Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Töiden teko ja pieni palkka.

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   19.10.25 20:40:56

Eli suomeksi sanottuna kaikki se raha mikä tulee, myös menee välttämättömiin menoihin. Tekisittekö itse +-0 tyyppistä työtä jos voisitte valita?

Re: Töiden teko ja pieni palkka.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.10.25 20:42:30

Tekisin ja olen tehnytkin. Siitä on suunta ylöspäin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.25 20:47:48

Teen tuollaista työtä. Ei ole muutakaan vaihtoehtoa.

Lähettäjä: Työtön 
Päivämäärä:   19.10.25 20:49:12

Toisaalta jos istuu pankin päällä niin voi harrastella työtä.

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   19.10.25 20:52:56

Sama, mutta juurikin siitä suunta ylöspäin. Nyt olen uudelleen kouluttautunut ja yrittäjä, ja tällä hetkellä rahaa tulee hyvin.
Mutta on tässäkin yrittäjänä ollut hetkiä jolloin kaikki raha mikä tulee, se myös menee ja työtunteja takuulla enemmän kuin normi työläisellä. Edelleen suunta ylöspäin. Ja jos tarvetta niin toinen työ oheen. Yritän myös keksiä muita tulonlähteitä ja aina voi miettiä miten karsia elinkustannuksista ja hankinnoista.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   19.10.25 20:53:38

Teen tuollaista työtä. Ei ole muutakaan vaihtoehtoa

Lähettäjä: Myyjä 
Päivämäärä:   19.10.25 21:00:53

Tällä hetkellä tällä paikkakunnalla ei ole muuta työtä tarjolla, joten eipä tälle mahda mitään...

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   19.10.25 21:10:52

Mitä aloittaja tarkoittaa +-0:lla? Jos sitä että työllä kustantaa oman elämisensä mutta ei jää ylimääräistä niin monikin tekee sellaista työtä. Jos on isot menot niin saattaa isokin palkka hujahtaa nollaan nopeasti.

Lähettäjä: Ei ne tulot... 
Päivämäärä:   19.10.25 21:41:23

...vaan menot....

Teen plus/miinus 0 työtä. Kun palkkapöivä tulee, ei tilillä ole montaa kymppiä
Ymmärrän kuitenkin, että kuukauden kulut on sen verran isot että tilanne johtuu siitä. Asutaan kalliimman kuin välttämättä pitäisi, ei juuri hintoja kaupassa kytätä, lapset harrastaa useampaa lajia ja hevonenkin löytyy. Rahareikiä on, säästöön riittää vain parisataa kuussa, kun nettopalkka on 2600€.
Onko tämä aloittajan tarkoittama plus/miinus 0 tilanne?

Lähettäjä: Ei ne tulot... 
Päivämäärä:   19.10.25 21:42:57

Karkasi... Piti vielä laittaa että niihin välttämättömiin menoihin siis kuuluu aika paljon sellaista mihin voi omilla valinnoilla vaikuttaa.

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   19.10.25 21:54:20

Todellakin, jos vaihtoehto olisi elellä tukien varassa... Siinä vaiheessa kun se sauma parempaan työhön tulee, työnantajat arvostavat sitä että on tehnyt ja yrittänyt eikä vaan maannut laakereilla parempaa odotellen. N. 25 työikäisen vuodesta olen tainnut olla yhteensä ehkä vuoden työttömänä erinäisistä syistä johtuen.
Nyt taskussa neljäs vakipaikka, johon minua ihan pyydettiin tulemaan jo ennen valmistumista, suoraan toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella ilman koeaikaa tms, koska esimies oli ollut pomonani jo vuosia aiemmin ja tiesi millainen työntekijänä olen.
Olin siis lähihoitajana aiemmin ja opiskelin töiden ohessa sairaanhoitajaksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.10.25 22:30:50

Tekisin, totta kai. 10 vuotta kitkutusta takana, muutama vielä edessä :) En valitsisi toisin. Kun on tulevaisuus, suunta, tavotteita, niin ei tunnu pieni palkka missään.

Jos tekisi pakkopullatyötä jota vihaa ja joka ei vie mihinkään? Ei, sellaiseen kurjuuteen en lähtisi.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   19.10.25 22:33:58

Enemmän rahaa on tietty parempi, mutta työ on muutakin kuin rahaa. Työ tuo merkitystä elämään, työyhteisö on monille yksi elämän tärkeimmistä yhteisöistä.

Työstä kun työstä tulisi saada sen verran palkkaa, että sillä elää.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   19.10.25 22:36:39

Tein 20 vuotta, nyt vaihtamassa alaa. Palkka on nyt alle vuoden työkokemuksella jo parempi, kuin aiemmassa työssä. Toki sopimus on määräaikainen, joten vielä ei pidä juhlia. Edellinen työ oli sentään vakituinen, vaikka palkka ei häävi ollutkaan.

Lähettäjä: downshift 
Päivämäärä:   19.10.25 23:01:56

Tekisin tilapäisesti jos ei parempaa vaihtoehtoa olisi, ja olen nuorempana tehnytkin. Ja jos ei mitään muuta olisi niin tekisin jopa puhtaasti miinuksella eli vapaaehtoistyötä yleishyödyllisiin tarkoituksiin - jota sitäkin olen tehnyt. Tosin pyrkisin jatkuvasti tästä tilanteesta pois (vap.eht. työt voisivat toki jäädä osa-aikaiseksi harrastukseksi) kouluttautumalla, verkostoitumalla ja haistelemalla jatkuvasti uusia mahdollisuuksia. Ja kappas hittoa - niin olen tehnytkin, ja nykyään olen hyvätuloinen (tai tarkkaan ottaen, olisin jos haluaisin).

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   20.10.25 00:06:57

Jos palkkaa saa käteen 1200€ kuussa tai vaihtoehtoisesti tukia 500€ kuussa niin mieluummin se pieni palkka. Molemmat on kokeiltu ja oli se helpompi nousta pienipalkkaisesta työstä parempaan paikkaan kuin saada se ensimmäinen työpaikka työttömänä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.25 00:16:44

Voisin valita mistä?

En tekisi jos voisin valita paremman palkan. Tekisin ja olen tehnytkin, kun vaihtoehtona on työttömyys. Työttömyyskorvaus on niin pieni, ettei se riitä pitämään yllä edes tätä vaatimatonta elintasoa mihin olen tottunut. Pitäisi luopua autosta, jolloin työmahdollisuudet vähenisivät edelleen ja pitäisi muuttaa halvasta vuokra-asunnosta vielä halvempaan, mikä ei onnistu, koska niihin on jonoa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.10.25 00:43:10

Olen kyllä tehnyt aikoinaan myykänä pikkuputiikissa, mutta työ oli kevyttä ja mukavaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.