Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Flunssa, korva lukossa, kuulonalenema

Lähettäjä: + tinnitus 
Päivämäärä:   21.10.25 15:59:14

Onko teillä ollut flunssan yhteydessä korva aivan lukossa ja kuulo huono? Sain siis antibiootit välikorvantulehdukseen ja nyt jo yli puolet syötynä siitä 10 pv kuurista. Korvasärky lähti kyllä pois melko pian kuurin aloituksesta.

Toinen korva on edelleen lukossa, tinnitus on jatkuvaa 24/7, enkä kuule tällä korvalla kovinkaan paljoa.

Viimeksi eilen lääkäri katsoi että ei näytä enää niin pahalta. Tuntuu silti ihan samalta kun tämä alkoi 8 päivää sitten.
Luin jo netistä kertomuksia, miten flunssan yhteydessä tullut kuulonalenema ja tinnitus eivät olleetkaan lähteneet pois viikkojen tai kuukausienkaan kuluttua. Huh.

Kokemuksia?

Ja jos ei ole järkevää sanottavaa, älä kirjoita mitään. Kiitos.

Re: Flunssa, korva lukossa, kuulonalenema

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   21.10.25 16:22:09

Joka kerta flunssan yhteydessä korvat lukossa useemman viikon. Aina on korjautunu ajan kanssa.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   21.10.25 17:34:58

Minullakin menee korvat lukkoon joka julmetun kerta kun saan lentsun, mutta toistaiseksi ovat auenneet sitä mukaa kun flunssa on hellitänyt. Isompi ongelma on ollut se, että viime vuosina flunssat ovat alkaneet johtaa poskiontelontulehduksiin jotka eivät mene ohi ilman lääkekuuria. Korvat kyllä toimivat, mutta pää tuntuu tukkoiselta ja vähänkään jos kumartuu niin tuntuu että nokka räjähtää.

Lähettäjä: Kaveri 
Päivämäärä:   21.10.25 17:40:27

Kaverilla meni flunssan yhteydessä korva lukkoon eikä avautunut. On jo useamman vuoden käyttänyt kuulolaitetta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.10.25 17:42:34

Joka kerta on flunssassa korvat tukossa, mutta viime keväänä sairastin influenssan ja tilanne oli harvinaisen paha. Olin ihan oikeasti lähes kuuro noin kuukauden verran, mietin jo ihan tosissaan että tässäkö tämä nyt oli ja että pelastaako edes kuulolaite tilannetta. Telkkari piti laittaa lähes täysille että sain mitään selvää. Kunnes sitten yhtenä päivänä kuului vain poksahduksia ja korvat aukenivat.

Lähettäjä: Hipshups 
Päivämäärä:   21.10.25 17:56:50

Mulla menee aina toinen korva lukkoon ja tulee tinnitus jos vähänkään flunssaa, allergiaa tms. Korvatorvi on tavallista ahtaammaksi todettu ja johtuu siitä. Tosi ärsyttävää kun voi kestää viikkoja :D

Päivämäärä:   21.10.25 17:57:56

Kiitos kokemuksistanne. Mulla ei muistaakseni ennen ole näin pahasti mennyt korva lukkoon, korkeintaan siis 1-2 päiväksi. Nyt jo 8 päivää putkeen ja tosiaan tuo tinnitus yötäpäivää. Ääniherkälle tyypille vähän siedätystä...

Sanoin jo miehelle vitsillä että sitten pidetään bileet kun tää korva aukee ja taas KUULEE jotain sillä. :D

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   21.10.25 18:04:40

+tinnitus, auts! Voin vain toivottaa voimia... Minäkin olen ääniyliherkkä ja menisin varmaan järjiltäni jos joutuisin kuuntelemaan vihellystä korvissani parikin päivää putkeen, saati sitten viikkoja!

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   21.10.25 18:12:15

Oli joskus kaksi viikkoa molemmat korvat lukossa ja en kuullut oikein kunnolla. Olin töissä lennolla ja laskeutuessa korvat meni lukkoon. Kävin korvalääkärillä pari kertaa ja viikon kuluttua korvalääkäri olisi puhkaissut korvat. En halunnut puhkaisua ja viikon päästä korvat aukesivat itsestään. Pahemmassa tapauksessa korvat olisi pitänyt jotenkin leikata (?), ja en olisi voinut mennä takaisin lennoille ainakaan kuukauteen.

Hauskinta tässä oli se, että olin tosiaan ollut flunssassa ennen koko episodia ja käynyt parillakin eri lääkärillä hakemassa sairaslomaa. Kumpikaan ei ottanut tilannetta vakavasti vaan kehotti vaan ottamaan Duactia ja menemään takaisin töihin lennoille. Tämä sitten kostautui.

Lähettäjä: tupsukorva 
Päivämäärä:   21.10.25 18:20:35

On kokemusta voin ikäväkseni sanoa. Viimeisimmän jälkeen olin melkeinpä totaalisen kuuro lähes puoli vuotta, lääkäri ei osannut muuta kuin työntää ab-kuuria. Yhden kuurin söinkin millä tulehdus talttui, kuulo ei palautunut.

Kunnes asiasta enemmän luettuani kokeilin omatoimista lymfahierontaa pään ja kaulan alueelle. Googleta head and neck lymphatic drainage, löytyy yksinkertaisia ohjeita ja videoita. Jo ensimmäisen "hoidon" jälkeisenä päivänä tilanne oli selvästi parempi. Pari itsehoitokertaa lisää ja viikossa kuulo oli palautunut.

Lähettäjä: tinni 
Päivämäärä:   21.10.25 21:53:43

Flunssasta meni korvat lukkoon ja ensin perään toiseen korvaan tuli tinnitys, sitten toiseen. Nyt aikaa n. 10 vuotta. Ensin luulin että sekoan, mutta jotenkin siihen on vaan tottunut lopulta. Toisen korvan tinnitus on jo niin paha että kuuluu kokoajan normaalien elämän äänien yli. Ihan yhtä h*lv*ettiä, mut minkäs teet. Toivottavasti sulle ei tuu tämmöstä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.10.25 21:59:19

Viime talvena välikorvan tulehdus, taisi olla yli kuukauden ab kuurin jälkeen huonontunut kuulo, ja tunne kuin korva olisi täynnä vettä. Että aikaa vie palautuminen

Päivämäärä:   22.10.25 00:14:53

Lupaan tulla kertomaan jos ja kun tinnitus ja korvan lukkiutuminen lähtee. Ja kuulo palautuu 100 % :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.25 09:05:59

Voi mennä pitkäänkin. Mulla vielä 10 kuukauden jälkeenkin kuulonalenema

Päivämäärä:   22.10.25 10:41:10

No voi kiva... :(

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.