Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teet ollessasi yksin kotona?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.10.25 18:23:26

Kysymys suunnattu heille, jotka eivät asu yksin, vaan esim kumppanin ja/tai lasten kanssa. Jos sinulla on omaa aikaa ja koti käytössäsi vain itsellesi, teetkö jotain erityistä?

Olen tosi harvoin yksinään vuorokautta niin, ettei kukaan muu olisi kotona tai olisi esimerkiksi töitä, joten otan siitä ilon irti. Yleensä lämmitän saunan, laitan kasvonaamiot ja jalkakuorinnat,värjään hiukset yms kehonhuoltoa. Haen tai teen jotain ihanaa ruokaa, usein sushia ja pullo kalliimpaa valkoviiniä. Rentoudun ja rauhoitun. Käyn vessassa vaivautumatta lukitsemana ovea. En välttämättä pue ns kunnollisia vaatteita ollenkaan, vaan saatan olla vaikka yöasussa tai kylpytakissa. Teen palapeliä tai maalaan, joskus soitan pianoa.

Eikä kyse ole siitä, ettenkö voisi tehdä näitä muulloinkin, mutta jotenkin on ihanaa olla joskus yksin ja nauttia siitä, ettei kukaan ole koko ajan tarvitsemassa jotain tai puhumassa jotakin.

Re: Mitä teet ollessasi yksin kotona?

Lähettäjä: wuhuu 
Päivämäärä:   14.10.25 18:28:42

Nupit kaakkoon ja bilettämään. Yksin.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   14.10.25 18:29:27

Rakastan yksinoloa ja tarvitsen sitä säännöllisesti. Yleensä innostun siivoamaan jotain kaappeja tms., mistä en todellakaan normaalisti innostu. Jotenkin se kun saa rauhassa touhuta. Voin myös olla touhuamatta ja katsoa vaikka Youtube-videoita.
Sauna kuuluu myös asiaan. Syön jotain valmista, helppoa ja hyvää, tai teen vaikka toas skageneita itselleni.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.10.25 18:31:45

Kuuntelen mitä haluan ja teen kaiken ilman aikatauluja. Ei esimerkiksi tarvitse laittaa ruokaa ennen harrastusta x vaan voin mennä ulos. Kesällä luen kirjaa tai kuuntelen podcastia vedessä istuen, tosin sitä voin tehdä vaikka olisivatkin kotona, mutta ei koskaan "ehdi". Ja jos ehtiikin, niin täällähän on naapureidenkin lapset sitä ihmettelemässä :D

Ai joo, ja teen sellaisia ruokia, joista vain minä pidän tai jos tulen kaupungista yksin kotiin niin tuon noutoruokaa ja syön sen sohvalla.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.10.25 18:33:18

Ja minä siivoan myös kuten wetehinen, mutta se on niin, että alan puhua jostain vaatehuoneen siivoamisesta, niin saan viettää ainakin pari tuntia yksin :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.25 19:14:14

Omaa kivaa :)

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   14.10.25 19:21:58

Syön herkkuja ihan hitosti ja katon Youtubesta hyvää podcastia.

Lähettäjä: pieruverkkari 
Päivämäärä:   14.10.25 20:08:30

Masturboin ihan pitkän kaavan mukaan.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   14.10.25 20:12:26

Syön kans jotakin mitä harvemmin porukalla syödään. Teen puutarhahommia tai siivoan. Yritän puuhailla kiireettömästi. Katson telkkaria. Saunon. Herkuttelen.

Joku pari tuntia yksin on ihan turhan kanssa ja pidempiä aikoja järjestyy niin harvoin että se on todellista luksusta.

Lähettäjä: Kuuri 
Päivämäärä:   14.10.25 20:20:26

Suunnittelen aina kaikkea mitä voisin tehdä, mutta todellisuudessa vaan laiskottelen. Roikun netissä tai luen kirjaa löhöillen sängyssä, syön jotain tosi hyvää ja saatan hakea vaikka siiderin. Löllymisestä tulee morkkis, mutta löllyn silti.

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   14.10.25 20:22:18

Samat kuviot kuin ylläolevilla. Mä saan olla aika paljon ihan yksikseni kotona, koska teen 3-vuorotyötä ja melko usein yövuoroja.
Tänään esimerkiksi yksin klo 09-15 ja kävin salilla, kokkailin, runkkasin pitkän kaavan mukaan :D, kokkasin ja leivoin, lämmitin uuneja, katselin netflixiä ja lojuin sohvalla. Jos pitempään yksin niin yleensä teen just jotakin mitä yleensä en saa tehdä keskeytyksettä, esim. remontoin, teen puutarhahommia, siivoan kuin raivopää, saunon, ja kaunistaudun vaikka en lähtiskään mihinkään.

Päivämäärä:   14.10.25 20:28:17

Joo teen eri juttuja yksin.

Lähinnä leivon ja kokkailen. En saa näitä tehdä normaalisti rauhassa. Mulla on aika erikoinen kämppis. Jos laitan ruokaa hänen kotona ollessaan, tulee norkoilemaan viereen ja kommentoimaan miten ruokani näyttää oksettavalta, miten hän ei söisi vaikka maksettaisiin. Tai sitten tekee nenästäpitelyilmeitä, availee ikkunoita ja ovia kun ei siedä ruoan tuoksua. Ja siis olen ihan hyvä kokki, leivoin viimeksikin korvapuusteja kun näitä nenästä pitelyitä ja tuulettamisia hänen piti tehdä.

Toinen juttu mitä teen rauhassa yksin on siivoaminen, jälleen, kämppiksessä on hamstraajan vikaa ja pitäisi vessapaperirullien hylsytkin säästää askarteluun. Kun on pois kotoa, hävitän kaiken roskan. Ei ole vielä koskaan tätä huomannut.

Lähettäjä: Riippuu 
Päivämäärä:   14.10.25 20:30:07

Riippuu miten pitkään olen yksin kotona ja päivästä. Viikonloppuna käyn yksin kaupassa, teen ruoat, siivoan, nukun rauhassa päikkärit. Mies hoitaa lapset ja antavat minulle rauhan. Jos mies lasten kanssa harrastuksissa arkena niin saatan tehdä perus koti hommia ja lämmittää perheelle saunan tai sitten saatan katsoa rauhassa jotain sarjaa, kuntoilla yms.

Pidemmillä vapailla kuten mies reissussa ja lapset yökylässä niin syön omaa lempiruokaa, nukun päikkärit, teen jonkin treenin, lämmitän saunan ja katselen jonkin kauhu- tai tieteiselokuvan parin kaljan yms. Kera.

Lähettäjä: T E 
Päivämäärä:   14.10.25 20:55:15

Miten runkataan pitkän kaavan mukaan?

Päivämäärä:   14.10.25 21:02:18

Eksän kanssa asuessa tein sellaista ruokaa mistä hän ei niin pitänyt ja tai sitten vaan ostin kalliimpaa ruokaa kuin kahdelle ainakaan opiskelija-aikana raaski ostaa.
Rakastan myös sitä, että saa laittaa äänikirjan bt-kaiuttimeen ja puuhailla ihan kaikessa rauhassa, saa sellaisen nautinnolisen flowtilan päälle ja koti siistiytyy ja kaunistuu ihan leikiten.

Lähettäjä: Jeepajee 
Päivämäärä:   14.10.25 21:09:34

Ai että kun saisikin miehen joskus vttuun täältä edes yhdeksi yöksi!!! Lapsen saa kyllä mummolaan mutta mies ei lähde ikinä mihinkään että saisin koko talon kokonaan itselleni.

En minä mitään ihmeellistä tekisi, kalsarikännäisin ja huudattaisin hevimetallia täysillä ja söisin hyvin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.