Lähettäjä: täti
Päivämäärä: 22.10.25 08:34:57
Itsellä osittain samaa. Halut loppui kuin seinään pillerien kanssa, limakalvot muuttui myös “kuiviksi” ja aroiksi, seksi sattui, vaikka kostuin. Kokeilin pillerit, renkaan ja kierukoita 2krt. Mikään ei toiminut. Jätin hormoonit pois kokonaan kun olin n. 25v.
Elämä tasoittui noiden kokeilujen jälkeen. Mieliala parana myös. Mietin jo silloin, että kuinka heppoisilla perusteilla nuorille lyödään pillerit kouraan. Mulla toki oli äärettömän kovat menkkakivut, mutta oisko ne voitu hoitaa särkylääkkeillä paremmin? Kyllä olisi. Nuori vielä etsii henkisesti itseään ja pillerit vaikuttaa mielialaan. Luulin että mä nyt vaan oon tulisieluinen kiukkupylly. No en ole, vaan rauhallinen viilipytty. Pillerit sai mut vaan kilahtelemaan milloin mistäkin yhen äkin. Olen toki ääritapaus itse, mutta miten paljon pillerit vaikuttaa mielialan kautta nuoren ihmisen mielen kehittymiseen? Paljon mielestäni.
Osalle pillerit sopii ja on oikea ratkaisu. Mutta ikävän moni on todennut aikuisena, että pillerien takia mieliala heitteli ja sitten tarjottiin masennuslääkkeet. Minä olen yksi tällainen. Osa kavereista kertoi kuvitelleensa vielä yli kolmikymppisenä olevansa enemmän tai vähemmän päästänsä sekaisin, kunnes syystä tai toisesta lopetti hormoonien käytön.
|