Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vinkkejä välipaloihin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.25 08:45:09

Meillä lapsi harrastaa paljon. Tänäänkin on aamulla jääkiekkotreenit ja siitä suoraan lähtee kolmeen jalkapallopeliin. Viikonloppuisin on siis paljon pelejä ja arkisin lähtee suoraan koulusta treeneihin. Olenkin siis itse yksi suuri välipalatehdas. Tuntuu vaan, että olisi kiva saada vaihtrlua tarjontaan. Tuntuu, että samat kananmunalla täytetyt ruisleivät kiertävät turhan usein. Jääkaappisäilytys ei luonnollisesti ole mahdollinen, mutta kylmäkassi kylmäkalleineen luonnollisesti käytössä. Olisiko ideoita ja vinkkejä? Pitäisi olla hrlposti syötävää ja terveellistä ja monipuolista. Kun lapsi tosiaan on "aina" liikkeessä, niin terveellisyys korostuu.

Re: Vinkkejä välipaloihin

Lähettäjä: Perus 
Päivämäärä:   19.10.25 08:55:07

Meillä eri variaatioita leivistä, hedelmiä (omena, luumu, banaani, mandariini), valmis smoothieta, välipalakeksejä, joskus ihan nakkipiiloja, kinkkuhyrriä yms. Juotavia jogurtteja jne. Joo jugurtissa on sokeria, mutta myös kalsiumia sekä D-vitamiinia monissa tuotteissa joten en näe itse näitä ongelmana.

Wrapeista löytyy vaikka mitä variaatiota ja voi tehdä eri pohjille, mutta itse en ole jaksanut väkertää.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   19.10.25 09:02:49

Syökö salaatteja? Vaikka makaronista pohja niin on ruokaisampaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.25 09:36:42

Noi wrapit voisikin olla. Jotenkin miellän ne kauhean työläiksi, mutta pitääkin kokeilla. Makaronipohjainen salaatti voisikin olla loistava idea. Lapsen lempiruoka on kaupan salaattibaarista itse koottavat salaatit.

Lähettäjä: ++++ 
Päivämäärä:   19.10.25 12:12:31

Wrapithan on käytännössä salaatti sinne lätyn sisälle. Plus proteiini.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   19.10.25 14:23:04

Pinaattiletut menee myös kylminä ja on helppo syödä käsin. Rieskarulla. Termariin nuudelikeitto tms. Savukalaa joko sellaisenaan, tai vaikka sen makaronisalaatin osana. Viinirypäleet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.