Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onpas siinä vanha täti

Lähettäjä: no oho 
Päivämäärä:   14.10.25 18:01:49

Olen itse samanikäinen! :D Onko sinulle käynyt näin ettei oikein tajua omaa ikäänsä? Viimeksi maajussille morsianta katsoessa tämä tapahtui. Oman ikäiset miehet ovat myös vanhoja kääkkiä! Kyllä olen sinkku ja sellaisena pysyn :D

Re: Onpas siinä vanha täti

Lähettäjä: Mbcd 
Päivämäärä:   14.10.25 18:05:04

Tarkoitatko että näkö vai ylipäätään ikä yllätti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.25 18:10:56

Samanikäisistä toinen voi näyttää 20v vanhemmalta ja toinen 10v nuoremmalta.

Just töissä katselin. Siellä on 36-vuotias 4 lapsen juoksua harrastava äiti. Hän näyttää vähintään 50-vuotiaalta, voisi olla jopa 55v.

Sitten yksi uusi työkaveri on vähän vajaa kolmekymppinen PAITSI selvisi että onkin 41-vuotias :D Luulin parikymppiseksi.

Olen nähnyt välillä myös parikymppisiä joilla on ikäänkuin vanhuksen kasvot. Vain ihosta näkee että on nuori ihminen.

Olen tässä päätellyt että vanhan näköiseksi tekee 1. Lapset 2. Liika urheilu 3. Tupakka 4. Viina.

Päivämäärä:   14.10.25 18:11:36

...niin ja 5. joskus geenit on epäsuotuisat

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   14.10.25 19:05:55

6. Entäs liian vähän urheilu.

Päivämäärä:   14.10.25 19:15:08

7. Stressi
8. Unettomuus

Päivämäärä:   14.10.25 19:28:56

Kyllähän sen oman ikääntymisen tajuaa vielä peiliin katsomista konkreettisemmin, kun näkee samanikäisiä ja sen kuinka vanhoilta he näyttävät. Ja tajuaa, että itse on muiden silmissä ihan yhtä vanhan näköinen.

Mutta kyllähän geenit lienevät se isoin tekijä siinä kuinka ihminen ikääntyy, poislukien ne tapaukset, joissa ihminen tuhoaa terveyttään niin rankalla tavalla esimerkiksi päihteiden ongelmakäytöllä, että väistämättä rapistuu nopeasti vaikka olisi millaiset geenit. Sen sijaan esimerkiksi tupakointi näyttäisi vanhentavan toisia nopeasti, mutta toisissa se ei vain näy. Geenit siinäkin ovat varmasti taustalla.

Lähettäjä: Nino 
Päivämäärä:   14.10.25 19:32:13

Ylipaino. Vaikka naama säilyisi sileämpänä kuin hoikalla, olemus on helposti sellainen tätimäinen. Miehillä iso vatsa vanhentaa.

Lähettäjä: lilo 
Päivämäärä:   14.10.25 20:05:52

Meillä on sellainen iätön (toki ollut aina talossa, niin tiedostin vanhemmaksi). Hieman pyöreämpi, ei silti lihava, eläväinen aika pitkä (ainakin yli 175cm) rouva.
Oletin yli nelikymppiseksi, mutta hämmensi kun juhlisttiin hänen 55v kakullaan synttäreitä.

Jos sokkona olisin arvioinut ikää, niin 45v ihan maksimissaan. Hyvin mennyt kaksivitosten junioreiden kanssa maastopyöräilyssä TYKYssä ja toimii/vetää ne hankalemmat palaverit tai puhuttelut.
Kielitaito, ydinosaaminen, yleistieto ihan rautaa.
Aluksi ehkä pelottava ja antaa kuulla kunniansa jos ei toimi reilusti/arvojen mukaan/muita kunniottavasti.

Jotenkin kokonaisuus hämää iättömäksi. Peruspukeutuminen siistiä bleiseri/tummat farkut ja tarvittaessa tuulipuku hämää. Meikkaa rakeen tosi taitavasti tai ei ollenkaan, peruskaunis - punahiuksisisena vaikea arvioida meikkaako... Juhlakolttu, juhlameikki ja korkkarit niiin ihan wow, harvoin nähty, mutta jestas...

Päivämäärä:   14.10.25 20:10:23

Aurinko ja laihuus vanhentaa.

Lähettäjä: Jeps 
Päivämäärä:   14.10.25 20:33:48

"Kyllähän sen oman ikääntymisen tajuaa vielä peiliin katsomista konkreettisemmin, kun näkee samanikäisiä ja sen kuinka vanhoilta he näyttävät. Ja tajuaa, että itse on muiden silmissä ihan yhtä vanhan näköinen."

No jaa, onko näinkään. Meitä on tiimissä viisi naista. Kolme viisikymppistä ja kaksi noin kolmevitosta. Mä olen viisikymppisistä keskimmäinen. En yhtään tunne kuuluvani näiden viisikymppisten kanssa samaan porukkaan. Enkä kyllä noiden nuorempienkaan. Mua nuorempi viisikymppinen hokee mulle usein että kuinka olen nuori. Ei siis tiedä ikääni ja pitää mua paljon itseään nuorempana. Kuten kaikki muutkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.25 21:31:54

"vanhan näköiseksi tekee 1. Lapset 2. Liika urheilu 3. Tupakka 4. Viina."

Totta.

Lähettäjä: Mbcd 
Päivämäärä:   14.10.25 21:38:28

Vanhan näköiseksi tekee ikääntyminen.

Lähettäjä: 1960's 
Päivämäärä:   14.10.25 21:46:32

"Oman ikäiset miehet ovat myös vanhoja kääkkiä! Kyllä olen sinkku ja sellaisena pysyn :D"

^ Kyllä, omasta ikäluokasta en todennäköisesti riittävän nuorekasta seuraa löydä eikä olennaisesti nuoremmat miehet kiinnosta.

Päivämäärä:   14.10.25 22:34:58

Aurinko vanhentaa ihoa paljon. Työkavereista yksi on aina ollut lähes sairaalloinen auringonpalvoja ja hänen ihonsa on huomattavasti muita ikäisiään vanhemman näköinen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.