Lähettäjä: Kiero
Päivämäärä: 16.10.25 11:22:52
Olen 34 vuotias nainen ja ikäni yrittänyt pohtia miksi elämä on niin hankalaa. Ei meinaa onnistua parisuhteissa ja työelämä aina ollut raskasta näin esimerkiksi koska en usko kelpaavani tai pärjääväni, ylimiellytän ja kuormitan itseäni aivan liikaa muiden tuntemuksilla tai jollain luomillani odotuksilla. Perfektionismin kanssa olen tehnyt paljon hommia että osaisin höllätä.
Muille näyttäydyn herkkänä ja empaattisena ihmisenä, joka ei tekisi pahaa kärpäsellekään. Huomaan vain käytöksessäni toistoa. Vähän kuin manipuloisin "lempeydelläni/kiltteydelläni". Pelkään konflikteja ja hylkäämistä todella voimakkaasti, en uskalla ilmaista kaikkia asioita suoraan jolloin ne tulevat läpi ikävillä tavoilla epäsuorasti ja suoraan sanoen manipuloivasti, toisinaan näyttäydyn heikkona ja pelokkaana etten saisi vihaa tai ikävää osakseni. Tämä tulee täysin alitajuisesti ja automaatiolla, mikä on aivan kauhistuttavaa. Luotto itseeni on nyt ihan murenina ja vihaan itseäni.
Luulen kaiken muodostuneen lapsuudessa jolloin opin vain väistelemään ja varomaan vanhempieni sekopäisten riitojen välissä, vetelemään myös naruista huomaamattomasti. Minua on haukuttu lapsena luuseriksi isäni puolesta sun muuta mukavaa. Välillä jouduin olemaan jomman kumman puolella selvitäkseni tilanteista, tai näin lapsena koin ja se sama p*ska selviytymiskeino näköjään kantaa yhä. Alitajunnassani siis näen uhkia kaikkialla ja yritän tällä tavoin kai sitten luovia niiden läpi nössöyttäni.
Mitä jos en ikinä löydä tasapainoa ja normaalimpaa tapaa kohdata pelottavia asioita? Jos tämä jatkuu näin, jään lopulta täysin yksin ja todennäköisesti tapan itseni.
Minulla on läheiset ja lämpimät välit sukuuni ja perheeseeni, muutama vuosikymmenten läpi kantanut ystävyyssuhdekin on, heihin luotan ja tiedän etteivät halua minulle pahaa, mutta kaikki muu elämä niin hemmetin vaikeaa.
Tämä on nyt purkaus kun ei ole muuta paikkaa mihin kirjoittaa tätä ajatusten virtaa. Tällä hetkellä harmittaa että olen edes syntynyt. Uuteen nousuun joo kun tämä itsesäälissä rypeminen riittää, mutta miten ihmeessä uskallan olla ihmisten parissa kun olen näin kieroutunut?? Tekisi mieli vain "paeta vuorille".
|