Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kortisonikuuri

Lähettäjä: Kipu 
Päivämäärä:   22.10.25 05:46:55

Millaisia kortisonikuureja olette syöneet nivelkipuihin, eli minkälaisella annoksella ja minkä pituisia?

Miten nopeasti kuurin aloittamisesta apu on alkanut tuntumaan?

Itselläni on aivan kamalan voimakkaita nivel- ja jännekipuja, ja juuri aloitin vasta syömään kortisonia. Nyt odotan tuskaisena että alkaisi vaikuttaa.

Re: Kortisonikuuri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.25 07:52:54

Mysteerinilkkakipuun sain 5mg/pv. Monta viikkoa olin ollut levossa, nilkuttanut ja kävellyt kepeillä, 2-3 pv kuurin aloittamisesta pystyin kävelemään suht normaalisti, viikko niin oli täysin kivuton.
Onko sinulla joku reumasairaus joka aiheuttaa kivut?

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   22.10.25 07:58:42

Autoimmuunisairauden tuomiin kiertäviin niveltulehduksiin ja kipuihin syön tarvittaesa prednisolonia 10 mg /pv viikon ajan. Voisi syödä ehkä isompaakin, mutta tuolla on selvinnyt eikä tarvitse sitten tiputealla annosta pois.

Lähettäjä: Odelma 
Päivämäärä:   22.10.25 08:02:29

Itselläni auttoi ihan tunneissa, kun ekan kerran aloitin.

Seronegatiivinen reumatauti joka oireilee vain nilkassa ja jalkapöydässä, mutta kipu onkin aivan järkyttävää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.25 08:52:39

Minulla myös siis autoimmuunisairaus aiheuttaa nivel- ja jännekipuja. Tämä on ensimmäinen kerta kun sain kuurin, vuosia kipujaksoja mm olkapäässä, peukalossa, tenniskyynärpäät. Harmittaa ettei ennen ole tarjottu kortisonia, kuvattu vaan (koska varmaan on nivelrikkoa) ja kun ei niissä mitään niin kipulääke. No, nyt tiedän jatkossa pyytää.

Lähettäjä: Kipu 
Päivämäärä:   22.10.25 12:26:56

Mä en ole saanut mitään diagnoosia, kun oireet on niin moninaiset ja siksi lääkäri nyt koemielessä määräsi kortisonikuurin josko siitä olisi apua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.