Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ja ex vaimo

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.10.25 11:38:47

Olen hämilläni. Tapailen miestä joka on eronnut 2 vuotta sitten. Hänellä on kouluikäinen lapsi.
Mies muutti eron jälkeen pois ja ex vaimo jäi asumaan lapsen kanssa taloon.
Välimatka 1km, jotta voivat yhdessä hoitaa helposti lapsen asiat.
Tämä ok.
Mitä en tiennyt tai mikä on nyt selvinnyt on, että mies käy lähes joka päivä tuolla ex vaimon luona, toki hoitaa lastaan. Mutta siis menee sinne laittamaan heille ruokaa, viettää aikaa, vie ex vaimoa mm. lääkäriin tai hakee yöllä baarista. Lapsella ei ole omaa sänkyä edes isänsä luona.
Ovat kuulemma hyviä ystäviä ja lapsen takia.
Minusta on alkanut tuntumaan, että mies ikäänkuin elää edelleen sitä entistä perhe-elämää. Oma osoite vaan nyt muualla.
Hän puhuu minulle vaimonsa asioita tosi paljon, häiritsee. Jo ihan siksi, että en itse haluaisi omia asioitani kerrottavana vento vieraalle.
Oon pohtinut että olenko ahdasmielinen. En ole mustasukkainen.
Miten tuohon voi uutta parisuhdetta luoda, sitä mies minun kanssani kuulemma haluaa..

Re: Mies ja ex vaimo

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.10.25 11:41:01

Jätetäänkö sinut sen kaiken ulkopuolelle? Jos on näin, niin ettei voi luoda parisuhdetta mitenkään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.10.25 11:41:28

Siis ette voi

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.10.25 11:44:02

No siis mies tietysti elää perhe-elämää, hän on perheellinen mies, lapsen isä.

Lisäksi hän näyttää elävän perheenä myös exänsä kanssa.

Miltä teidän yhdessä viettämänne aika näyttää, ja miten siihen vaikuttaa tuo lapsen asumisjärjestely? Onko tarkoitus, että tulevaisuudessa sinä menet mukaan miehen kanssa laittamaan ruokaa ja hakemaan exää baarista vai miten tämä kuvio oli aikomus toteuttaa?

Lähettäjä: Ero 
Päivämäärä:   19.10.25 11:54:40

Tiedän tuttavapiirissä useamman naisen, jotka käyvät ex- miehen luona siivoilemassa ja pyykkiä pesemässä. Miehet ovat kädettömiä, äitinsä ja sittemmin vaimojensa passaamia. Koti menisi kaaokseen jos ei auttelisi, eikä sitä halua lapsille, jotka viettävät osan aikaa isiensä kotona. Toiveissa on, että joku topakka naisihminen ottaisi kopin ja voisi irrottautua kokonaan vastuusta. Voisko tässä olla jotain samaa?

Päivämäärä:   19.10.25 11:55:51

Me nähdään kun sopii kummallekin. Mutta esim. yökyläilyjä ei ole. Käyn hänen luonaan tai hän tulee minun luokse. Uskon että hän tykkää minusta, mutta on tosiaan jotenkin kiinni entisessä elämässä. Olen tästä kysynyt kun, että mitä hän haluaa? Parisuhteen kuulemma.

Lähettäjä: hyt 
Päivämäärä:   19.10.25 11:58:46

No sinun pitää esittää jatkokysymys; kysy _millaisen_ parisuhteen hän haluaa. Ja kerro sitten millaisen sinä haluat, tämä meiltä naisilta usein unohtuu, mietitään miten mies toimii ja mitä mies sanoo ja mitä mies haluaa mutta taka-alalle jäävät ne omat halut ja toiveet ja tunteet.

Sitten kun kummatkin saatte mietittyä ja toiselle sanottua mitä toivotte parisuhteelta, niin näette, ovatko toiveenne yhteneväiset, tai jos ne ovat erilaiset, saatteko aikaan kumpaakin tyydytäviä kompromisseja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.25 12:02:04

Perhepiirissä oli tuommonen eroaja. Niin outo kuvio että kukaan ei tajunnut. Loppui siihen kun nainen löysi uuden ja tuli sille raskaaksi.

Päivämäärä:   19.10.25 12:07:46

Niin oon miettinyt tota että jos se ex vaimo alkaa suhteeseen, niin miten sitten? Se uusi mies sitte on samanlailla siellä jossain taustalla kun tämä ex mies viettää "perheaikaa"?
Olen itse myös eronnut ja lapsi. Meillä on ihan hyvät välit ja selkeä kuvio lapsen huollosta. Ex miehelläni on uusi vakava parisuhde eikä kyllä tule mieleenkään mennä hengailemaan heidän kotiinsa..

Päivämäärä:   19.10.25 12:09:11

"Mutta esim. yökyläilyjä ei ole."

Minä en katselisi tuollaista hetkeäkään. Kaikki aloittajan kertoma ja sitten tuo, että aloittaja on miehelle ilmeisesti vain yksinäisten hetkien täytettä. Onko mies oikeasti edes eronnut? Ei ole normaalia jatkaa yhteiseloa exän kanssa tuolla tavalla. Ei vaikka olisi lapsi ja hyvät välit. Kummankin täytyy jatkaa sitä omaa elämäänsä, toki yhteisestä lapsesta huolehtien. Ei aloittaja pysty muodostamaan miehen kanssa parisuhdetta, kun mies elää edelleen perhe-elämää exänsä kanssa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.10.25 12:10:39

Mies on ilmeisesti jätetty osapuoli ja haikailee takaisin eksän luo? Jos edes on eronnut?

Päivämäärä:   19.10.25 12:10:52

"Mies muutti eron jälkeen pois ja ex vaimo jäi asumaan lapsen kanssa taloon."

Tästä tuli myös mieleen, että onko heillä edes avioeroa tehty? Tai muuten omaisuus jaettu? Onko talo edelleen yhteinen?

Jos ero on edelleen noin kesken, niin ei siihen kannata jäädä tuhlaamaan omaa aikaansa kolmanneksi pyöräksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.25 12:12:57

Juokse.

Päivämäärä:   19.10.25 12:18:42

On ero tehty ja omaisuuskin jaettu. Mies varastoi silti tavaroitaan edellisessä kodissaan. Tietääkseni ei yövy siellä, muutoin kuin lapsen kanssa jos ex vaimolla on joku yön yli meno.
Joo hankala kuvio. Haluaisin ajatella "modernisti" ja ilman omistushalujuttuja, mutta kun vaan tökkii tuo.

Lähettäjä: Mibgdd 
Päivämäärä:   19.10.25 12:21:32

"Tiedän tuttavapiirissä useamman naisen, jotka käyvät ex- miehen luona siivoilemassa ja pyykkiä pesemässä"
Miksi ihmeessä? Ensin erotaan ja sitten se äijä jää vielä taakaksi??

Aloittajalle. Vaikka mekin erottiin hyvässä hengessä ja ystävinä jne lapsen eduksi niin ei meillä mitään tuohon verrattavaa ollut.
Yhdessä tehtiin jotain asioita lapsen kansss silloin kun molemmat oli vielä sinkkuja mutta kyllä sekin väheni kun muita tuli kuvioon.

Päivämäärä:   19.10.25 12:34:29

"Joo hankala kuvio. Haluaisin ajatella "modernisti" ja ilman omistushalujuttuja, mutta kun vaan tökkii tuo."

Tuollainen kuvio tökkii ihan kenellä tahansa. Jos aloittajalle riittää miehen huomio silloin tällöin, kun exä ei sitä tarvitse, niin siitä vain, mutta muuten tuo kuulostaa tuhoon tuomitulta suhteelta ja pelkästään ajan tuhlaukselta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.25 12:52:13

En sekaantuis tollaseen. Siis tosi kiva, että on hyvät välit, mutta ihan kuin eläisivät yhä perhe-elämää. Eikä se mies susta tarpeeks välitä kun ei kaipaa sua edes öisin viereen. Mitä itse luulet saavasi tuosta? Miksi tuollainen riittää sinulle?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   19.10.25 12:57:37

Jos asia sinua häiritsee eikä mies ole valmis muuttamaan toimintaansa sinun mieleiseksi niin erottava se silloin on.

Parisuhde harvoin onnistuu jos toinen vaan sanelee mikä käy ja mikä ei. Varsinkaan jos asioista ei puhuta.

Onhan tuo hieman erilainen kuvio, modernimpaa lie haukkua ja sotia. Näiden väliltä luulisi löytyvän hyvä ja toimiva kombo. Voihan se olla että se lapsen äiti tulee aina olemaan ykkönen ja menemään sinun edelle heti lapsen jälkeen.

Lähettäjä: nanda 
Päivämäärä:   19.10.25 13:06:33

Lähipiirissä vähän samanlainen järjestely. Jokunen suhteentynkä on ollut miehellä, mutta eihän ne sitten onnistu. Ja mies ei jotenkin ymmärrä, että tuskin onnistuu noin. On kyllä pahoillaan ja surullinen, kun taas meni mönkään, mutta ymmärrän kyllä miksi tuohon kovin harva nainen lähtee.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   19.10.25 13:14:07

Tässähän on nyt se että mitä sinä haluat? Jos lähinnä seksiä ja sellaista pintapuolista oleilua niin sittenhän tuo on ihan ok. Varmaan pnee eksääkin samalla.

Jos suhde olisi sellainen että miettisi esim yhteenmuuttoa, niin sitten näkyy kyllä ongelmaa riittämiin.. Tai itselleni näkyisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.