Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko koskaan palannut toksiseen suhteeseen

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   19.10.25 19:17:16

Tieten tahtoen, koska on ollut liian vaikeaa pysyä erossakaan, kun toinen on mielessä ja ajatuksissa koko ajan vaikka aikaa kuluu?

Re: Oletko koskaan palannut toksiseen suhteeseen

Lähettäjä: argh 
Päivämäärä:   19.10.25 21:12:15

Tein tämän virheen ja meinasin päästä hengestäni.

Muutaman kuukauden mittainen suhde, mies alkoi saada koko ajan pahempia raivareita. Mulla tuli mitta täyteen ja lopetin suhteen.

Sitten meni puolitoista kuukautta että mies pyyteli anteeksi ja leperteli ja hellitteli ja selitti kaikenlaista miten on käsitellyt traumojaan ja haluaa yrittää uudelleen ja haluaa että työstetään asioita yhdessä jne.

Aloitin suhteen uudelleen. Meni pari viikkoa kun oltiin kymmenen kertaa pahemmassa pisteessä. Viimeinen riita tapahtui onneksi julkisella paikalla niin pääsin poistumaan tilanteesta. En tiedä mitä olisi tapahtunut kotona.

En olisi ikinä uskonut että ajaudun tällaiseen tilanteeseen. Mutta nyt kun olen asiasta lukenut niin miehen puolelta kyseessä oli ihan tahallinen ja tarkoituksellinen manipulaatio. Eka hirvee rakkauspommitus ja unelmamiehen esittäminen. Sitten alkaa henkinen väkivalta, minkä käänsi aina minun syyksi että en mä muuten mutta kun sä ärsytit!

Nyt tiedän että näissä on ihan selvä kaava: rakkauspommitus, sitten mitätöintivaihe, syyllistäminen, kaasuvalotus, pelottelu.... jos uskaltaa laittaa poikki, niin sitten palataan takaisin siihen rakkauspommitusvaiheeseen. Sit se vaan kiihtyy ja pahenee tosta. Eikä ikinä muutu paremmaksi, ainoastaan pahemmaksi.

En ikinä halua kokea mitään vastaavaa mutta tiedän nyt miten noi toksisten suhteiden kierteet syntyy ja miksi niistä voi olla vaikea irrottautua.

Mun mielestä näistä pitäis opettaa jo koulussa, että älkää hyväksykö tällaista toimintaa parisuhteissa!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.