Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kävelyvauhti

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   22.10.25 03:14:00

Tuli tänään kokeiltua mikä on 47 vuotiaan miehen kävelyvauhti sprintissä tai sinnepäin.
Yhtään juoksuaskelta en ottanut, vaan pikamarssia 2kilometriä.
Googlen maps kertoi keskinopeudeksi 10.333..km/h

Re: Kävelyvauhti

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.10.25 07:11:39

Aikamoista ravia saa mennä. Tuo on normaalilla ihmisellä jo ihan reipas hölkkävauhti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.25 07:16:09

No hötölässä on ihan normaalia kävellä 10 kilometriä alle tunnissa, joten eihän tuo ole vielä mitään.

Lähettäjä: Nuuna 
Päivämäärä:   22.10.25 07:47:43

Itse kokeilin myös, meni 15km/h.
En ottanut juoksuaskelia.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   22.10.25 07:50:24

Mulla oli sellaiset 50 km/h.

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   22.10.25 08:31:22

Mulla on luultavasti 5-6km/h.

Päivämäärä:   22.10.25 08:54:06

"Aikamoista ravia saa mennä. Tuo on normaalilla ihmisellä jo ihan reipas hölkkävauhti."

Niinpä.
Yllätyin itsekin, mutta numerot ei valehtele.
Eikä tuo nyt kummoinen saavutus ole.
Parikymppiselle, mutta lähentelen jo viittäkymppiä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.25 08:55:48

Ja valehtelu jatkuu

Päivämäärä:   22.10.25 08:58:23

Katos katos.
Meidän oma ryssäntrolli on herännyt.

Lähettäjä: Migsu 
Päivämäärä:   22.10.25 09:06:35

En usko noita numeroita. Puhelimen paikannus ei muutenkaan ole täydellinen. En luottaisi sen nopeustietoonkaan matalissa nopeuksissa.

Lähettäjä: Rennosti 
Päivämäärä:   22.10.25 09:09:41

Toivottavasti nautit lenkkeilystä etkä turhaan mittaile enää mitään. Stressiä voi saada aikaiseksi turhilla vaatimuksilla ja vertailulla muihin.

Päivämäärä:   22.10.25 09:10:00

"En usko noita numeroita. Puhelimen paikannus ei muutenkaan ole täydellinen. En luottaisi sen nopeustietoonkaan matalissa nopeuksissa."

Niin noh...
Jos pistää ajanoton päälle, kun lähtee ja katkaisee, kun saapuu perille ja tarkistaa Google mapsin aikajanasta kuljetun matkan, niin eihän siihen voi luottaa.
Eihän?

Päivämäärä:   22.10.25 09:11:55

Pitäisikö sinua nyt kehua vai mitä hait tällä aloituksella?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.10.25 09:21:06

Voitkin lähteä maratonille kävelemään :D

Päivämäärä:   22.10.25 09:21:35

"Pitäisikö sinua nyt kehua vai mitä hait tällä aloituksella?"

Yllätyin itsekin, mutta joillain on harhaluulo, että kaikki liki viisikymppiset on läskejä.

Lähettäjä: Jooo 
Päivämäärä:   22.10.25 09:42:55

Tällä 56vuotias setämies. Kävelen 2- 3 tunnin reippaita kävelylenkkejä noin 25km kerta -viikkoon maastossa ja + punttireenit 4krt viikossa maastaveto/ penkki ja kyykky, pohkeet hauiks yläkroppa. Sekä työmatka pyöräily kesät talvet. Nyt tulevana talvena otan hiihdon mukaan. Olisiko suosituksia näille älykelloille josta voi katsoa näitä lajeja kuinka sykkeet ja ynm menee.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   22.10.25 09:53:40

Mitä se läskeys tuohon liittyy? Olisit laittanut painosi ja ympärysmittasi, niin olisi edes liittynyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.10.25 09:59:57

No siis täällä hötölässähän tuntuu monille olevan toi 10km/h kävelyvauhti sellaista leppoista löntystelyä, että eipä toi nyt kovin kummonen suoritus täällä ole. Että normi hötöläinen ku kävelee vähä reippaammin, ni vauhti on vähintään 25km/h ja seki vielä ihan normaalin rajoissa, eikä edes hengästy.

Mut joo, tosiasiassa keskimääräinen normaali reipas kävelyvauhti on ehkä noin 5km/h, ja pikakävelyä voi päästäkin ton reilu 10km/h, se on kyllä ihan passeli suoritus.

Päivämäärä:   22.10.25 10:18:17

Joo. Mä kävelin eilen Tampereelta Inariin kolmessa tunnissa ilman kenkiä

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   22.10.25 10:21:28

Älykellosi on lelu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.25 10:27:58

Oho on kyllä reipas tahti! Joutuisin juoksemaan perässä. :D

Itse kävelen lenkit n. 5km/h koiran kanssa ja se on minulle jo sellainen ”vähän reippaampi” vauhti. Mutta ennemmin hölkkään kuin kävelen jos tuosta pitäisi vauhtia vielä nostaa. Huvikseen pitäisi kyllä mitata omat huiput kävellessä.

Isäni on aivan hullu kävelijä, en tiedä miten äitini pysyy hänen perässää. Ikää jo yli 60-v. mutta on aina ollut hyvin urheilullinen ja aktiivinen ihminen. Onneksi äidilläni on pitkät jalat, mutta itse näin 15 cm lyhyempänä jään jälkeen huutelemaan et hidastakaa. :D

Jooo, galaxy watch on ollut paras kello mikä minulla on ollut. Huawei watch ja garmin ovat myös hyviä!

Lähettäjä: greina 
Päivämäärä:   22.10.25 14:02:49

Riku taitaa olla todella lyhyt? Tai ainakin lyhytjalkainen?

Minulla on omaan pituuteeni nähden sopusuhtaiset alaraajat, mutta olen 161 cm pitkä ja pikakävelen noin 9-10 km/h. Eli jos sinä kävelet vain 10 km/h, niin sinulla on todella lyhyet jalat tai sitten olet kokonaisuutena todella lyhyt.

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   22.10.25 14:04:15

Piti käydä oikein viimeisen lenkin data katsomassa :D Keskivauhti 13min/km, maksimi 8min/km. Tosin mukana kaksi uroskoiraa, jotka on nenänsä kanssa jokaisessa puskassa nuohoamassa...
Muistaakseni kun olen nuoremman kanssa käynyt (sille riittää muutaman sekunnin nuuhkaisu, kun taas toinen haluaa haistella piiiitkän kaavan kautta) vastaavat luvut on ollut jotain ~10min/km ja 6-7min/km. 5km menee siis n. 1h.
+40v nainen olen, lievästi ylipainoinen (BMI ~27...?)enkä mikään himolenkkeilijä :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.10.25 14:55:13

Kaupungilla saa usein hämmästellä miten hitaasti ihmiset oikein voivatkaan kävellä ilman, että näyttävät laahustavan... Ja luonnollisesti koko kulkuväylän leveydeltä.

Päivämäärä:   22.10.25 15:07:40

Greinalalla taitaa olla lyhyt matematiikka.

Lähettäjä: llll 
Päivämäärä:   22.10.25 15:10:37

Tunnen Rikun IRL. En yhtään ihmettele hänen kirjoituksiaan :D Pieni ihminen, pienet aivot...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.10.25 15:12:58

llll: no, jos tunnet, niin varmaan kerrot Rikulle, kuka olet. Muuten tuo on vain pelkkää pieniaivoisen valehtelua. :D

Päivämäärä:   22.10.25 15:14:34

Katkeraa ulinaa katkerilta kaloriinoilta.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   22.10.25 15:14:59

Tavanomainen ihmisen kävelyvauhti on 12 min / km eli tunti /5 km.

Mutta remonttirikut ja muut hötölät tietenkin vetävät haaveissaan Helsingistä Utsjoelle 35 km tunnissa, vaikka nivelrikkokin on ja krapula.

Aloittaja ei varmana vetänyt kävelyä jopa alle 6 min / km. Menepä oikeaan valvottuun testiin, niitä kyllä järjestetään siellä täällä, ja matka ja aika tulevat oikein.

Päivämäärä:   22.10.25 15:16:47

Hah,
Miksi pitäisi mennä valvottuun testiin, kun ei se siitä miksikään muutu?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.