Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asunnon vuokraus, kokemuksia

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   16.10.25 12:17:07

Harkitsen jättäväni oman asuntoni vuokralle, lainaa tästä vielä on n. 100t. Vinkkejä? Mitä pitää ottaa huomioon jne? Asunto alueella josta vuokralaisen saa valita.

Re: Asunnon vuokraus, kokemuksia

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   16.10.25 12:33:06

Laitat ilmoituksen Vuokraoveen tai Oikotielle (et käytä Qasaa!) tai Facebookiin johonkin alueen vuokrausryhmään. 2 kuukauden rahavakuus, ei Kelan vakuutta, luottotiedot oltava kunnossa, älä laita puhelinnumeroa ilmoitukseen, tulee pelkkiä vinkumissoittoja.

Ota mallia muiden ilmoituksista ja ota hyvät kuvat. En tuhlaisi kuukauden vuokraa mihinkään vuokrauspalveluun, varsinkin, kun kyseessä on sinun asuntosi. Olen itse vuokrannut omia asuntojamme 20 vuotta, ei ole vaikeaa, kunhan unohtaa, ettei kyseessä ole hyväntekeväisyys. Eli älä kiinnitä huomiota mihinkään kiireeseen tai hätään.

Riippuen seudusta laittaisin ilmoituksen myös englanniksi tai vähintään, että silläkin kielellä vuokraaminen onnistuu.

Pyydät 1-3 ihmistä näytölle, ei samaan aikaan, haistelet ja valitset mielestäsi parhaimman.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.10.25 12:44:41

Täytyy ottaa huomioon se, että sitten sinulla on kaksi asuntoa. Sijoitusasunto vaatii ihan samalla tavalla ylläpitämistä ja remontointia kuin omakin asuntosi, ja vuokralaisen normaali ja sallittu elämä kuluttaa sitä vähintään yhtä paljon kuin omakin elämisesi on kuluttanut.

Sinun tulee siis säästää kahden asunnon remontteihin plus mahdollisesti vuokraamisen aikana tulevien ongelmien korjaamiseen.

Jos ajatus sotkevasta ja rikkovasta vuokralaisesta ahdistaa, myy asunto pois.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   16.10.25 13:19:28

Siistiin ja huollettuun asuntoon saa paremmin ja paremman vuokralaisen. Jos asunnossa on mm hella mitä et itse pitäisi omassasi niin miksi vuokralainen haluaisi? Ihmiset haluaa että koti on siisti,toimiva ja helposti sisustettava oman näköiseksi. Asuntoa on myös huollettava välillä. Pitkäaikaiselle asukkaalle ei ole reilua jos asuntoa laitetaan ainoastaan asukkaan vaihtumisen välissä joten välillä kannattaa vaikka pitää asuntotarkastus ja käydä samalla läpi onko asukkaalla toiveita jonkin laitosta. Samalla näet myös itse onko asukas pitänyt asunnon ok kunnossa. Sama pitkäaikainen hyvä vuokralainen kannattaa pyrkiä pitämään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.