Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jääräpäinen anoppi

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   21.10.25 09:52:15

Meidän lapsen nimi on Akseli mutta anoppi kirjoittaa joka paikkaan aina Aksel koska se on hänen mielestään hienompi ja parempi niin. Samaa tekee toisen lapsenlapsensa nimellä Elle eli hänelle se on Ellen koska hänen mielestään ei ole olemassa nimeä Elle...

Toinen juttu on sitten tarvittaessa vaikka valehtelu että saa tahtonsa läpi. Anopin mielestä tytöille pitää olla vaaleanpunaista tms ja tämä toinen lapsenlapsi rakastaa vihreää, mustaa jne. Oli toivonut tietyn väristä jättipehmoa syntymäpäivälahjaksi jonka anoppi oli luvannut ostaa. Oltiin samassa kaupassa samaan aikaan sattumalta ja näin kärryssä sen vaaleanpunaisen pehmon mille vähän kurtistelin kulmia heti ... katseltiin lelupuolella omaa lahjaa ja ihastelin samaa lelua vihreänä mutta en sitten viitsinyt ostaa sitä samaa. Synttäreillä anoppi pokkana valehteli ettei sitä vihreää ollut siellä! :o Kuiskasin myöhemmin asian oikean laidan lapsen äidille joka pyöräytti silmiään tai totesi niin just.

Miksi oi miksi pitää olla tahallaan hankala eikä kunnioita toisia yhtään???

Re: Jääräpäinen anoppi

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   21.10.25 09:55:14

Vallankäyttöä. Siihen ei auta muu kuin vielä vahvempi valta.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   21.10.25 09:58:23

"Vallankäyttöä. Siihen ei auta muu kuin vielä vahvempi valta."

Näin.

Vaikka nimien paremmuudesta onkin oikeassa ;)

Lähettäjä: hessu 
Päivämäärä:   21.10.25 09:59:18

Sairas ämmä. Tuollaisten anoppien ja isovanhempien kanssa ei olla tekemisissä. Sen pitäisi olla selvää sinulle. Erityisen vahingollista tämä on niille lapsille.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.10.25 10:00:39

Mikä anopin nimi on? Saisiko siitä väännettyä jotain? Pirjo-> Pirj? Anneli-> Annel? Tuula->Tuulia? Voisiko hänen lapsensakin nimiä väännellä heidän luvallaan? Onhan Terho nyt vaan parempi kuin Tero jne.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.10.25 10:02:02

Itsekkyyttä. Minä olen oikeassa -asenne. Mutta ikävä asenne.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   21.10.25 10:15:00

Minulla anoppi aikanaan sitkeästi osteli tytöillemme vauvanukkeja, kunnes sitten tajusi, että tyttöjämme ei kiinnostanut kuin hevosiin liittyvät lelut; vauvanukeilla ei leikitty ikinä :D Hevosiin liittyviä leluja ja ratsastustarvikkeita sitten siirtyi hankkimaan ihan itse. Minä en kommentoinut mitenkään vauvanukkeostoksia, lapset kyllä kertovat, mistä pitävät.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.10.25 10:36:07

Zäkä-miksi pitäisi heittäytyä samaan kastiin anopin kanssa ? Eiköhän kaikilla oma ns omia juttuja. Omallakin anopilla oli jotain kun lapset pieniä ja enpä niistä riitaa tehnyt. Melkein 30 v oltu miehen kanssa yhdessä ja tietty kiva kun hyvät välit.

Päivämäärä:   21.10.25 10:39:22

Minä vaan: ei tietenkään pidä, jos ei halua! Voi vaikka sanoa nätisti, että lapsen nimi on Aksel. Jää vaan paljosta hauskasta paitsi :)

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   21.10.25 11:04:10

Jos anopin nimi Amalia ->Anal tai Kamalia.
Anne -> Annan
Anna-Maija -> Anna Naija
Maija -> Mehumaija
'kun meidän mielestä nämä ovat hienompia'

LähettäjäNestori 
Päivämäärä:   21.10.25 11:08:14

Kyllä harmittaa kun Å: lla elämässä noin suuria ongelmia kestämistä/ voimia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.25 11:21:37

Jokaiseen sopivaan väliin isoon ääneen kuittia huonosta muistista. Kun vanhemmiten alkaa muisti mummolla pätkiä eikä muista lastenlasten nimiä eikä lempivärejä. Ollaanhan me näistä puhuttu ja mummolle kerrottu monta kertaa mutta ei se vaan enää muista :(

Päivämäärä:   21.10.25 11:22:00

Eiköhän jokaisella ole oikeus omaan helvettiinsä, vaikka jollakulla toisella olisi omat ongelmansa.

Päivämäärä:   21.10.25 11:53:42

Onpa inhottava ihminen.

Lähettäjä: Saga 
Päivämäärä:   21.10.25 12:12:45

Mä tekisin ehkä kuten ., vanhemmiten ihmisillä alkaa muisti pätkimään, voi voi...

Päivämäärä:   21.10.25 12:14:33

Niin ja se jäi kysymättä, että uhmaileeko myös pojilleen vai vain miniöille? Oletan nyt, että tässä on kaksi poikaa ja kaksi miniää, mutta saa korjata!

Päivämäärä:   21.10.25 12:21:02

Eikö puolisos osaa sanoo äidilleen, että lapsen nimi ei ole Aksel vaan Akseli ja antaa olla viimeinen kerta kun asiasta pitää keskustella?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.