Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmisten elektroninen jalkaraspi, kokemuksia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.10.25 10:25:51

Ikinä ei muka ennätä jalkahoitoon ja jalat ovat ihan sen näköisetkin taas kerran. Onko tuollainen elektroninen jalkaraspi mistään kotoisin? En viitsi turhaan tilata, jos ovat pilipalikamaa.

Re: Ihmisten elektroninen jalkaraspi, kokemuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.10.25 10:26:48

Vedä dremelillä

Lähettäjä: Helle 
Päivämäärä:   21.10.25 10:38:23

En ole koskaan raspannut jalkapohjiani, sitähän ei edes suositella. Pitäisi pysähtyä miettimään miksi ne jalat on sellaiset kovettuneet koppurat. Eikö niitä rasvata tarpeeksi? Joskus jos on tullut kovettumaa kantapäähän, ne lähtee pois yhdessä yössä, kun ensin rasvaa ja sitten laittaa yöksi geelisukat. Aamulla ihanan pehmeät jalat.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   21.10.25 10:41:44

Helle,
Toiset joutuu työnsä puolesta olemaan jalkojen päällä pitkin päivää. Siinä ei ihanan pehmeistä jaloista ole kuin haittaa.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   21.10.25 10:45:25

Ihan turha vehje ainakin itsellä kun vaikka puoli tuntia olisi surruutellut menemään niin ei mitään eroa! Mekaaninen on tehokkaampi ja nopeampi.

Minulla ei koskaan ole rasvaus auttanut kuin ekat 10min tuntunut kivalta sitten kuivunut ja samanlaiset kivikovat kantapäät. Olen testannut eri rasvaa ja sitkeästi rasvannut päivittäin mutta pelkkä rasvaus ei tee niille mitään. Kuorintasukatkaan ei vaikuta kantapäihin :( kaikkea yrittänyt.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   21.10.25 10:45:43

Jos jaloissa on kuollutta ihoa se tietenkin kannattaa raspata pois ennen kuin laittaa rasvaa päälle, ei kuolleen ihon voitelusta ole mitään hyötyä. Raspauksen jälkeen rasvaa ja sen jälkeen tosiaan sitä voitelua säännölisesti, mieluiten päivittäin jos on taipumusta kuivumiseen.

Vastatakseni itse kysymykseen, äidillä oli sellainen ja minäkin sitä kokeilin. En tykännyt, tuntui olevan aika tehoton vekotin, manuaalinen raspi on parempi, tai jos on on pahasti kuivunut ja kovettumaa on paljon, niin sitten on tavalinen karkeahko hiekkapaperi hyvä alkuun. Sitten vimeistely raspilla ja sen jälkeen pölyt pois ja rasvaus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.25 12:20:51

"Toiset joutuu työnsä puolesta olemaan jalkojen päällä pitkin päivää. Siinä ei ihanan pehmeistä jaloista ole kuin haittaa."

Mä olen tehnyt seisomatyötä vuosikaudet enkä koskaan raspaa jalkoja. En edes omista minkäänlaista raspia.
Jalat pysyy kunnossa rasvaamalla tarvittaessa, raspaaminen on vain haitaksi.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   21.10.25 12:30:51

No hyvä sulle.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   21.10.25 12:55:49

Mekaaninen raspi tehoton, on kokeiltu kahtakin eri versioita, ihan normaali jalkaraspi paras, valitettavasti hinta laatusuhde pätee näissäkin eli ihan halvalla ei saa hyvää.
Itsellä tällä hetkellä sellainen jonka raspiosa hieman kallistettu, on helpompi käyttää kuin suora.
Raspi pitää aina kastella( tiedän, itsestäänselvyys), kun sitä käyttää, samoin jalkojen liotus lämpimässä vedessä helpottaa kuolleen solukon poistoa.
Jalkojen rasvaus heti raspauksen jälkeen, iho vielä lämmin vastaanottaa paremmin.
Rasvoissa myös suuria eroja, kaikki rasvat eivät imeydy ihosta läpi vaan jäävät pinnalle, kokeilemalla löytyy jokaiselle sopiva, vinkkinä jos joku kasvovoide menossa vanhaksi tai tuubi loppumassa(leikkaa poikki, on yllättävän paljon jäljellä), käytä tällaiset jämät jalkoihin!
Yöksi rasvaus hieman rasvaisemmalla voiteella ja kiristämättömät sukat jalkaan, voide saa rauhassa imeytyä. ystv. terv. satoja jalkahoitoja aikoinaan tehnyt edellisessä ammatissa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.10.25 14:35:50

Mun jalat ei ole millään mittapuulla kuivat, mutta pakolliset työkengät (ja varsin monet muutkin) hankaavat ja aiheuttavat näin ihon paksuuntumista. Mitä paksummaksi iho muuttuu, sitä enemmän kenkä siitä hankaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.