Lähettäjä: .
Päivämäärä: 18.10.25 18:07:25
Olen tuo 13.12 kirjoittanut piste.
Tuli tuosta ngvfn:n kirjoituksesta vielä mieleen, että 18-vuotiaana kesätyöpaikan pomo pyysi saunailtaan kaksistaan. Pomon vaimo viimeisillään raskaana. En mennyt, mutta pomo oli ihan mukava koko kesän eikä kysellyt sen enempää enää.
Tuollaisia taisi olla enemmänkin, ja se oli siihen aikaan vuosikymmeniä sitten aika lailla "normaalia" enkä itsekään niihin sen kummemmin reagoinut. Ja olen ihan taviksen näköinen.
Nyt tuli muuten vielä mieleen, että vietettiin isolla porukalla jotain hevosiltamia isossa hotellissa, kaupunkia en mainitse. Olin 14 ja istuin käytävällä aika humalassa. Joku pikkutakkiin pukeutunut silloisella mittapuulla "vanha" mies tuli kysymään minua ja kaveriani heidän hotellihuoneeseensa, sanoi peräsi, että ovat hyviä rakastelemaan. Itse en ollut oikein yhtään kartalla mistään mutta kaveri oli selvempi ja torjui ehdotuksen.
Ja kerran olin pyöräilemässä jotain pitempää matkaa ja tuli pimeä eikä pyörässä ollut valoja. Talutin sitä, ja ohi ajava rekka pysähtyi ja tarjosi kyytiä. Jossain kohtaa mies pysäytti rekan ja halusi kyydistä maksua. Pyörä oli jossain lavalla, mistä en olisi sitä itse saanut. Suutuin, läksin kävelemään ja sanoin, että pidä se pyörä sitten. Hyvin happamana mies antoi pyörän takaisin. Saatoin olla ehkä 15-vuotias.
Mutta nää tapahtui 70-luvun loppupuolella, ja tällainen oli siihen aikaan tosiaan aika tavallista. Ei näistä kerrottu vanhemmille, saati ilmoiteltu muutenkaan minnekään.
|