Lähettäjä: .
Päivämäärä: 18.10.25 18:12:45
Psykologi ei diagnosoinut minulle mitään persoonallisuushäiriöitä, mutta psykiatri oli jossain vaiheessa diagnosoinut minulle epävakaan persoonallisuushäiriön, en tiedä miksi enkä koskaan saanutkaan tietää (psykiatri vaihtui). Olin kolme vuotta psykoterapiassa ja ei tämä terapeuttinikaan uskonut että kärsisin epävakaasta p.häiriöstä.
Tuota leimaa ei pois saa juuri millään ja ikävä on ollut huomata, että tuon diagnoosin jälkeen somaattisella puolellakin lähes kaikki on laitettu mt-ongelmien piikkiin. Olen kroonisesti sairas, ollut jo vuosia ja täysin työkyvytön petipotilas, eikä apua saa julkiselta puolelta ollenkaan. Epävakaan piikkiin voi laittaa mitä vain, oli kyse pyörtyilystä, huimauksesta, kivuista, ruokahaluttomuudesta, kognitiivisista ongelmista, oksentelusta jne jne…"
Todella epäammattimaista kyllä tuo ettet saanut edes tietää, miksi sait kyseisen diagnoosin. Ja kurjaa, kun ei oteta sen jälkeen tosissaan. Samaa olen itsekin kuullut. Täällä joku jo mainitsikin, että diagnoosin kai voi piilottaa Kannasta. En itsekään tiedä, kuinka se tehdään, mutta jos joku osaisi kertoa.
|