Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sopivatko pähkinät laihduttajalle?

Lähettäjä: linjat 
Päivämäärä:   17.10.25 16:52:39

Tietääkö joku? Tai onko suosituksia mitä pähkinöitä voi syödä?

Re: Sopivatko pähkinät laihduttajalle?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   17.10.25 16:54:00

Suosituksissa on kourallinen pähkinöitä per päivä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.10.25 17:02:13

Kai laihduttaja voi syödä ihan mitä lystää, kunhan kaloreita kertyy vähemmän kuin mitä niitä kuluu.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   17.10.25 17:21:13

Pähkinöissä on tosi paljon energiaa, joten missään nimessä laihduttajan ei kannata herkutella niillä, mutta kuten sanottua pieni määrä olisi ihan hyväkin sisällyttää monipuoliseen ruokavalioon.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.10.25 18:00:34

Laihduttaja voi syödä mitä vaan. Määrät on ne mitkä ratkaisee!

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   17.10.25 18:55:27

Saksanpähkinä. Hyvää rasvaa, kuitua, proteiinia, toksiineja vähän... Pieni kourallinen päivässä riittää, ja korvaa sillä joku muu elintarvike, jota olet syönyt päivittäin. Sillä energia pähkinöissä on runsaasti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.25 19:15:57

Minä olen ollut dieetillä heinäkuusta ja syönyt kaikkea. Paino tippuu puoli kiloa/viikko. Lautasmalli ja määritellyt kalorit. Ja homma toimii. Myös pähkinöitä voi syödä.

Päivämäärä:   17.10.25 19:32:03

Ainakin joku pähkinä mitä joskus katoin omasi hirveet kalorimäärät. Jäi mieleen kun olin niin yllättynyt.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   17.10.25 20:27:37

Mikä tahansa ruoka sopii laihduttajalle, koska oleellista on määrä. Laihtua voi, vaikka söisikin esim. hampparia, suklaata tai pullaa joka päivä. Määrä ratkaisee. Luin joskus äijästä, joka laihdutti syömällä joka päivä Mäkkärin hampurilaisaterian. Ja tuohon päälle luultavasti saa jopa syödä vielä muutakin (riippuen toki ateriasta, ihmisen koosta ja aktiivisuudesta).

Itse söin joskus aikanaan 4-5 kertaa päivässä ja joka päivä myös jonkun jälkiruuan (esim. kakkupala) - ja keikuin alipainon puolella.

Pähkinöissä on hyvää rasvaa ja niitä kannattaa syödä. Kaloreita niissä toki on, joten kannattaa laskurin kautta katsoa, paljonko niitä voi syödä.

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   17.10.25 20:42:22

maapähkinä on oikei hyvä mutta jos syöt pähkinöitä, älä syö sokeria tai leipää eli hiilariöveriä samaan aikaan, samalle päivälle.
en tiä mikä juttu, mut ihan joku tutkittu et rasva ja hiilariit toimii jotenki yhdessä rilaisesti ko että ne pidetään kropasta erilleen eli eripäivinä.
sori tyhmä selitys mutta kun en muista mikä se oikea sana tai selitys tälle on.

Päivämäärä:   17.10.25 22:34:04

Juu, minä laihdutan ja laitan esim tuorepuuron sekaan pähkinöitä. En nyt ihan kourallista, mutta varmaan sellanen 10kpl.

Pähkinöitä kannattaa ehdottomasti syödä (hyvien rasvojen vuoksi) mutta määrä kantsii pitää maltillisena :-)

Päivämäärä:   18.10.25 04:23:01

Joillekin tosiaan tulee yllätyksenä että pähkinöissä on enemmän energiaa kuin suklaassa. Niitä siis ei syödä pussillista, vaan se suositeltu kourallinen, ja tietenkin laatuja vaihdellen. Saksanpähkinässä on eniten omega3-rasvahappoja, mutta kaikissa on pehmeää rasvaa ja e-vitamiinia. Parapähkinöitä ei saa syödä kuin korkeintaan 2 päivässä korkean seleenimäärän vuoksi.

Päivämäärä:   18.10.25 07:29:48

Minun kourallinen on 10kpl manteleita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.