Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä huomaan vaihdevuodet, koska e-pillerit?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   18.10.25 12:13:51

Olen 37v. ja syönyt e-pillereitä nyt lähes 20 vuotta. Tänä aikana ei kuukautisia ole tullut. Mistä huomaan vaihdevuosien alkavan?

Re: Mistä huomaan vaihdevuodet, koska e-pillerit?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   18.10.25 12:34:21

Niin kauan kuin käytin e-pillereitä, ei mitään vaihdevuosioireita ollut. Mutta kun lopetin pillerien käytön, niin aika nopeasti alkoi kuumat aallot ja nivelkivut.

Lähettäjä: kuku 
Päivämäärä:   18.10.25 12:48:32

Minä söin pillereitä yli viisikymppiseksi. Oireet alkoivat niin pikkuhiljaa, etten edes tajunnut yhdistää vaihdevuosiin: nivelkivut, lyhyt pinna, masentuneisuus jne. Henkisen pahoinvoinnin pistin kiireen ja kuormittavan elämäntilanteen piikkiin. Kerran taas gynellä käydessäni hän ultrasi munasarjat, eikä niissä enää ollut mitään eloa. Pillerit vaihtuivat hormonikorvauslaastariin ja tosi nopeasti jäi kaikki em oireet pois.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   18.10.25 13:02:29

Minä söin e-pillereitä 40 vuotta. Välivuodot tulivat kahden liuskan jälkeen joka seitsemäs viikko. Alkoivat olla tosi niukat niin että lopetin 60-vuotiaana. Mitään vaihdevuosioireita ei tullut.

Voi olla, että olen vain onnekas. Mutta viisas gynekologi ehdotti jo kauan sitten, että tällä tavalla voi välttyä oireilta.

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   18.10.25 13:12:24

Minä huomasin ensimmäisenä muutokset unen laadussa ja nivelsäryissä...

Lähettäjä: hyt 
Päivämäärä:   18.10.25 15:17:58

Minulla lääkäri pakotti vaihtamaan minipillereihin kun täytin 40, vaikka mitään riskitekijöitä ei ollut. Huomasin ensimmäiset vaihdevuosioireet 46-vuotiaana, alkoi yöhikoilulla ja univaikeuksilla.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   18.10.25 20:07:47

” Lähettäjä: kuku
Päivämäärä: 18.10.25 12:48:32

Minä söin pillereitä yli viisikymppiseksi. Oireet alkoivat niin pikkuhiljaa, etten edes tajunnut yhdistää vaihdevuosiin: nivelkivut, lyhyt pinna, masentuneisuus jne. Henkisen pahoinvoinnin pistin kiireen ja kuormittavan elämäntilanteen piikkiin. Kerran taas gynellä käydessäni hän ultrasi munasarjat, eikä niissä enää ollut mitään eloa. Pillerit vaihtuivat hormonikorvauslaastariin ja tosi nopeasti jäi kaikki em oireet pois.”

Ei munasarjojen pitäisi muutenkaan olla eloa, jos on yhdistelmäehkäisy käytössä.

Lähettäjä: Dia 
Päivämäärä:   18.10.25 21:05:00

Saman kysymyksen kanssa painin, mutta siitä syystä, että multa on kohtu poistettu viisi vuotta sitten... Nyt olen 50 vuotta, mutta en ole huomannut mitään vaihdevuosioireita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.