Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä jos vaan lopettaisi hevostelun?

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   16.10.25 09:34:07

Ei edes ole omia hevosia, mutta tilanne on eskaloitunut siihen että 4-5 iltaa viikosta menee tallilla. Hoitaessa ja liikuttaessa muiden hevosia. Palkkana lähinnä satunnainen kiitos. Itse olen tähän tilanteeseen ajautunut ja tähän asti ihan nauttinut harrastamisesta, mutta onko tässä nyt mitään järkeä? Mitä sitä ihminen kaikella sillä ajalla tekisi mitä tallilla menee....

Re: Mitä jos vaan lopettaisi hevostelun?

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   16.10.25 09:46:12

Itse lopetin terveyssyistä, oli pakko. Ja huomasin, että johonkin se aika silti vaan menee, ei vuorokaudessa tunnu olevan yhtään enempää tunteja.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   16.10.25 09:59:17

Siis harrastat ilmaiseksi ja valitat miten raskasta se on? Lopeta ihmeessä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   16.10.25 10:14:40

Voi nyyh! Onko joku pakottanut sinut hoitamaan ja ratsastamaan muiden hevosia? Näyttää tämä mentaliteetti nykyään olevan voimissaan. Kun pääsee harrastamaan ilmaiseksi, pitäisi vielä saada suitsutusta osakseen ja mieluiten hevosen omistajan lisäksi maksaa tästä armollisesta uhrautumisesta. Minä en vuosiin enää ole ketään ulkopuolista hevosiini antanut koskea juuri tästä syystä. Enkä anna.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.10.25 10:16:53

Rajaa hevostelu kahteen tai kolmeen iltaan viikossa, ja katso, mitä muuta tulee tilalle.

Ilmaista, mukavaa harrastusta ei kannata kokonaan hävittää elämästään.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   16.10.25 10:28:11

Mulla vähän sama tilanne
4, 5 krt viikossa ratsastan. Ilmaiseksi, hevonen vähän haastava parista syystä. Ilmoitin/ toivoin itse että voin mennä sillä niin ettei muita liikuttajia tarvita. Nyt mietin milloin ilmoitan että en ehkä jaksakaa olla liki joka ilta tallilla. Jos näin teen, niin sitten se hevonen ei ole enää omilta jäljiltä ja saatan turhautua siihenkin.
Äh , pieni ongelma mutta jotenkin ymmärrän aloittajaa. Tosin en halua kokonaanl lopettaa

Lähettäjä: fifi 
Päivämäärä:   16.10.25 11:01:21

No jo on ongelmat! Jos ei huvita niin sitten vaan lopetat, so simple. Mitä täällä vingut.

Lähettäjä: hmmmm 
Päivämäärä:   16.10.25 11:22:51

mieti ensin asian plussat ja miinukset. Mitä se antaa ja mitä ottaa? Onhan tuo määrä viikossa paljon joten jos sitä voisi vähentää, kuitenkaan lopettamatta. Tämä vuodenaika saa monet miettimään hevosharrastuksen mielekkyyttä, mutta toisaalta se voi olla elämässä henkireikä ja auttaa jaksamaan siinä muussa arjessa.
Itse sen parhaiten tiedät, pikku taukokin voi olla paikallaan että saa tuntea sen muun normaalielämän ilman että hevoset olisi mielessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.