Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyvä luomiväri? Ja mitä muita meikkejä ostaa?

Lähettäjä: Haluaisin opetella 
Päivämäärä:   16.10.25 12:31:31

Kestovärjään kulmani ja ripseni. Arkisin laitan meikkivoiteen, puuterin ja aurinkopuuterin. Olen tyytyväinen arkimeikkiini ja minuata nuo mitä minulla on ovat hyvät ja toimivat meikit.

Olen ongelmissa ja tuskastun jos haluaisin meikata enemmän, on esim juhlat tai iltamenoa. Tällaisia tilanteita ei kovin montaa kertaa vuodessa tule joten harjoitusta meikata enemmän ei pahemmin tule. Ripsivärin uusin säännöllisesti ja mielestäni sensain ripsari on ok, mutta sitten se kaikki muu.

Joku luomiväri olisi kiva, mutta ne mitä minulla nyt on eivät jätä luomiin mitään väriä, mutta meikki kuitenkin karisee isoina paloina poskille. Sitten mietin oppisinko laittamaan jotain rajauskynää ymv. En ole ikinä kokeillut. Samoin jos kulmiin haluaisi lisää väriä puuttuu minulta hyvä kulmakynä tai vastaava.

Eli mihin ja minkä merkkisiin meikkeihin kannattaisi panostaa? Olen aika vaalea luonnostaan ja helposti peiliin katsoessa tulee olo, että näytän mieheltä jolla ei ole taitoa meikata ja haluaa meikata jos laitan meikkiä enemmän. Kuitenkin minulla olisi halu oppia meikkaamaan juhliin vähän enemmän. Ensin varmaan pitäisi löytää ne hyvät tuotteet silmämeikkiin. Mitään ihan överi kallista ei varmaan ole jörkeä ostaa jos käyttö on 1-2 kertaa/ vuosi. Mielummin hinta-laati suhteeltaan hyviä tuotteita.

Re: Hyvä luomiväri? Ja mitä muita meikkejä ostaa?

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   16.10.25 13:20:30

Kannattaa varmaan aloittaa siitä että selvittää miksi se meikki putoilee paloina irti.

Ei kai sitä kannata laittaa joulukuusen ostoonkaan rahaa kun sitä katselee vaan pienen hetken kerran vuodessa.

Lähettäjä: Haluaisin opetella 
Päivämäärä:   16.10.25 13:31:24

Siis putoilee jo laittovaiheessa eli en saa luomiväriä edes luomelle asti siirrettyä. Epäilen, että vika on tuossa meikissä joka vain lohkeilee paletista irti. En viitsisi ostaa vailla parempaa tietoa uusia jos ne ovat yhtä huonoja.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.10.25 13:32:28

Aloita rajausväristä.
Luomivärin pyydä neuvoa ja apua esim. Sokoksen tai Stockan meikkiodaston myyjiltä. Saat varmasti hyvät neuvot kasvokkain ammattitaitoiselta myyjältä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.10.25 13:57:31

Somesta löytyy paljon meikkaussisältöä tekeviä sisällöntuottajia. Esimerkiksi meikkimuija, meikkijenni tai kosmetiikkanortti. Heiltä löytyy ohjeita sekä tuotesuosituksia.

Markettimeikeistä etenkin Essence ja Catrice ovat edullisia, mutta näiltä löytyy hyvinkin laadukkaita meikkejä. Luomiväriä kannattaa kokeilla testeristä jo kaupassa kämmenselälle: jos väriä ei juuri jää, ei sitä jäisi käyttäessä luomellekaan.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   16.10.25 16:01:41

"Siis putoilee jo laittovaiheessa"

Ota vähemmän kerrallaan ja kerrosta pikku hiljaa paremmaksi. Ja joka kerta väriä otettuasi napautat kevyesti sutia, että irtoväri putoaa taisin värinapin päälle.

Meikkien suhteen varmaan ostaisin ensin harjoittelukappaleiksi joitain halpoja, mutta hyvät arvostelut saaneita tuotteita. Siis ihan jotain Nyx, Essence, tms. Ei joudu konkurssiin kun illan ratoksi itsekseen turaa väriä naamaan. Sitten kun taidot karttuu, voi hankkia jotain laadukkaampaakin. Todennäköisesti värimaailmakin on siihen mennessä jalostunut selkeämmäksi.

Suteihin sen sijaan voi jonkin verran panostaa jo alkuun. Niitä kun huolella hoitaa, niin kestävät käyttöä kyllä pidempäänkin. Eikä siis niissäkään tarvitse mitään kalleinta näädänkarvaa valita, kun edes jotain keskihintaista raaskii ostaa. Netistä kannattaa lukea arvosteluja.

Lähettäjä: Usa 
Päivämäärä:   16.10.25 16:14:09

Kyse on tosiaan vain siitä että luomiväri jota käytät on heikkolaatuista. Pigmenttiä siis huonolaatuisissa niin vähän. Ei tarvitse mennä Sokoksen ostamaan kalliita luomivärejä vaan ihan Grimas myy yksittäisinä nappeina, eikä maksa kuin noin 7e ja tosi kauan kestää! Sitä saa ainakin Punanaamiosta tai Grimas.fi

Lähettäjä: Usa 
Päivämäärä:   16.10.25 16:17:44

Ja tämä on tosiaan ammattilaisten käyttämä merkki.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.