Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 22.10.25 13:52:50
Teen nollasopparilla kahdessa firmassa,mutta teen kaikkia vuoroja, joten en ehkä voi tähän vastata. Sovin vuorot joustavasti molempien paikkojen kesken ja jos jompaan kumpaan on selkeästi akuutimpi tarve, niin ilmoittavat siitä ajoissa, jotta voin varata juuri ko ajanjakson sinne, enkä vahingossa ota toiseen. Työvuorot jaetaan vähän limittäin, molempiin kolmeksi viikoksi kerrallaan. Vaikka minulla ei ole tiettyä tuntimäärää sovittuna, niin teen viikoittain 32-60 h töitä, yleensä jotakuinkin 45- 50 h. Vapaata saan aina halutessani ja koska työvuorot ovat pitkiä, on minulla normaalia enemmän vapaapäiviä. Lisäksi en ole tyypillinen nollasopparilainen, sillä tuntini merkitään jo suoraan työvuorolistoihin ennalta sopiminani aikoina ja harvemmin tarjotaan muuta, koska molemmissa paikoissa tiedetään, että jos olen sanonut, että jokin päivä ei käy, niin pääsääntöisesti olen sitten toisessa työssäni tai teen koulutöitä. Työvuorot ovat kuitenkin tosi sujuvasti sovittavia ja pitkät vapaat onnistuu ilman, että tekemistäni tunneista tarvitsee tinkiä.
Nämähän on täysin sopimusasioita ja varmasti johonkin paikkaan voi sopia tietyt vakiopäivät, toisaalle taas ei. Se on hyväksyttävä, että jos tarve on eniten iltaisin ja viikonloppuisin, niin sitten töitä ei välttämättä ole aamuvuoroissa arkisin.
En tiedä, auttoiko tämä sinua yhtään. Oma tilanteeni on sikäli erilainen, etten tule mihinkään uutena työntekijänä, vaan olen molemmissa paikoissa työskennellyt vuosikaudet ja tilanne on vähitellen ajautunut tällaisiin uomiinsa.
|