Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äänikirjojen lukijat

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   16.10.25 11:45:54

Olen yrittänyt kuunnella Viile Tiihosen lukemaa kirjaa mutta ei vaan pysty, ihan karseaa matalaa epäselvää murinaa. Ihmettelen miten monet tuosta tykkää.

Re: Äänikirjojen lukijat

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   16.10.25 11:54:28

Mä en muutenkaan pysty suomeksi kuuntelemaan kirjoja, kamalaa monotonista honotusta. Mieluummin kuuntelen narisevaa saranaa.

Lähettäjä: kuulija 
Päivämäärä:   16.10.25 12:20:56

On joitakin lukijoita joita ei pysty kuuntelemaan, sitten niitä joita pystyy kuuntelemaan säätämällä nopeutta joko hitaammaksi tai nopeammaksi ja sitten niitä joita kuuntelee oikein ilokseen.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   16.10.25 12:25:19

Tiihoseen ei auta nopeuden säätäminen, harmi kun on pilannut monta hyvää äänikirjaa.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   16.10.25 12:46:20

Mä rakastan Lars Svedbergiä, Usva Kärnää ja Karoliina Kudjoita.

Lähettäjä: 1325 
Päivämäärä:   16.10.25 13:29:55

Mun lempparini on Jukka Pitkänen ja Erja Manto. Varsinkin Erja Manto ymmärtääkseni jakaa mielipiteitä, toiset ei tykkää siitä yhtään.

Kävin kuuntelemassa Ville Tiihosen ääninäytteen. Sinänsä miellyttävä ääni, mutta ei ehkä parhaimmillaan äänikirjojen lukijana. Onneksi näyttää siltä, että taitaa lukea lähinnä dekkareita, joten en häneen juuri törmää, kun dekkarit eivät ole lempigenreni, tai siis minkäänlainen genre minulle.

Olen myös joutunut keskeyttämään joitain äänikirjoja lukijan takia. Etsinkin äänikirjoja yleensä lukijan perusteella. Ekaksi mainittujen lisäksi tykkään Krista Putkonen-Örnin selkeästä äänestä.

Onneksi kirjoja ilmestyy vieläkin myös painettuina. Jos lukija ei miellytä, niin aina voi lainata kirjastosta tai ostaa oman kappaleen. E-kirjakin tietty vaihtoehtona.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.10.25 14:51:25

Tiihonen on paras lukija esim. Vareksille. En niitä lukisi tai kuuntelisi ilman Tiihosta.

Re: Äänikirjojen kuuntelijat

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   16.10.25 14:54:21

*kuuntelijat, itse en voi montaakaan lukijaa kuunnella, kaikki ähinät ja epämääräiset äänet saavat aikaan vain inhon ja kirja jää kesken.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.10.25 14:58:50

Tykkäsin Varpu Hintsasen äänestä kun luki itse kirjansa. Jotenkin mukava kuunnella.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   16.10.25 15:10:26

Ei pysty kuuntelemaan läheskään kaikkia. Yksi minunkin lemppari on Usva Kärnä. Mutta sitä en tajua jos kirjan joka on ns. hömppä romanttinen kirjoittaja on mies niin lukijakin on mies.

Lähettäjä: Aalu 
Päivämäärä:   16.10.25 15:25:50

Mä en taas pysty kuuntelemaan putkonen-öhrniä, äänenvoimakkuus vaihtelee niin paljon, että korvat soi joissain kohdissa jos pidän äänen muuten sopivalla. Ville Tiihosesta tykkään, Jukka Pitkänen myös hyvä ja kudjoi myös hyvä tosin menee aina hetki tottua jotenkin outoon puhetapaan, mutta kun on pari tuntia kuunnellut niin ei tunnu enää oudolta.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   16.10.25 15:32:26

Lars Svedberg voisi lukea vaikka vanhanaikaista puhelinluetteloa, ja sitä kuuntelisi mielellään. Mutta monet Svedbergin lukemat kirjat on äänitetty uudestaan, miksi ihmeessä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.10.25 15:33:17

Mä kuuntelen englanniksi. Yleensä ärsyttää vähemmän lukijoiden maneerit tai edes en huomaa kun kieli ei ole oma äidinkieli.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.