Lähettäjä: Ajatuksia
Päivämäärä: 16.10.25 17:41:38
Käytkö kaapilla tylsyyttäsi tai tottumuksesta vai ainoastaan silloin kun on nälkä? Roikun normaalipainon yläreunan yli jo, vähän siis ylimääräistä muttei hälyttävästi. Syön terveellisesti, teen päivittäin tallihommia pari kolme tunti, minkä lisäksi liikutan hevosia ehtimisen mukaan. Tämän lisäksi käyn kokoaikatöissä, jossa puolet ajasta on kävelyä sekä nostamista. En ole kovin suuri herkkujen ystävä, mutta viikossa tulee ostettua suklaapatukka tai munkki. Olenkin miettinyt miksei paino putoa.
Jokin aika sitten havahduin siihen, että en syönyt koska olin nälkäinen, vaan suoraan tottumuksesta. Aamuisin söin aamupalan, koska siihen on totuttu. En siksi, että olisin ollut herättyäni nälkäinen. Huomasin näin tapahtuvan jokaisella aterialla. Tai saatoin syödä välipalaleivän, koska tietäisin saavani ruokaa vasta normaalia myöhemmin. Aloin ruokailemaan vasta kun olin nälkäinen. Tämä on huomattavasti helpompaa kun asuu yksin, koska mielellään syö samaan aikaan kuin muutkin. Huomasin myös usein syöväni itseni täyteen. En ähkyyn asti, mutta kylläisyyden tunne oli tullut jo muutamaa haarukallista aikaisemmin. Suurin syy tähän oli liian isot annoskoot sekä se että niin kuin monelle muullekkin on varmasti toitotettu, että kaikki ruoka pitää syödä lautaselta.
Aloinkin syömään ainoastaan silloin kun olin nälkäinen ja lopetin syömisen kun olin kylläinen. Ylimääräisen ruoan laitoin jääkaappiin odottamaan. Liikunnan ja lautasmallin eteen on tehty kovasti töitä, että suurin osa väestöstä tietää niiden olevan avain painonpudotukseen, mutta liian vähän huomiota on saanut annoskoot. Käyn ulkona syömässä ja muiden seurassa syön niin paljon kuin maha vetää, mutta yksin syödessä tyydyn vähempään. Tällä tyylillä olen laihtunut liki ihannepainoani, ilman että olen lisännyt liikuntaa tai tehnyt muitakaan muutoksia. Keittiön pöydän ääressä ajan viettämisen olen kuitenkin joutunut siirtämään olohuoneen puolelle, koska ruokakaappien vieressä istuminen on tuskastuttavan hankalaa, ilman että käy vilkaisemassa josko kaapissa olisi jotain hyvää.
|