Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Flunssataudit nyt syksyllä

Lähettäjä: Flu 
Päivämäärä:   22.10.25 12:19:13

Onko muita kipeänä olijoita? Kauanko teillä on kestänyt oireet ja sairastuminen?

Tuntuu että nyt on tosi paljon liikkeellä pitkäkestoista tautia.

Re: Flunssataudit nyt syksyllä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.25 12:58:22

alkusyksyn flunssa kesti 2 viikkoa. Epäilin adenovirusta aiheuttajaksi. Koronatesti näytti nollaa vaikka makuaisti meni ja hakkaava yskä oli.

Päivämäärä:   22.10.25 13:09:16

- : Kuinka kauan jouduit olemaan pois töistä (jos siis olet töissä)? Saitko yskältä nukuttua öisin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.25 13:13:57

La iltana alkoi oireet ja huomenna töihin. Tämän taudin tosin nappasin ulkomaan reissulta, en osaa sanoa mitä lajia. Ei kuumetta, todella raskas olo ja väsymys, kuiva yskä

Päivämäärä:   22.10.25 13:18:37

. : Onko sulla siis vielä oireita, ei kai? Jos olet kerran huomenna menossa jo töihin?

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   22.10.25 13:28:24

Mä oon ollut varmaan 3 viikkoa silleen "kipeäksi tulossa" eli tuntuu samalta kuin flunssaa edeltävänä päivänä mutta se ei muutu kunnon flunssaksi ollenkaan. Aamulla taas ihan hyvä olo kunnes iltaa kohden pahenee. Tosi ärsyttävää kun olo on väsynyt ja tahmea mutta ei niin paljon että siitä saikkua voisi ottaa.

Päivämäärä:   22.10.25 13:36:13

katsoin että olin ollut 3 päivää pois töistä, tauti alkoi viikonloppua vasten, sitten olin etätöissä muutaman päivän ja keskellä viikkoa menin lääkäriin ja sain loppuviikon sairaslomaa. Tauti alko ehkä paranemaan n. viikon jälkeen mutta kokonaan tuon kahden viikon jälkeen. Nyt tosin näyttää siltä, että uusi tauti yrittää tulla. Kuiva ja välillä lohkeava yskä vaikaa aamuyöstä ja kurkkua alkaa kutittaa. Limaa valuu.

Päivämäärä:   22.10.25 15:41:44

up.

Kauanko teillä on (sellainen haittaava) yskä ollut oirekuvassa mukana?

Lähettäjä: Fudge 
Päivämäärä:   22.10.25 16:51:47

Täällä yksi parhaillaan sairastava. Ekat nelisen päivää olin niin loppu, etten edes puhelinta jaksanut selata nukuin ja horrostin vaan sohvalla. Kuume sahaa, välillä 39 ja välillä matalammalla, parhaillaan jopa melkein normaalilämmössä. Sitten tuli mukaan yskä. Ja nyt menossa kahdeksas kuumepäivä. Yskiminen sellaista, että pelkään että kohta räjähtää keuhkot, ihan voimaton olo, niveliä särkee ja jalkeilla olo huimaa. Kurkku on arka, mutta uskon että vaan tästä jatkuvasta yskimisestä johtuen. Ja yleisesti sellainen sanoin kuvaamattoman kipeä olotila. Työterveydestä sanottiin, että flunssia nyt kiertää paljon ja saikkua jatkettu etäläärärikäynnillä pariin kertaan. Näin aktiiviurheilijana jännittää millainen toipuminen tästä tulee, koska en ole (onnekkaana) ennen ollut näin kipeä flunssassa. Vaikka no murehtiminen ei auta, kun nyt just ei voimat riittäisi edes varmaan kävellä korttelia ympäri, pelkkä sohvalta vessaan siirtyminen tuntuu urheilulta :D

Päivämäärä:   22.10.25 16:53:13

Syyskuun puolivälissä oli, ke-pe olin pois töistä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.10.25 16:59:41

Sunnuntaina alkoi kamala olo ja olen edelleen kipeänä ja kuumeessa.

Päivämäärä:   22.10.25 17:07:22

En ole ollut tänä syksynä sairaana, mutta lauantai-illasta asti on ollut sellainen olo, että flunssa yrittää iskeä. Olo on muutoin normaali, ei yskitä, ei niiskuttelua, mutta kurkussa jatkuvasti vähän outo, epämiellyttävä olo. Eilen illalla se muuttui jo toispuoleiseksi kurkkukivuksi ja olin aivan varma, että tänään aamulla herään kunnolla flunssaisena. Mutta ei, tänään on taas ollut parempi päivä, vaikkei vieläkään normaali. Ärsyttävää odotella tuleeko vai ei.

Päivämäärä:   22.10.25 17:10:12

Kuukausi sitten kesti n 1.5 viikkoa flunssatauti. Nyt perheessä oleva lentsu näyttäisi talttuvan jo parissa päivässä. Todella outo. Alkoi kurkkukivulla ja nauhalla. Vuorokausi nro 1 oli paha ja toinen vaan silleen et joutu niistelee ja kolmantena kaikki jo ihan kunnossa.

Lähettäjä: Flunssaa on 
Päivämäärä:   22.10.25 17:15:46

Itsellä nyt 1,5 viikkoa kestänyt. Jatkuvasti edelleen yskittää, nyt otin kokeiluun kolmannen yskänlääkkeen (Recipect), jos tämä vihdoin tehoisi sen verran että saisi yöt nukuttua.

Ihan jäätävää kun heti kun menee nukkumaan, tunnin sisällä on tullut 15 yskäkohtausta eikä pysty rauhoittumaan uneen, kun koko ajan odottaa seuraavaa yskää.

En ole mennyt vielä töihin tuon yö-yskän takia, kahden tunnin unien jälkeen. Yskin kyllä päivälläkin ainakin 20 kertaa tunnissa.

Päivämäärä:   22.10.25 19:15:15

Up

Päivämäärä:   22.10.25 19:20:56

Itsellä menossa toinen sairauslomapäivä.
Oireet alkoi sunnuntaina kurkkukivulla.
Lämpö/kuume sahaa 37,5-38,5. Normaalilämpö itsellä on 36,0-36,5.
Nenä tukossa, vuotaa räkää, yskä, kurkku kipeä, päätä särkee käytännössä koko ajan, väsyttää ihan koko ajan ja lihassärkyä.

Lähettäjä: eue 
Päivämäärä:   22.10.25 19:59:39

Nyt on ihan hirveästi liikkeellä jotain keuhkovirusta joka vie jopa sairaalahoitoon. Kolme tuttuani/kaveriani on viimeisen viikon sisään päätynyt sairaalaan osastolle. Yhdellä "joku keuhkovirus", yhdellä ihan keuhkokuume ja joku keuhkoihin liittyvä juttu sillä kolmannellakin on. Ihan perusterveitä kaikki.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.10.25 20:18:34

Mulla oli kuukausi sitten kurkku kipeä ja flunssainen olo. Olin yhden päivän pois töistä (pe) heti oireiden ilmaannuttua. Maanantaina takaisin töihin, nokka vähän vuoti, mutta ei muita oireita. Mies sai taudin 2 viikkoa sitten, joka alkoi yskällä. Viikon yskittyään tuli nuha lisäksi. Nyt on kaksi viikkoa yskinyt, nuhaa ei enää ole. Kuumetta ei ollut kummallakaan.Ei tietoa oliko sama vai eri virus tai mikä oli.

Lähettäjä: Pippa 
Päivämäärä:   22.10.25 20:21:53

Mies ollut kohta viikon kipeä. Yskä joka vaivaa etenkin öisin ettei saa nukuttua, lämpö sahaa muutta saattaa myös olla olo että on kuumetta mutta ei sitten kuitenkaan ole. Limaa on reippaasti. On nyt saikulla kolmatta päivää ja jatkaa vielä. Viime viikon oli lomalla ettei ollut töissä.
Muutama viikko sitten olo hänelle enterorokko ja nyt esim kurkussa sattuu juuri niihin kohtiin missä oli niitä rakkuloita.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   22.10.25 20:26:13

Mulla alkoi toissapäivänä. Mikä lie keuhkotauti... Yskittää hulluna ja hengästyn paljon normaalia herkemmin, mutta nuhasta saati kuumeesta ei ole tietoakaan. Ei näillä oireilla saikkua saa, joten töissä olen ollut ihan normaalisti.

Lähettäjä: jepujee 
Päivämäärä:   22.10.25 21:41:59

Aivan kauhia keuhkotauti oli. Iski suoraan keuhkoihin, limainen yskä (sitkeää limaa, ei lähtenyt millään liikkeelle) kesti kolme viikkoa. Neljäs viikko enkä tuntenut vieläkään itseäni terveeksi. Vasta viidennällä viikolla sairastumisesta alkoi tuntua että tauti alkaa hellittää. Nythän on ihmisiä joutunut sairaalaan virukseen sairastuttuaan kun iskee keuhkoihin voimalla. Eikä ole koronaa kuten ei ollut minullakaan.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   22.10.25 22:02:42

1,5 kk kestänyt. Välillä on oltava saikulla pari päivää, sitten on taas parempi olo ja kykenee töihin. Keuhkot tuntuu koko ajan ja yskää ja räkää on. Hengästyä ei voi yhtään tai tikahtuu. Kerran kävin työterveydessä, lääkäri epäili virusta ja antoi reseptin yskänlääkkeeseen.

Päivämäärä:   22.10.25 22:27:39

Tuli mieleen tuosta omasta yskästäni, josta kirjoitin ylempänä. Missä vaiheessa menette takaisin töihin, jos yötäpäivää on kova yskä, vaikka muut oireet olisivat jo helpottuneet? Kuvittele, että yskäkohtauksia on useita tunnissa, etkä saa yöllä nukuttua yskänlääkkeistä huolimatta.

Lähettäjä: Nakke 
Päivämäärä:   22.10.25 22:44:04

Viime viikolla olin 4 päivää kuumeessa. Ihan järkky olo. Jäi kuiva ja ankea yskä.

Päivämäärä:   22.10.25 22:53:21

Nakke: Kuinka paljon sä yskit, tuleeko sulle sellaisia yskäkohtauksia myös? Entä saatko sentään öisin nukuttua?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.