Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koulutussopimuksella hevosalalle?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.10.25 21:45:30

Onko koulutussopimuksessa mitään järkeä? Siis hevosalalle...

Re: Koulutussopimuksella hevosalalle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.10.25 22:23:07

Ei ole. Hevosalassa ei ole mitään järkeä ylipäätään ellet elä ja hengitä lajia 24/7 ja ole valmis tekemään lähes ilmaiseksi töitä mistään muusta piittaamatta.

Mikä tahansa muu ala, jonka voit lukea ammattikoulussa takaa sinulle paremman palkan, paremmat työolot ja vähemmän riskejä. Kun seisot kerran väärässä paikassa niin saatat saada kaviosta päähän. Käytä aikasi järkevämmin ja lue joku muu ammatti ja pidä hevoset harrastuksena. Ei se hevostallilla p@skan lappaaminen ole loppujen lopuksi niin hauskaa kun sillä palkalla ei itse kauheasti ratsasteta tai kilpailla vaan sen tekee muut.

Lähettäjä: Filia 
Päivämäärä:   17.10.25 07:08:27

Kavereiden ja tuttavien koulutussopimuksella opiskeluja seuranneena järkevyys riippuu täysin paikasta missä sen suoritat. Toisissa paikoissa se on ihan vitsi ja olet vain ilmaista työvoimaa, et pääse oppimaan tarvittavia asioita eikä opintosi kiinnosta, mutta toisilla taas opit enemmän kuin mitä oppilaitoksessa lähiopetuksessa pääsisit ikinä oppimaan. Eli jos tuohon lähdet, niin valitse paikka erittäin tarkasti!
Aina sanotaan, ettei hevosallle kannata lähteä ja tulihan se jo nytkin tuossa ensimmäisessä kommentissa esille. Itse olen kuitenkin hyvin onnellinen hevosalalla työskentelevä. Olen hevosenhoitajana töissä tallilla, jossa minulla hyvä työnantaja, kuukausipalkka ja teen 8 h työpäiviä joko aamu-tai iltavuorossa (joskus reissupäivät kilpailevien matkassa tai klinikalla voi venyä, jos on mukana niillä, mutta se toki näkyy ekstrana palkassa ja tietää etukäteen). Olen alanvaihtaja ja taustalla AMK tutkinto ja töitä siltä aivan toiselta alalta. Vaikka palkkani on vähän pienempi nykyään mitä ennen (mutta tulen hyvin toimeen, ei siis valitettavaa), niin olen 1000 x onnellisempi. Ja se, että työ on oikeasti fyysistä ja sitä tehdään kelillä kuin kelillä sopii minulle, mutta se on otettava huomioon jokaisen alaa pohtivan. Fiksua pitää huolta kehosta vapaa-ajalla hyvin. Koska kaikille se ei todellakaan sovi, jotkut esim kipeytyy heti alkuunsa ja thats it. Vaikkei tämä ole se helpoin ala tai se millä rikastua, niin minä koen olevani ihan oikealla alalla. Mun arki on mieluista eikä töihinmeno aamulla ketuta. Ja sanottava vielä, että omaa hevosalan tutkintoani en opiskellut koulutussopimuksella, mutta sanoin tämän kommenttina noin yleensä hevosalalla työskentelystä.

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   17.10.25 07:09:22

Miksi hevosalalle? Alalle ei tarvita työntekijöitä vaan harrastajia jotka puuhailee hevosmiljöössä. Joillekin maksetaan mukamas palkkaa sen verran että juuri ja juuri paikalle saapuvat.
Harrastajien ja hevosten määrät romahtaneet eikä muutosta ole luvassa. Rahaa työntekijöiden palkkaan ei ole. Yrittäjäksi voit tietysti ryhtyä mutta aika kallis harrastus on sekin.
Mene jollekin tallille puoleksi vuodeksi työttömän työharjoitteluun. Saat sen ttkorvauksen jonka verran todennäköisesti myöskin nettopalkkasi tulisi olemaan. Loppuu ehkä harhat hevosalalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.