Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Poliisit pysäyttää AINA keskellä yötä jne vol2

Lähettäjä: manaaja 
Päivämäärä:   21.10.25 08:43:45

Mikä kaupunki kyseessä? Joissain kaupungeissa poliisit ovat erityisen ärhäköitä öiseen aikaan.

Re: Poliisit pysäyttää AINA keskellä yötä jne vol2

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   21.10.25 08:47:47

Ei sitä aina ole pysäytetty.
1-2 kertaa vuodessa.
Toinen kilipää selitti, että poliisi seuraa aina, mutta ei pysäytä.
Ja kauhistelijat komppaa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.10.25 08:52:42

Se vakkarikiukuttelija on moneen kertaan kertonut olevansa Oulusta.

Toki voidaan olla montaa mieltä siitä onko 1-2 pysäytystä vuodessa AINA, mutta jos elämä tarjoilee pelkkiä sitruunoita niin siltä se varmaan tuntuu...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.10.25 08:57:09

Siis aloittajahan tarkensi että AINA yöllä. Eli ajaa sen 1-2 kertaa vuodessa yöllä ja silloin pysäytetään. Samoin sisaruksien suhteen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.10.25 09:00:00

Ei vaan aloittaja kylläkin kertoi aloituksessa että pysäytetään aina yöllä, mutta ei kuitenkaan joka kerta. Jos et tästä tajua niin olet lukutaidoton.

Päivämäärä:   21.10.25 09:02:43

*: luepa uudestaan aloitus.

Päivämäärä:   21.10.25 09:05:48

Tai siis tarkensi että aina kun itse ajaa öisin eli 1-2 kertaa vuodessa, tämän kertoi myöhemmässä viestissä.

Lähettäjä: esw 
Päivämäärä:   21.10.25 09:20:58

No jo ongelmat, aina pysäytetään, ihan kerran vuodessa, joskus kaksikin.

Lähettäjä: tytyt 
Päivämäärä:   21.10.25 12:01:54

Jos tekee jatko-osan jollekin ketjulle niin kannattaa laittaa linkki edelliseen.

Jos et osaa linkittää, niin laita näin:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10205429&t=10205429

Jos osaat linkittää, niin laita näin:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10205429&t=10205429

Lähettäjä: linea 
Päivämäärä:   21.10.25 12:08:50

Se edellinen aloittaja sanoi, että aina kun yöaikaan äidin autolla ajaessa kohtaa poliisit, niin pysäytetään. Päivällä ajaessa ei pysäytetä. Eikä silloin jos ajaa omalla autolla vaikka keskellä yötä.

Ja sitä "yöaikaan ajaessa kohtaa poliisit äidin autolla ajaessaan" tapahtui edellisen aloittajan kohdalla pari kertaa vvuodessa.

Eikä hän osannut tarkkaa lukumäärää sanoa siskonsa kohdalla, mutta kuulemma heillä sama kokemus eli yöaikaan poliisit kohdatessa pysäyttävät aina äidin autolla ajaessa. Mutta heitäkään ei pysäytetä jos ajavat omalla autollaan.

Minäkin suosittelen että opettelette lukemaan.

Lähettäjä: oooooo 
Päivämäärä:   21.10.25 12:16:53

Suora kopio aloittajan kommentista edellisestä ketjusta:

- Koskaan meistä ei ketään ole pysäytetty, kun olemme ajaneet omilla autoillamme mihin aikaan päivästä tahansa. Vain silloin, kun ajamme yöllä äidin autolla, joka siis rekisteröity 40-luvulla syntyneen nimiin.

- Minut pysäytetty sen 1-2 kertaa vuodessa. En minä sen useammin äitini autolla ole ajelemassa keskellä yötä, kun asun ihan muualla. Enimmäkseen minäkin äidin autolla ajan päiväsaikaan.

- Siskostani ja siskon miehestä en pidä kirjaa, mutta hekin sanoneet, että poliisi pysäyttänyt joka kerta, kun näkevät äidin auton liikenteessä keskellä yötä.

- Tietenkään silloin poliisit ei yöaikaan pysäytä, jos heitä ei kohtaa yöaikaan autolla ajaessa.

- "Aina" tarkoitti siis sitä "Aina kun kohtaa poliiseja äidin autolla yöaikaan ajaessa".

Aloittaja siis kohtaa äitinsä autolla yöaikaan ajaessa poliisit pari kertaa vuodessa. Ja aina niillä kerroilla pysäytetään.

Nyt on kyllä pakko minunkin kysyä että kuinka moni teistä osaa omasta mielestään lukea? Ei kovin moni.

Lähettäjä: jejed 
Päivämäärä:   21.10.25 12:35:30

Aika usein poliisit pysäyttää keskellä yötä ihan vain tylsyyttään. Minut on muutaman kerran pysäytetty kun olen ajanut jossain, joko keskellä ei mitään esim. Rovaniemen ja Sodankylän välillä tai sitten jonkun hiljaisen pikkupaikkakunnan keskustassa esim. Muhoksella. Vaikka olen ollut ihan ohikulkumatkalla, ei ole ratsiaa, ei mitään syytä pysäyttämiseen esim. ylinopeus. On vain pysäytetty kun on niin tylsää vain partioida.

Edellisessä ketjussa joku kertoi antaneensa kirjastokortin ja se oli kelvannut. Minäkin joskus epähuomiossa annoin jonkun etukortin ja poliisi meni oikein pakuun katsomaan koneelta onko minun kanssani mitään ongelmia, hakua päällä tms. Tuli sitten takaisin ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Vastasin että "Kyllä mä aika ahkerasti oonkin noita bonuspisteitä kerännyt :)". Poliisin ilme oli aika hassu :)

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   21.10.25 12:41:25

Ajan usein töihin/töistä yöllä ja harvemmin näkee poliiseja. Työkaverini, joka asuu Vantaan Korsossa sen sijaan on pysäytetty juurikin joskus pe-la välisenä yönä kun oli ajelemassa töihin. En usko, että hänellä on yhtään sen epäilyttävämmän näköinen auto. Varmaan paikkakunta ja alue vaikuttaa. Poliisit partioi enemmän näillä ns. alueilla, joilla tuppaa kaikenlaista tapahtumaan.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   21.10.25 13:06:22

Mut pysäytettiin tyyliin kerran kuukaudessa, kun olin pikkuleipomossa töissä. Se sijaitsi pienteollisuusalueella. Työaika loppui 3-4 välillä aamuyöllä. Kyseltiin, että mitä teit tuolla. Vanhalla Passatilla ajoin.

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   21.10.25 13:49:56

Kaverini on pysäytetty monta kertaa kun ajoi jollain vanhalla opelilla. Se oli hänen oma autonsa, äidiltä saatu kun äitinsä osti uuden itselleen. Syynä se että tuollaisia rotiskoja on yleensä köyhillä ja ties millä narkkareilla. Ihan siisti se auto oli eikä mikään romu tai ulkoisesti rotisko. Ei ollut mitenkään tuunattu. Mutta ilmeiseseti riitti että on tietyn ikäinen = ei uusi opel...

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   21.10.25 14:16:05

Tietynlaisia autoja pysäytetään, esim. mannejen suosimat

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   21.10.25 14:56:11

Täälläpäin oli kyttä kännissä partiossa viime talvena. En tiijä jos vaikka tapasin tyypin, oli sen verran erikoinen keskustelu.
"Koiraakos sinä etsit?"
"Ei kun revontulia kahtelen, mut ei näy kun on niin pilvistä."
"No eihän niitä sitten oo."
"On niitä, mut ei vaan nää."
"No eihän niitä nää sillon kun niitä ei oo."
Sitten oltiin noloina hetki hiljaa, ja lopulta se totesi: "nii sillä minä vaan kun ei täällä ylleesä paljo kettään liiku."

Seisoin pitäjän keskustan lähellä pellon laidassa ja maija pysäytti ittensä siihen viereen. Nauratti että kaikesta sitä melkein riidan saa aikaan, jos oisin haissut viinalta niin varmaan putkan ja sakot niskoittelusta.

Lähettäjä: autolla ajaessa 
Päivämäärä:   21.10.25 17:17:39

Edellisen ketjun aloittaja tässä hei.

Minkä ihmeen takia tänne piti tulla lukutaidottomuuttaan esittelemään? Onneksi sentään muutama kommentoija on osannut lukea. Olette harvassa.

En viitsi paikkakuntaa sanoa, mutta ei ole Oulussa tai lähelläkään Oulua.

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 20.10.25 22:25:06

Miksi syyksi ei kelpaa, että tarkistavat onko öiseen aikaan liikkuvalla ikäihmisellä kaikki kunnossa? Eikö siis ole vain hyvä asia, että asia tarkistetaan?"

Ongelmahan ei ole se, että pysäyttäsiivät tarkistaakseen, onko 72-78-vuotias tolkuissaan vaan se huono käytös, kun ei osata käyttäytyä kuten poliisin kuuluu aloittaen keskustelun "Iltaa, mihinkäs rouva on matkalla? Oho, pahoittelut. Katsoimme koneelta, että auton omistaja on päälle seitsenkymppinen / lähes kahdeksankymppinen. Tämä ei taida olla sinun autosi?". Ehei, vaan tullaan riehumaan ja repimään ovenkahvaa ja sitten älistään, että "kuka hemmetti SINÄ olet?!!?"

Kerran kävin tankilla kun palasin kaverini luota. Poliisit lähtivät perään jo kun olin ajamassa tankille. Parkkeerasivat äitini auton taakse ihan takapuskuriin kiinni. Tankkasin täyteen ja jatkoin matkaa. Lähtivät ajelemaan perään. Kun olin ajanut bensa-asemalta noin kilometrin, pysäyttivät. Olin jo melkein kotona, mutta pysähdyin. Poliisi kiskoi oven auki ja katsoi minua. Ei sanonut mitään. Sitten kysyi "Kenen auto tämä on?". Vastasin, että ettekö te koneelta sen näe, kuten aiemminkin. Jotain mutinaa. Sitten kysyin, että ettekö jo siinä bensiksen pihalla nähneet, etten ole mikään vanha mummo.

Tuota tosiaan ihmettelin. Varmasti ehtivät katsoa auton omistajan tiedot jo minua seuratessa ja siinä tankillakin olin niin kauan, että olisi pitänyt nähdä, onko tankkaaja suurin piirtein nelikymppinen vai päälle seitsenkymppinen. Maksoin kuitenkin kortilla ja maksupääte oli ihan sen taakseni parkkeeranneen poliisin pään kohdalla. Ja jos ei näe, niin miksi ei avaa ikkunaa tai tule autosta ulos ja lähemmäs katsomaan.

Mutta ehkä poliisina voi työskennellä, vaikka ei näekään mitään.

Hauskaa on se, että ainakin minun kohdallani nuo pysäyttäneet poliisit on aina olleet miehiä. Koskaan ei ole ollut mies-nainen -työparia. Mietin, että olisiko naisilla parempi näkö tai paremmat käytöstavat? Tai edes aivot jossain korvien korkeudella?

Ihan hyvinhän he voisivat seurata vaikka kotiin asti ja jos yhtään mitään näkevät, niin katsoisivat siinä pihan edustalla kun kuski poistuu autosta, että onko kyseessä vanha mummo vai nuorempaa sukupolvea edustava.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   21.10.25 17:50:41

Sun kantsii hei hakeutua poliisiksi. Vaikutat erittäin pätevältä ja sulla on ketjuissasi aina hyvät käytöstavat kaikilla eri nimimerkillä.

Lähettäjä: benna 
Päivämäärä:   21.10.25 17:52:33

Minut poliisi on pari kertaa pysäyttänyt kun ajan hevostraileri perässä. Olen tuota ihmetellyt niin sanottu, että hevosen voi olla vaikea pysytellä pystyssä kun ajelen kuin traileri olisi tyhjä. Olen siihen aina vastannut "Traileri on tyhjä". BE-kortti minulla ollut 21 vuotta.

Kovin paljon en voi kyllä kaahata koska autoni ei ole kovin ketterä vaan aika jähmeä diesel ja kopin omamassa yli 700 kg niin ei se kovin holtittomasti kyllä perässä lentele. Mutta tosiaan tyhjän kopin kanssa en ajele ylivaroivaisesti vaan "normaalisti". Hevonen kyydissä sitten ajan kuin olisi täysi vesilasi kojelaudalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.