Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aina pissatulehdus (os)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.25 21:19:05

Mikä avuksi? Tai millä ehkäistä? Lähes joka kerta kun olen miehen kanssa sängyssä, päivä tai pari eteenpäin niin alkaa oireilu. Jossain neuvottiin suihkussa käyntiä ennen aktia mutta se vie vähän tunnelmaa. No terveys edellä... Karpalovalmisteet, c-vitamiini, estolääkitys?

Re: Aina pissatulehdus (os)

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   17.10.25 21:21:10

Käy aktin jälkeen pissalla, pieni lirukin poistaa sen, mikä oli menossa väärään paikkaan. Ja sen päälle huolellinen pesu.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   17.10.25 21:21:49

Onko sillä miehellä hygienia kunnossa?

Itse nimittäin sain nuorena just siitä syystä pissatulehduksen kun silloisella poikkiksella ei ollut...

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   17.10.25 21:27:46

Tai jos oma hygienia on vähän liioiteltua, oma hyvä ja hoitava bakteerikanta tuhottu, jolloin heti tulee tulehdus jos sattuu saamaan kontaktia muuhun...?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   17.10.25 21:29:07

Virtsaaminen ennen yhdyntää ja sen jälkeen. Juo kunnolla vettä.
Ja kokeile D-mannoosia, moni on saanut siitä avun.

Nuo pesut on aika yhtä tyhjän kanssa, kun se bakteeri on jo yhdynnän aikana virtsaputkeen päässyt kipuamaan.

Lähettäjä: liäkäri 
Päivämäärä:   17.10.25 21:34:34

pissalle, se on täkeintä. pesulle ja sen päälle koita pissata vielä hiukan.
ennen aktia pitäisi molempien pestä vehkeeensä kunnolla. otatko suikkiin? maistuuko pahalta? huijaako mies pesseensä?
se pesukin voi vaikka yhdessä olla esileikki.
jos maistuu tai haisee pahalta on tauti päällä tai ei ole pessyt. miehen vehkeet haisee mieheltä iteeltään vastapestynä. ei vehkeeltä eikä muultakaan epäiellyttävältä. haju hyvä, maku paha on varma taudin merkki.
virtsaputkesta erittyy tulehdusta vaikka miten hyvin pesisi.
lääkäriin mars molemmat.

Lähettäjä: liäkäri 
Päivämäärä:   17.10.25 21:37:34

ja niin. jos naisella kovin kuivat paikat aktissa niin virtaputken suu ärsyyntyy eli infektio iskee helposti

Päivämäärä:   17.10.25 21:39:37

Kaikkien kusivehkeet ei vaan sovellu yhteen. Mulla oli samaa ongelmaa exän kanssa.

Lähettäjä: Omastakokemuksesta 
Päivämäärä:   17.10.25 21:42:42

Karpalotabletit käyttöön. Niitä kuurina silloin kun tarvis ja muuten karpalojauhe säännölliseen käyttöön. Juo paljon ja käy vessassa ennen ja jälkeen. Lisäksi kunnon voiteet käyttöön ettei ärsytä.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   17.10.25 21:57:23

Joittenkin pissivehkeet ei vaan käy yhteen.

Jos kokeilet kaikkea yllä mainittua (ja poikkis OIKEESTI pesee sen vehkeen) ni on joko elettävä sen kanssa tai bye bye.

On oikeasti olemassa semmosia seksipartnereita, joiden kanssa ei vaan kemia sovi yhteen, ja se on just jatkuvia tulehduksia joko virtsateissä tai vaikka hiivana. Usein se on poikkiksen pesemättömyys, mutta joskus myös ihan vaan yhteen sopimattomuus. Ja sille ei nyt vaan voi mitään. Elettävä sen kanssa tai ilman.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   17.10.25 22:26:00

Kyllähän se johtuu miehestä jospa laitat pesulle!?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.10.25 22:27:57

Ehkä kakkivehje sopii paremmin yhteen pissivehkeen kanssa?

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   17.10.25 22:36:15

Millaista seksiä? Mulle tulee liian rajusta tai siitä et miehellä on tähtäysongelmaa ja muna käy vähän väliä kakkosen ovella.

Päivämäärä:   17.10.25 23:33:43

Auttaisko Femiflor-maitohapot?

Lähettäjä: Ei enää 
Päivämäärä:   17.10.25 23:36:07

Minkä ikäinen aloittaja on? Jos esivaihdevuodet puskee päälle, niin käy gynellä. Sieltä löytyi apu.

Lähettäjä: leidi 
Päivämäärä:   18.10.25 06:46:03

Olisi kiva jos lääkäri kommentoisi tätä. Mutta siis eksän kanssa mulla oli just tää ongelma. Seksiä oli harvoin ja yksi syy oli just noi pissatulehdukset mitä tuli niin herkästi. Alkoi jurppia se että aina sai syödä antibioottikuurin kun oli erehdytty harrastamaan seksiä.

Luulin että se olen minä.

Ähäkutti en ollutkaan. Eron jälkeen ollut muutamia kumppaneita. Pissatulehdusilmiö tuli yhden toisenkin miehen kanssa, sellaisen joka ei muutenkaan sopinut mulle yhtään.

Sen sijaan pari muuta ei aiheuttaneet minkäänlaisia ongelmia. Ihan samanlaiset hygieniarutiinit kuitenkin olleet kaikilla.

Olen alkanut ajatella, että mun keho kerta kaikkiaan hylkii vääriä miehiä. Mun kehossa ei ole mitään olennaista vikaa, jotkut miehet on vaan sellaisia että heidän eritteet ja ihon luontaiset bakteerit mitkä lie laukaisee mulla tulehdusreaktion.

Jos olisin pysynyt eksän kanssa yhdessä, olisin varmaan epätoivoissani alkanu syödä ties mitä valmisteita ja käyttää kaikenlaisia mömmöjä tilanteen korjaamiseksi. Nyt tiedän paremmin, on olemassa miehiä mitkä ei aiheuta mitään oireita!

Päivämäärä:   18.10.25 07:13:56

Kuten moni on sanonut edellä, se tärkein sääntö on että aina heti seksin jälkeen pissalle!

Muuten virtsiksen ehkäisyyn käytetään runsasta juomista, happamat c-vitamiinipitoiset marjamehut saattavat auttaa myös vaikkei niistä lääketieteellistä näyttöä ole.

Lähettäjä: Niin no... 
Päivämäärä:   18.10.25 07:20:11

Sitä sanotaan "honeymoon kystiitiksi" ja esiintyy yleensä nuoremmilla seksuaalisesti aktiivisilla, esim tuoreen parisuhteen kanssa eläville tulee ja on hyvin yleinen. Edellä mainitut ohjeet saatu aikoinaan lääkäriltä, eli alapesut ennen ja jälkeen, pissalla käynnit ja urisan karaplokapselit jatkuvana. Sain myös akuuttivaiheessa Trimopan estolääkityksen 3 kk ja se menee aikanaan ohi tuo jatkuva kierre. Myös menopaussi-ikäisillä limakalvojen kuivuus saattaa aiheuttaa samaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.10.25 07:54:46

Mulla auttanut noi urisan karpalokapselit ja välillä haen lähitilalta ihan laimentamatonta ja makeuttamatonta karpalomehua ja juon sitä puol desiä illalla ja puol desiä aamulla. Pitkäaikainen puoliso, mut mulla stressivaiheet elämässä laukaisee tulehdukset ja silloin niitä tulee herkästi myös yhdynnän jälkeen ja sit kun on useamman vuoden tauon jälkeen se yks tulehdus tullut niin ne uusii herkästi. Mies ollut aina moitteeton hygieniansa suhteen, kuten minäkin.

Lähettäjä: Joku vaan 
Päivämäärä:   18.10.25 08:17:10

Suusta se tulee.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   18.10.25 08:41:27

Ja pahimmissa tapauksissa voi ottaa yhden antibioottitabletin ennen yhdyntää estolääkkeenä. Ja tosiaan käydä virtsalla yhdynnän jälkeen.
Eli pyydät reseptin tätä varten ensi kerralla, kun muutenkin käyt lääkärillä. Mieluiten vähän vanhempi naislääkäri, joka ymmärtää asian.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   18.10.25 10:06:46

Auttaisko kortsu tai liukuvoiteet?

Päivämäärä:   18.10.25 10:14:32

En ole vaihdevuosi-ikäinen, hygienia molemmilla kunnossa eikä olla ylihygieenisiä. Pissalla käynti tuntuu auttavan vaihtelevasti. Yleensä ei peseydytä ennen seksiä vaan vasta sen jälkeen mutta varmaan tähän tulee nyt muutos. Ei käy kakkosen puolella. Kuivuutta on välillä e-pillereiden takia ja liukkari käytössä. Pitää ainakin nuo lisäravinteet ottaa käyttöön.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.10.25 21:18:49

Kondomin käyttö, pissalle ja suihkuun heti seksin jälkeen, estolääkitys ja vahva C-vitamiini esim 2 poretablettia per lasi.

Viljat ja sokerit pois.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.