Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko maito aiheuttaa finnejä ?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.10.25 09:02:07

Mulla on ollu iho pitkään hyvässä kunnossa. Syöny slindoja 4 vuotta. Nyt kuitenkin alkanu puskee koko ajan finniä lähinnä leukaan. Mikään muu ei ole muuttunut kuin se että oon alkanut taas käyttään maitotuotteita. Kahvissa punaista maitoa ja luonnonjogurttia iltaisin. Et ei kauheen paljon. Mutta voiko olla että maito tekee tuon?

Toki, on ollu myös kova stressi elämässä pitkän aikaa.

Re: Voiko maito aiheuttaa finnejä ?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   18.10.25 09:41:57

Minulla on hormonaalinen akne, jota runsas maitorasvojen saanti pahentaa. Jonkin verran vaikuttaa myös maitoproteiinin saanti, mutta se vaihtelee tuotteittain. Tosin minulla vaikutus näkyy lähinnä syvällä olevina, isoina tulehduspatteina. Tästä syystä rajoitan maitotuotteiden käyttöä reilusti.

Toinen pienemmin vaikuttava minulla on pähkinöiden ja niiden kaltaisten rasva. Siis myös maapähkinät ja cashew't. Liikaa jos syö pähkinöitä, on kaula pieniä patteja täynnä.

Lähettäjä: Cinna 
Päivämäärä:   18.10.25 10:29:50

Minä en pysty käyttämään mitään maitotuotteita ilman, että se näkyy kasvojeni ihossa. Satunnainen vähäinen maitotuotteiden käyttäminen tekee pieniä finnejä, mutta suuremmissa määrin kasvojen iho muuttuu kauttaaltaan tulehtuneen punaiseksi. Meni pitkään ennen kuin ymmärsin mistä akneni on peräisin ja ilman maitotuotteita ihoni on merkittävästi paremmassa kunnossa.

Lähettäjä: Imuri 
Päivämäärä:   18.10.25 10:37:32

Minä käytin maitotuotteita paljon, mutta suurin osa jäi pois erinäisistä syistä. Huomasin kasvojen ihon kunnon kohentuvan ihan reilusti. Harmi, koska pidän jukurtista ja raejuustosta

Päivämäärä:   18.10.25 10:46:22

Okei, pitää siis kokeilla jättää pois. Mulla on kyllä vuosia sitten näkynyt allergia testeissä maitoallergia lievänä. Jonka ei pitäis aiheuttaa oireita..

Päivämäärä:   18.10.25 10:47:16

Ja siis mulle tulee justiin niitä isoja ihon alla olevia jotka on kauan ! Ja kipeitä :|

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.25 18:05:46

Tottakai voi. Maito aiheuttaa tulehdustilan elimistössä, ei se kuulu aikuisen ihmisen elimistöön mitenkään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   18.10.25 18:21:21

Koko päivän odotin tuota kommenttia ^ :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.