Lähettäjä: autolla ajaessa
Päivämäärä: 21.10.25 17:17:39
Edellisen ketjun aloittaja tässä hei.
Minkä ihmeen takia tänne piti tulla lukutaidottomuuttaan esittelemään? Onneksi sentään muutama kommentoija on osannut lukea. Olette harvassa.
En viitsi paikkakuntaa sanoa, mutta ei ole Oulussa tai lähelläkään Oulua.
"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 20.10.25 22:25:06
Miksi syyksi ei kelpaa, että tarkistavat onko öiseen aikaan liikkuvalla ikäihmisellä kaikki kunnossa? Eikö siis ole vain hyvä asia, että asia tarkistetaan?"
Ongelmahan ei ole se, että pysäyttäsiivät tarkistaakseen, onko 72-78-vuotias tolkuissaan vaan se huono käytös, kun ei osata käyttäytyä kuten poliisin kuuluu aloittaen keskustelun "Iltaa, mihinkäs rouva on matkalla? Oho, pahoittelut. Katsoimme koneelta, että auton omistaja on päälle seitsenkymppinen / lähes kahdeksankymppinen. Tämä ei taida olla sinun autosi?". Ehei, vaan tullaan riehumaan ja repimään ovenkahvaa ja sitten älistään, että "kuka hemmetti SINÄ olet?!!?"
Kerran kävin tankilla kun palasin kaverini luota. Poliisit lähtivät perään jo kun olin ajamassa tankille. Parkkeerasivat äitini auton taakse ihan takapuskuriin kiinni. Tankkasin täyteen ja jatkoin matkaa. Lähtivät ajelemaan perään. Kun olin ajanut bensa-asemalta noin kilometrin, pysäyttivät. Olin jo melkein kotona, mutta pysähdyin. Poliisi kiskoi oven auki ja katsoi minua. Ei sanonut mitään. Sitten kysyi "Kenen auto tämä on?". Vastasin, että ettekö te koneelta sen näe, kuten aiemminkin. Jotain mutinaa. Sitten kysyin, että ettekö jo siinä bensiksen pihalla nähneet, etten ole mikään vanha mummo.
Tuota tosiaan ihmettelin. Varmasti ehtivät katsoa auton omistajan tiedot jo minua seuratessa ja siinä tankillakin olin niin kauan, että olisi pitänyt nähdä, onko tankkaaja suurin piirtein nelikymppinen vai päälle seitsenkymppinen. Maksoin kuitenkin kortilla ja maksupääte oli ihan sen taakseni parkkeeranneen poliisin pään kohdalla. Ja jos ei näe, niin miksi ei avaa ikkunaa tai tule autosta ulos ja lähemmäs katsomaan.
Mutta ehkä poliisina voi työskennellä, vaikka ei näekään mitään.
Hauskaa on se, että ainakin minun kohdallani nuo pysäyttäneet poliisit on aina olleet miehiä. Koskaan ei ole ollut mies-nainen -työparia. Mietin, että olisiko naisilla parempi näkö tai paremmat käytöstavat? Tai edes aivot jossain korvien korkeudella?
Ihan hyvinhän he voisivat seurata vaikka kotiin asti ja jos yhtään mitään näkevät, niin katsoisivat siinä pihan edustalla kun kuski poistuu autosta, että onko kyseessä vanha mummo vai nuorempaa sukupolvea edustava.
|