Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies jättää kertomatta asioita

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.10.25 10:54:41

Eilen illalla juttelin miehelle ja puhuin yhteisistä suunnitelmista lauantaille, hän jotain kyseli niistä mutta ei kommentoinut muuten mitään. Nyt aamulla hän soitti mulle ja sanoi että hän pilaa nyt viikonlopun että hän on viikon pitänyt asiaa sisällään että on sopinut lauantaille miesten kanssa ryyppyreissun. Mies sanoi ettei uskaltanut kertoa ja että kaveritkin naureskelee jos hän kieltäytyy että etkö pääse. Nythän tästä ryyppyreissusta vasta mörkö tulikin kun ei uskalla puhua ja pitää salailla asiaa. Mies on reissannut ja mennyt enkä ole ikinä kieltänyt menemästä, joskus kyllä murjottanut tai riidellyt asiasta mutta harvemmin. Ja on monia muita asioita myös joita jättänyt kertomatta etten "pahoita mieltäni" vaikka on ollut tosi tärkeitä ja vakaviakin asioita.

Re: Mies jättää kertomatta asioita

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.10.25 10:55:47

No teillähän on tosi hieno, avoin ja kommunikoiva parisuhde sitten siinä menossa, onnea matkaan !

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.10.25 10:56:58

Lähettäjä: Hmmm.....
Päivämäärä: 17.10.25 10:55:47

No teillähän on tosi hieno, avoin ja kommunikoiva parisuhde sitten siinä menossa, onnea matkaan !

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   17.10.25 11:01:29

Varaisin seuraavaksi viikonlopuksi itselleni laivaristeilyn. Laittaisin miehelle tekstarin asiasta sitten joskus laivalta.

Vasta tämän jälkeen keskustelisin uudestaan kertomisasioista.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   17.10.25 11:03:16

Mitä ihmettä... Onko tuossa nyt jotain muuta salailtavaa vai tulikohan kutsu ryyppyreissulle kuitenkin vasta nyt

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.10.25 11:03:50

Yksi asia mitä en voi sietää on tuollainen konfliktien välttely seläntakana tekemällä. Ja jostain syystä nämä seläntakanahiippailijat aina etsiytyy parisuhteeseen murjottajien kanssa. Kaksi ihmistyyppiä jotka ovat eniten myrkkyä toisilleen. Välttelijän maailma kaatuu jos joku reagoi negatiivisesti häneen, ja murjottaja sitten todellakin reagoi! Kierre on valmis.

Päivämäärä:   17.10.25 11:10:13

Mies on siis viikon tiennyt tästä ryyppyreissusta ja tosiaan ei mitään mainitse asiasta edes eilen kun puhuin yhteisistä suunnitelmista lauantaille että hän on jo sopinut menoa muualle. Hän vähän aika sitten oli miesten kanssa viikon Espanjassa niin sen takia ei kuulemma uskaltanut kertoa tästä että taas on menossa. Mutta tosiaan ei ole eka kerta todellakaan kun jättää kertomatta asioita. Näin sitä luottamusta kasvatetaan ja syy vieritetään minun päälleni koska minä suutun ja kaveritkin nauraa minulle.

Päivämäärä:   17.10.25 11:14:24

Onko teistä kumpikaan halukas tekemään mitään aitoja korjauksia tilanteeseen? Keksimään matalan kynnyksen tapoja kertoa menoista, käymään terapiassa, mitään siltä väliltä?

Lähettäjä: Murju 
Päivämäärä:   17.10.25 11:15:23

Juuri näin, murjottaja ja välttelijä on vähän haastava yhdistelmä omalla tavallaan.

Aloittajan mies on joko alkujaankin taipumuksiltaan välttelijä TAI aloittajan murjotukset ovat olleet sitä luokkaa että miehestä on välttelijä tullut. Arvelen kuitenkin olevan luonteeltaan sellainen.

Näissähän se kuuluisa suun aukaisu on ratkaisun alku. Asioiden pimittäminen on ongelma ja mistä sellainen kumpuaa, olisi ensimmäinen askel.

Päivämäärä:   17.10.25 11:19:18

Ihanata.

Meillä kans mies välillä tekee tuota että jättää kertomatta kun ajattelee että sitten ei voi enää suuttua eikä perua kun sanoo vasta päivää ennen tai vaikka kaupassa tai meidän ollessa vanhempieni luona kahvilla.

Mä olen ratkaissut asian niin, että ihan sama missä sen kertoo niin nostan asiasta haloon ja sanon että et muuten mene. Asia ei olisi ollut mikään ongelma ajoissa kerrottuna ja kalenteriin laitettuna, mutta noin lyhyellä varoitusajalla et lähde ellet maksa lapsenvahtia rai vaikka meille suursiivousta/ mulle hotelliyötä palkinnoksi ensi viikolle tms. Perhekalenterissa ekana olevat asiat hoidetaan. Lasten kisareissuja ja harrastuksia ei viikonlopulta peruta enää päivää ennen ja yksin en saa niitä hoidettua.

Jos asiasta olisi kertonut ajoissa, niin tottakai voi mennä. Ellei tajua niin pakko kouluttaa kuin.piklulasta. Selkeät syyt ja seuraukset.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.10.25 11:22:32

No sinun onkin pakko keksiä ja tehdä jotain kun lapset on jo tehtynä ja niiden varjolla voikin pakottaa miehen perumaan menojaan yms. Mutta aloittaja voi vielä lähteä ja etsiä itselleen paremmin sopivan miehen kun kommunikointi on noin surkealla tasolla eikä olla rehellisyyttä lähelläkään (ja aika kova tarve on vielä poikien ryyppyreissuillekin, varatulla miehellä.) niin hyvää, pitkäaikaista parisuhdetta tuossa ei ole muodostumassa.

Päivämäärä:   17.10.25 11:22:45

Mutta siis toki aloittajan tapauksesta en tiedä sitä että suuttuuko aloittaja sitten ajoissa ilmoitetuistakin poikienilloista? Jos et suutu, niin todella törkeää ja kohtuutonta ja varmaan miehellä joku aikaisemman suhteen trauma joka pitää nyt heti korjata ja muuttaa käytäntö.

Lähettäjä: Mörkö teki maalin 
Päivämäärä:   17.10.25 11:28:26

Kerrotko miehellesi, että haet ratkaisua ja/tai vertaistukea hötönetistä, vai jätätkö kertomatta?

Päivämäärä:   17.10.25 11:33:18

Voin todella kertoa, mikä toi kommentti oli? Miten tällä loukkaan nimettömänä miestäni kun haluan vain saada mielipiteitä tähän asiaan ja mahdollisesti kokemuksia vastaavasta tilanteesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.25 11:42:29

Kaksoispiste se vasta on helmen itselleen löytänyt.

Voin kertoa, että siellä perheessä on yksi ylimääräinen lapsi eikä vanhempi jos ”lasten varjolla miestä voi kieltää menemästä” tai ”kun on lapsia niin miestä on pakko kouluttaa”.

Tai itseasiassa kuulostaa vähän siltä, että se isukki on ehkä oikeasti koira?

Ens kerralla kun mies ilmoittaa, että on lähdössä reissuun niin sen sijaan, että kiukkuat niin sanotkin, että ”voi hitsi kun mä unohdin, että MULLA oli just sovittu reissu Mirkun kanssa, hups unohdin ilmoittaa :)))))”

Lähettäjä: Veera 
Päivämäärä:   17.10.25 11:42:57

Minua ärsyttää, kun mies ei kysy ennakkoon menoistaan vaan olettaa, että minä olen kotona lasten kanssa. Teemme kumpikin vuorotyötä ja homma menee niin, että minun työvuoroni tulevat ensin, kun miehen työvuorot tulevat koitan pyytää työkavereiltani vuoron vaihtoja niin, että lasten hoito saadaan järjästettyä. Miehellä kun on aina niin tärkeää juuri sinä päivänä töissä ettei voi yrittää vaihtaa omia vuorojaan.
Samoin miehen harrastusmenot. Ei yhtään katso minun työvuorojani jos sopii vaikkapa koko viikonlopun menon. Jos asiasta huomauttaa niin saan kiukkuisen ryöpytyksen niskaani kun mies loukkaantuu kun hänellä ei mukamas saa olla omia menoja. Juu saa olla, mutta sitten hankkii lastenhoitajan jos minulla on töitä ko ajankohtana. Samoin mies valittaa kun minä en käy ikinä missään ja jos jotain koitan sopia ilmestyy miehellekin menoa samaan ajankohtaan ja minun pitää perua oma menoni ellen saa lapsia johonkin. En kehtaa aina sopia jotain ja sitten perua edellisenä päivänä kun miehelle tulee omia menoja samaan ajankohtaan.

Päivämäärä:   17.10.25 12:06:27

"En kehtaa aina sopia jotain ja sitten perua edellisenä päivänä kun miehelle tulee omia menoja samaan ajankohtaan."

EI TIETENKÄÄN peruta omaa menoa, vaan se saa menonsa pitää joka on sen ensimmäisenä merkannut perhekalenteriin. Mies peruu omansa tai järjestää & maksaa lapsille hoitajan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.10.25 12:07:51

Meillä oli suhteen alussa tälläistä. Mies vastasi aina kysymyksiin ja sopimisiin sen mukaan, mitä hän oletti minun haluavan kuulla. Sitten saattoi jutella samasta viikonlopusta äitinsä/ystäviensä/you name it kanssa ja lupailla sinnekin jotain.

Monet keskustelut käytiin, että ole rehellinen ja kerro totuus. Ihan sama, mikä se totuus on, niin vähemmän mä siitä suutun kuin valehtelusta ja kiertelystä.

No mies nyt on alkoholistiperheen lapsi ja pyrkii välttämään konflikteja viimeiseen saakka. Nyt 10v myöhemmin ongelma on poistunut.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.10.25 14:13:56

"ja tosiaan ei mitään mainitse asiasta edes eilen kun puhuin yhteisistä suunnitelmista lauantaille"

Kysyitkö itse mieheltä onko tällä suunnitelmia vai päätitkö vaan miehen puolesta, mitä hän tekee?

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   17.10.25 14:16:06

"ja tosiaan ei mitään mainitse asiasta edes eilen kun puhuin yhteisistä suunnitelmista lauantaille"

Kysyitkö itse mieheltä onko tällä suunnitelmia vai päätitkö vaan miehen puolesta, mitä hän tekee?"

Meillä lähtökohtaisesti vietetään yhdessä viikonloppua ja tehdään yhdessä asioita ellei erikseen sovita/ sanota muuta että hei sovin treffit kavereitten kanssa jne

Lähettäjä: Mibgdd 
Päivämäärä:   17.10.25 14:17:09

Selvästikin kehittelit tunteita miestä kohti mutta kuten ylempänä todettu, unohda.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.10.25 14:21:59

"Kysyitkö itse mieheltä onko tällä suunnitelmia vai päätitkö vaan miehen puolesta, mitä hän tekee?"

Minusta on ihan normaalia aloittaa keskustelu tyyliin "Voitais lauantaina käydä leffassa" eikä erikseen kysymällä onko kumppani kenties varattu muuhun. Lähtökohtaisesti tiedän jos hänellä on menoa, ja jos ei ole, hän osaa itse mainita asiasta kun alan ehdottaa tekemistä. Mutta ehkä aloittajan tapauksessa voisi kokeilla sitä, että aina ensin kysyy onko miehellä mitään suunniteltuna jos hän ei osaa itse suutaan avata.

Lähettäjä: Mibgdd 
Päivämäärä:   17.10.25 15:35:42

Jaha, toi mun edellinen vastaus tuli väärään paikkaan 

Päivämäärä:   17.10.25 17:45:18

Miten sen nyt ottaa, mun mielestä kunnon raivoaminen on hauskempaa kuin tällainen sepitetty tarina etenkin kun en sinne mirkun kanssa ole lähdössä vaan edelleen lasten kanssa heidän menoihinsa, joihin mies myös tulee saatuaan ensin huudot.

Meillä tosin onneksi noi miehen menot ei ole sentään ryyppyiltoja vaan ylitöitä tai sukulaisten auttamista. Mutta tosiaan, sinnekään ei lähde ellei ajoissa ilmoita. Nykyään sujuu jo hienosti, mutta pari vuotta tätä vääntöä oli. Kaiketi hänen kotoaan oppima tapa.

Päivämäärä:   17.10.25 17:47:44

Ja meillä taas mies on konflikteja viimeiseen asti välttävä mielenterveysongelmaisten lapsi

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   17.10.25 17:58:07

Omaa kaveripiiriä kun seuraa niin paljon enemmän on noita Veeran miehiä ja Veeroja. Kaksoispiste sentään pitää puolensa.

Miehistä 85% toimii juuri noin, että on hänen menot ja lasten menot on äidin menoja.

Päivämäärä:   17.10.25 18:43:18

"En kehtaa aina sopia jotain ja sitten perua edellisenä päivänä kun miehelle tulee omia menoja samaan ajankohtaan."

Sä itse haluat olla kynnysmatto. Mulle tuo ei ikinä kävisi. En kyllä nautikaan kynnysmattoilusta ja nöyryydestä.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   17.10.25 19:09:04

Taidat olla melkoinen mörkö, kun miehesi pelkää sinun "mielesi pahoittamisen " seurauksia. Se taitaa olla paljon dramaattisempi tapahtuma kuin pikkuinen itkuntuhrustaminen.

Ajatteleeko että sinä et siitä pahoita mieltäsi, että lähtee kavereitten kanssa ryyppyreissulle, vaikka on antanut sinun ymmärtää, että voisitte toteuttaa sinun suunnitelmasi?

Mitä tästä opit? Sinä teet omat tulevaisuudensuunnitelmat huomisesta alkaen, miehestä riippumatta. Mies tähänkin saakka tehnyt omansa.

Päivämäärä:   17.10.25 19:30:23

Kaverit naureskelee ettei pääse= Kukaan ei oikeesti naura mutta mies haluu sinne mieluummin. On kyllä todella ikävää. Oma mies harrasti samaa, tosin suunnittelmien peruuttamisella. Saatoin viikon puhua tulevaa reissua, ei tarttenut olla edes mikään iso reissu vaan vaikka parin tunnin juttu yhdessä tekemistä muualla kun kotona. Edellisenä päivänä sit perui ja jossain vaiheessa jopa tuntia ennen, vaikka näki mua laittautuvan valmiiksi. Väsyttää tms tekosyitä. Kyllä v*tutti kun oli joskus tehnyt meille eväätkin valmiiksi ja kahvi jo termarissa. Jossain vaiheessa sit istutin alas ja totesin et näin ei voi jatkua ja sit peruttaannut aikaisemmin tai oppinut suoraan sanomaan että haluaa mieluummin jäädä kotia. Molempien elämä helpottui.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.