Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oulu vai Tornio ? eläinharrastajallekin..

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   18.10.25 18:07:40

Molemmissa on tullut monta kertaa käytyä (ja siksi Kemi siinä välissä on jotenkin pois.. vaikka olisikin juna-asemaa ja lentokenttää), mutta iso kaupunki ja pienempi kylä vaikeat nyt jotenkin verrata keskenään. Oulu on omaan makuun iso, liian iso, mutta onhan siinä pientä kehyskuntaa ja -keskustaa ympärillä eli sellainen olisi se konkreettinen sijainti Oulussa. Mutta Torniossahan on suoraan rauhallisempaa kun vain menee pikkusen edes keskustan ulkopuolelle tai miksei ihan vain rauhalliselle okt alueellekin voisi jäädä. Palveluihin varmaan auttaa haaparanta sillan takana, siis itse tornion kokoon suhteutettuna. Mutta koirien kanssa haluan lenkille luontoon eikä muutkaan eläimiin liittyvät palvelut ole merkityksettömiä -hevostelua, koulutuspaikkoja koiran kanssa, eläinkauppaa jne. Mutta rauhallista, ulkoiluun ja liikkumiseen painottuvaa elämää pienessä talossa kuitenkin hyvien yhteyksien päässä ((harrastustutut kun tulee tai itse lähtee nlyihin tai muihin tapahtumiin).

Re: Oulu vai Tornio ? eläinharrastajallekin..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.25 18:09:25

Oulu.

Päivämäärä:   18.10.25 19:31:34

Oulu on pieni paikka eikä sielläkään tarvitse keskustan vilinässä asua. Rauhallisia alueita löytyy 5km säteellä. Ja ulkoilu+harrastuspaikkoja riittää.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.10.25 19:47:55

Talleja on lopettanut varmaan molemmissa kaupungeissa/lähiympäristössä viime vuosina? Uskoisin että koiran kanssa ulkoiluun molemmista löytyy hyviä paikkoja. Oulu on monipuolisempi ja isompi. Tornio on mukava ja rajan läheisyys tuo omanlaistaan tunnelmaa. Torniossa on varmaan pakko pitää omaa autoa, jos ei ihan keskustaan asetu ja haluaa harrastaa ja liikkua pidemmälle. Oulussa on ehkä paremmin julkista liikennettä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   19.10.25 07:55:40

Olen useamman vuoden asunut Oulussa, mutta se on mun makuuni liian iso paikka. Monet palvelut on myös ärsyttävästi hajallaan niin että täytyy suhata autolla pitkiäkin matkoja. Jos täytyy käydä vaikka Hankkijalla ja Puuilossa, ne on eri puolilla kaupunkia. Liikennettä ja ihmisiä on myös liikaa mun makuun.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   19.10.25 08:26:01

Olen asunut molemmissa ja valitsisin Tornion. Kuten No sanoi on Oulussa moni asia hajallaan ja liikenne sekä varsinkin joukkoliikenne on pikkukaupungin tasolla kun ovat vain linja-auton varassa.

Toki Torniosta joutuu sitten erikoispalveluja varten monesti ajamaan Ouluun, kuten eläinlääkärireissuja tuli itsellä tehtyä.

Päivämäärä:   19.10.25 08:29:48

”Jos täytyy käydä vaikka Hankkijalla ja Puuilossa, ne on eri puolilla kaupunkia.”

Niin. Oulussa kun ei ole Hankkijaa.

Toki minun mielestäni Vasaraperän puuilo sekä Kempeleen hankkija on samassa suunnassa, kun asun niitä pohjoisemmassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.