Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko äitiyspakkauksen vaatteet nykyään

Lähettäjä: Laadukkaampia? 
Päivämäärä:   20.10.25 20:03:42

Oma lapseni on syntynyt 2013 ja minulle tuli pettymyksenä kuinka huonolaatuisia ja hassun mallisia äitiyspakkauksessa olevat sisävaatteet olivat. Siinä oli paljon hyvää laadukasta tavaraa joille oli paljon käyttöä esim haalari, makuupussi, pyyhe, töppöset, kakanat jne. Mutta ne sisävaatteet. Lähinnä tuli mieleen, että mitä älytöntä rahan tuhlausta. Todella ohutta kangasta, useammasta vaatteesta kuulsi kokonaan läpi, yksi body oli jo valmiiksi rikki/ sivusauma pitkältä matkalta auki, moni vaate löpsähti käyttöönottopesussa muodottomaksi, paksummat housut olivat vyötäröltä niin isot, että niihin olisi mennyt kaksi saman ikäistä ja pituista vauvaa sisälle vyötärön puolesta.

En muista oliko sisävaatteissa yksi vai kaksi käyttökelpoista vaatetta, mutta olin todella yllättynyt kuinka huonolaatuisia ne olivat. Äsken katson uuden äitiyspakkauksen esittely videon ja ainakin näyttivät siinä parempi laatuisilta.

Re: Onko äitiyspakkauksen vaatteet nykyään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.25 20:08:33

Ihan normaalilaatuisia ovat.

Päivämäärä:   20.10.25 20:12:55

Ja siis kokonaisuutena ja ideana äitiyspakkaus on mielstäni todella hyvä keksintö. Meillä oli lopulta liikaakin vauvan vaatteita, mutta joku voi laskea sen varaan, että käyttää äitiyspakkauksen vaatteita vauvallaan. Aika epäkäytännöllistä jos body on löpsähtänyt kiin isokai ettei pysy olkapäiden päällä ja housut valuu nilkkoihin vaikka vauva ei paljoa vielä liikukkaan.

Lähettäjä: Choko 
Päivämäärä:   20.10.25 20:13:08

Meillä oli vuoden 2023 pakkauksen sisävaatteet kovassa käytössä ja säästettiin pienemmille sisaruksille, eikä ole tarpeen ottaa uutta pakkausta, koska vaatteet ovat loistokunnossa. Hyvää materiaalia, kestää pesua.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.10.25 20:13:26

Olen tässä lähivuonna ottanut pakkauksen ja osa oli hyvälaatuista mutta osa hajonnut; yöpukuun tuli ainakin reikä, samoin kuin potkuhousuihin. Ja pyyhe myös hajosi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.10.25 20:17:31

Eikös nuo ole aikalailla Kiinassa tehtyjä nykyään?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.10.25 21:16:22

"
En muista oliko sisävaatteissa yksi vai kaksi käyttökelpoista vaatetta, mutta olin todella yllättynyt kuinka huonolaatuisia ne olivat. Äsken katson uuden äitiyspakkauksen esittely videon ja ainakin näyttivät siinä parempi laatuisilta."

Valitettavan sama kokemus ja todennäköisesti sama pakkaus, koska oma syntyi alkuvuodesta 2014 ja sai vielä edellisen vuoden pakkauksen. Kovasti olisin halunnut niitä vaatteita käyttää, mutta laatu oli huonoa (joko nukkaantui tai sitten venähti muodottomaksi) suurimmaksi osaksi. Sisävaatteista useamman käyttö kerran kesti tasan potkuhousut, 50cm body ja yhdet housut. Haalari päätyi käyttöön, makuupussi vasta lapselle nro 2. Yhdestä huonosta pakkauksesta viisastuneena toinen otettiin rahana, kaikki käyttökelpoinen oli kuitenkin säästetty siitä ensimmäisestä.

En tiedä oliko just tuo 2013 pakkaus joku floppi, koska sen jälkeen on ollut paljon paremman oloista kamaa. Uusimmat toki olen nähnyt vain kuvissa, kun kavereidenkin lapset on jo tehty.

Päivämäärä:   20.10.25 21:21:01

2024 vuoden paketin tavarat ovat hyviä mielestäni. Tietysti jos pitää olla Metsolaa ja muuta the merkkiä, niin toki silloin ei käy plaatuun (näitäkin tapauksia on tullut kohdattua). Pippi oli ainaki yks merkki mitä on. En itse ole merkkien perään niin en välitä syynätä että mitä ovat. Mutta ovat valtavia nämä vaatteet. Esimerkiksi haalari on 68/74 kokoa, ei puhettakaan että meidän nyt 68 cm vaatteita käyttävä voisi käyttää sitä vielä, hukkuu siihen. Joillakin tuo haalari menee heidän 1,5-2,5-vuotiaille :D

Päivämäärä:   20.10.25 21:26:17

Osa tosi hyviä, villahaalari nukkaantui jo ennen ekaa pesua ja pandahousuista kulahti väri jo ekassa pesussa. Muut oli hyviä 2022.

Päivämäärä:   20.10.25 21:54:18

Piste: En todellakaan odottanut mitään merkki vaatteita ymv, mutta hämmästyin todella paljon vaatteiden heikosta laadusta. Ihan sama minulle mitä merkkiä vaatteet ovat, mutta kyllä niiden pitää kestää enemmän kuin yksi pesu tai olla uusina ehjiä. Kirppariltakin ostaessani ensimmäinen kriteeri on se, että vaatteiden kangas on laadukkaan oloista, kestää pesua ja käyttöä pitkään. Paljon ekologisempaa kierrättää samoja vaatteita kuin ostaa uusia ja taas uusia halpaketjun liikkestä kun eivät kestä normaalia käyttöä. Toki esim h&m:n valikoimissakin on niitä poikkeuksia ja sieltä löytää kestävää vaatetta.

Päivämäärä:   20.10.25 22:21:30

2012 pakkauksen sisävaatteet oli kyllä kamalia, eikä meillä olleet juurikaan käytössä. Ei tainnut laatukaan olla mikään kummoinen.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.10.25 22:36:20

Oli muuten just toi 2012 pakkaus meilläkin, vaikka lapsi syntyi 2014. Kävin kuvista katsomassa. Olin unohtanut sen pöllö-vanuhaalarin ja villahaalarin. Niitä käytettiin myös molemmilla lapsilla.

Päivämäärä:   20.10.25 23:08:10

" Ihan sama minulle mitä merkkiä vaatteet ovat, mutta kyllä niiden pitää kestää enemmän kuin yksi pesu tai olla uusina ehjiä"

Kuten sanoin, -24 laatikon vaatteet ovat olleet hyviä. Meillä nyt ryömitään ja ei ole kulunut miksikään äp bodyt eikä housut. Ja refluksi kun lapsella on, koneessa herkästi pyörii vaatteet, eivät ota siitäkään itseensä.

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   20.10.25 23:10:14

., juuri joku valitti, että liki kaikki on Kiinasta. Onko näin?

Päivämäärä:   20.10.25 23:25:12

https://www.kela.fi/aitiyspakkaus

Tuolta näkee kun klikkaa yksitellen tuotteita, että mistä ovat. Ja kyllä, Kiinasta tosi moni tuote.

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   20.10.25 23:31:42

Meillä vuoden 2024 pakkauksen kaikki vaatteet ovat mielestäni kyllä hyvälaatuisia. Kangas miellyttävää ja sopivan paksuakin.

Päivämäärä:   20.10.25 23:42:26

Jojo, eli kiinavaatteet on ok lapselle?

Päivämäärä:   20.10.25 23:54:53

Älä ala jeesustelemaan. Ihan kuin itse et hankkisi mitään kiinalaista. Ihan on kaikki Tokmannit sun muut täynnä Kiinasta tuotua tavaraa.

Päivämäärä:   21.10.25 00:23:45

. En ole ikinä Tokmannilla käynyt. Täällä jatkuvasti on keskusteluja, joissa kiinakamaa rienataan, mutta pyhä äitiysavustuspakkaus on ok,vaikka sisältö olisi Kiinasta?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.