Lähettäjä: Jos ei tuttuja
Päivämäärä: 19.10.25 17:52:05
Lupauduin järjästämään lapsen luokan arpajaisten käytännön järjästelyt. Palkintoja pyydettiin oppilaiden vanhemmilta ja ne piti ennen syyslomaa toimittaa koululle. Yhteensä 19 palkintoa tuli ja minulla oli kotona itseltä kerättynä sekä vanhemmiltani saatuna yhteensä 28 palkintoa. Tuossa arpaviuhkassa on yhteensä 100 arpaa eli 53 palkintoa uupuu. Vanhempainillassa oli asiasta puhetta ja moni oli sitä mieltä, että palkintoja kerääntyy helposti.
Olen pohtinut pääni puhki, että onko minulla tuttuja joiden töistä voisi kysellä, mutta ei ole. Aika kalliiksi tulee ostaa puuttuvat palkinnot ellei saa jotain hyvää ideaa. Joten jos jollain on ideaa tähänkin eli mikä olisi edullinen ostaa ja kehtaisi antaa palkinnoksi 2€ maksavasta arvasta niin kiitos vinkeistä. Arpoja ostavat lapset ja vanhemmat koulun tapahtumassa. Joskus nuorena olen kiertänyt kaverini kanssa liikkeitä läpi ja kysellyt palkintoja eläinsuojeluyhdistyksen arpajaisiin. Tuolloin saimme hyvin palkintoja. Tästä vain on aikaa jo 20 vuotta ja eläinsuojelu on varmaan monelle mieluisampi kohde kuin yhden koulun yksi luokka mihin ei ole mitään sidettä. Onko ihan pöljä idea lähteä kiertämään kauppoja, ravintoloita, kampaamoja ja kahviloita palkintojen toivossa? Vai onko se jo ihan mennyttä aikaa?
|