päivämäärä:   22.10.25 23:43:20

No ei kyllä miehenkään kommentti tarkoita automaattisesti sitä, että olisi seksuaalisesti kiinnostunut.

Päivämäärä:   22.10.25 23:45:53

"No ei kyllä miehenkään kommentti tarkoita automaattisesti sitä, että olisi seksuaalisesti kiinnostunut"

Tuota nyt et usko itsekään. Mutta turha sinun kanssasi on tästä "keskustella", sinun on pakko päästä sanomaan se viimeinen sana ja asenteesi on jo lähtökohtaisesti se, että naiset nyt vain ovat niin tyhmiä.

Päivämäärä:   22.10.25 23:48:49

"asenteesi on jo lähtökohtaisesti se, että naiset nyt vain ovat niin tyhmiä."

Missä olen noin väittänyt?

Päivämäärä:   22.10.25 23:53:40

Voi Riku kun sitä ei tarvitse kirjaimellisesti sanoa, se asenne näkyy kyllä kirjoituksissasi erittäin selvästi. Tätä on kyllä useampi muukin täällä sinusta kommentoinut ja myös, että olisit joskus ollut ihan asiallinen kirjoittaja, mutta sitten muutuit ilkeäksi rähisijäksi.

Päivämäärä:   22.10.25 23:54:05

"Tuota nyt et usko itsekään."

Näin miehenä uskallan sanoa, että uskon.
Ei jokainen katse tai normaali ystävällisyys tarkoita, että pitäisi päästä panemaan.
Lapsesta asti minut on opetettu olemaan kohtelias muille ja esimerkiksi avaamaan oven naiselle.
Aivan normaalia etikettiä, mutta jos on itsetunto nolla, niin näkee kohteliaisuudenkin uhkana.

Päivämäärä:   23.10.25 00:01:42

"Lapsesta asti minut on opetettu olemaan kohtelias muille ja esimerkiksi avaamaan oven naiselle.
Aivan normaalia etikettiä, mutta jos on itsetunto nolla, niin näkee kohteliaisuudenkin uhkana."

Onko tämä trolli? Eihän nyt ollut kyse mistään oven avaamisesta ja muusta sellaisesta vaan seksikkyyden kommentoinnista. Vai onko sinulle kohteliaisuus seksikkyyden kommentointia? Ja minkä maailman etiketissä sellaista kehotetaan kommentoimaan?

Voi apua, kaikkea sitä.

Päivämäärä:   23.10.25 00:03:54

"Voi Riku kun sitä ei tarvitse kirjaimellisesti sanoa, se asenne näkyy kyllä kirjoituksissasi erittäin selvästi."

Asenteeni ei ole muuttunut miksikään viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen tai ehkä 25.
Vakio nimimerkillä kirjoittaminen vaan tuo huonot puolet näkyviin.
Todellisuudessa olen vankka tasa-arvon kannattaja, mutta misandristit näkevät sen uhkana.

Mitä ilkeään rähjäämiseen tulee, niin vika on lukijassa .
Täysin objektiivisen kommentin saa omassa päässään kuulostamaan rähjäämiseltä, kun sen lukee huutamalla.

Päivämäärä:   23.10.25 00:05:52

"Onko tämä trolli?"

Ei vaan kaksinaismoraalia.

Päivämäärä:   23.10.25 00:16:57

Mitä muuten herutuskuvia pistävät haluavat muuta kuin kommentteja ja tykkäyksiä?

Maailma on muuttunut.

Päivämäärä:   23.10.25 00:24:30

Rikulle vika on aina lukijassa ja kaikki muu kuin kehuva kommentointi miehistä on misandriaa, tuota miesasiamiesten suurella innolla hellimää termiä.

Toiset ne Rikun lailla joutuvat jatkuvasti kaikenlaisiin konflikteihin, mutta koskaan ei tule mieleen että olisiko omassa käytöksessä jotain korjattavaa. On siinä varmaan lähipiirillä kestämistä.

Päivämäärä:   23.10.25 00:30:54

En joudu jatkuvasti konflikteihin,. En edes vuosittain.
Tuollaisten oletusten teko kertoo vain omasta huonosta itsetunnosta ja narsistisesta luonteesta, kun kaikki ja varsinkin Riku on sinua vastaan.

Lähettäjä: uåuå 
Päivämäärä:   23.10.25 00:31:09

Rikua on lapsesta asti opetettu olemaan kohtelias, mutta nyt lähes viisikymppisenä kaikki opetetut asiat on unohtuneet.

Kuinkahan kauan kestäisi opettaa ne hänelle uudelleen? Vai oppiko hän niitä koskaan ja kaikki luovuttivat käytöstapojen opettamisen suhteen jossain vaiheessa?

Kenenkään miehen on aika turha tulla kertomaan, mitä naiset haluavat ja miten naiset kokevat "oot seksikäs" -kommentit. Ei naiset niitä kommentteja halua miehiltä, eikä välttämättä naisiltakaan. Sitäpaitsi on ihan eri asia saada "hot" -kommentteja tutuilta kuin tuntemattomilta ihmisiltä.

Päivämäärä:   23.10.25 00:32:56

"Ei naiset niitä kommentteja halua miehiltä, eikä välttämättä naisiltakaan. Sitäpaitsi on ihan eri asia saada "hot" -kommentteja tutuilta kuin tuntemattomilta ihmisiltä."

No miksi jakavat herutuskuvia?

Päivämäärä:   23.10.25 00:44:42

"kun kaikki ja varsinkin Riku on sinua vastaan."

Eivät kaikki ole minua vastaan, missäs olen sellaista sanonut? Sinä sen sijaan haastat täällä riitaa jatkuvasti, välillä sentään onneksi keskitytte ylilautaviivan kanssa parjaamaan toisianne ja silloin palsta onkin paljon sopuisampi paikka kun te kaksi trollipeikkoa olette toistenne kimpussa.

Päivämäärä:   23.10.25 00:50:38

"Sinä sen sijaan haastat täällä riitaa jatkuvasti"

Pelkästään jo tätä ketjua tarkasteltaessa, taitaa olla kyllä nimimerkillä . joka täällä haastaa riitaa.

Lähettäjä: uåuå 
Päivämäärä:   23.10.25 01:25:42

"No miksi jakavat herutuskuvia?"

Kysytkö tosissasi :DDDDDDDDD
Tässä sen taas näki miten typeriä miehet ovat :D

Päivämäärä:   23.10.25 01:31:10

Huomaatko uåuå, etten ole yleistänyt kertaakaan?
Kysynyt vain .
Eli kumpi meistä onkaan se tyhmä...

Lähettäjä: vastakysymys 
Päivämäärä:   23.10.25 01:39:43

""Miksi sitten instabeibet yrittävät provosoida tavallisia ihan kunnollisia perheenisiä kommentoimaan herutuskuviinsa?"

Eli jälleen kerran mies on tahdoton olento, joka ei itse kykene tekemään valintoja vaan kommenttia aivan väkisin pukkaa näppiksiltä."

Sinulla olisi varmaan loistava ura poliitikkona, kirjoitit pitkän lauseen vastaamatta itse kysymykseen ollenkaan. Eli: Miksi instabeibet provosoivat niillä tyrkkykuvilla?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.10.25 01:41:56

"Ei jokainen katse tai normaali ystävällisyys tarkoita, että pitäisi päästä panemaan."

Opettiko äiti ihan oikeasti että on normaalia ystävällisyyttä kommentoida naisille "Olet seksikäs"?
Oletko samalla tavalla ystävällinen naapurille hänen miehensä läsnäollessa? Entä siskollesi? Tyttärellesi?

Päivämäärä:   23.10.25 01:51:53

?,
Älä poistu asiayhteydestä.

Kysymys kuuluu;
Onko naisen kommentointi toiselle naiselle "Olet seksikäs." Herutuskuvaan, johon kuvan jakanut kaipaa juuri niitä kommentteja ja tykkäyksiä hyväksyttävämpi ja korrekti, kuin miehen kommentoimana?

Tässä on se kaksinaismoralismin paikka.
Tasa-arvoa pitäisi olla, mutta vain toiselle.

Päivämäärä:   23.10.25 01:59:51

"Oletko samalla tavalla ystävällinen naapurille hänen miehensä läsnäollessa? Entä siskollesi? Tyttärellesi?"
Naapurille voin tottakai ja jopa kertoa hänen miehelleen.
Siskojani tai tyttäriäni en koe seksuaalisina olentoina, kuten muutkin terveen mielenterveyden omaavat henkilöt kokevat.
Voin silti sanoa siskolleni, että onpa seksyt kuteet yllä. Korsetit ja kaikki.

Nainen saa näyttää naiselta ja jos haluaa itseään esitellä, niin ei ole teidän karjakkojen paikka loukkaantua heidän puo,estaan tai edes kahlitse sitä omegamiestään, kun meni ja katsoi toista naista.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.10.25 02:08:59

"Nainen saa näyttää naiselta ja jos haluaa itseään esitellä, niin ei ole teidän karjakkojen paikka loukkaantua heidän puo,estaan"

Entä kun naiselta näyttävä nainen itse loukkaantuu kommenteistasi? Pyydätkö anteeksi vai jatkatko vänkäämistä?

Päivämäärä:   23.10.25 02:23:09

"Entä kun naiselta näyttävä nainen itse loukkaantuu kommenteistasi? Pyydätkö anteeksi vai jatkatko vänkäämistä?"

Tottakai pyydän ja anteeksi, jos olen loukannut.
Tarkoitus ei ole ollut.

Kuitenkin kyse oli herutuskuvista, joilla ei haeta muuta kuin tykkäyksiä ja kommentteja.
Aloittajan ukko oli tällaiseen sortunut ja aloittaja pahoittanut niin mielensä, että piti ottaa ero ukosta ja muuttaa sisaruksen luo.

Trollihan koko aloitus on, mutta kivaa keskustelua sai aikaan.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   23.10.25 05:30:17

En voisi koskaan seurustella miehen kanssa, joka tekee tuota. Niin noloa!

En myöskään itse koskaan nolaisi miestäni kommentoimalla komeiden nuorten miesten herutuskuvia (kyllä, miehetkin laittavat näitä, ja Riku varmasti käy seksittömästi ja kannustavasti heidänkin kuviensa alle heittämässä "näytät kuumalta bro" -kommentteja?).

Päivämäärä:   23.10.25 05:49:20

Niinpä niin. Naisten "herutuskuvien" laittaminen on jotain mistä voidaan heitä syyllistää, mutta mies, ja vieläpä parisuhteessa oleva mies vain "sortuu" kun on mennyt kommentoimaan mauttomasti. Ja tätä mieltä oleva henkilö haukkuu muita kaksinaismoralismista.

Lisäksi tämä kohteliaisuudesta, naisiin kohdistuvasta ystävällisyydestä ja etiketistä puhuva herra nimittelee naisia karjakoiksi mikäli näiden ulkonäkö ei miellytä häntä. Eikä näytä huomaavan tässä minkäänlaista ristiriitaa.

Mutta tästä käytöksestä saatu vähemmän ihastunut palaute on aina palautteen antajan vika. Niinpä niin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.