Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko vaikeuksia tietää milloin takaisin töihin?

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   14.10.25 17:35:10

Olen flunssassa ja jälleen kerran pohdin kuumeisesti voiko ja kannattaako palata töihin, et jaksaako päivän jo.
Onko muilla vaikeuksia tietää flunssaisena onko työkuntoinen jo?

Re: Onko vaikeuksia tietää milloin takaisin töihin?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   14.10.25 17:39:31

Ei.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.10.25 17:41:11

Ei ole samaa ongelmaa. Jos pystyt kotona jo puuhailemaanja työ on kevyttä, niin töihin. Jos taas olet vaikka hevosenhoitaja ja tunnet olosi vielä toipilaaksi, niin sitten olet vielä kotona.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   14.10.25 17:57:58

”Jos pystyt kotona jo puuhailemaanja työ on kevyttä, niin töihin. ”

Tää on huono ohjenuora meille, joilla 40:n asteen kuumeessa semmoinen olo, että hyvin voi vähän siivoilla ja lenkittää koiraa… x)

Mulla on kyllä aina vähän vaikeuksia ylipäätään päättää, koska on työkuntoinen ja koska aika jäädä lepäämään. Olen ollut joskus aika kovassakin kuumeessa töissä - mikä ei ole oikeasti järkevää, koska sydänlihastulehduksen ja muiden jälkitautien riski on olemassa, vaikka olo ei siinä tuntuisi erityisen huonolta.

Toki sitten taas esim. pahimmassa räkä- ja yskävaiheessa ei välttämättä ole fiksua mennä kaupan kassalle tai hieromaan, vaikka muuten olisi jaksava olo.

Tosi tilanne- ja yksilökohtaisia nämä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.10.25 18:02:37

Ö, no kuumeessa ei luonnollisesti töitä tehdä, se on itsestään selvää jokaiselle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.25 18:04:56

Vähän joo, koska puhun työkseni ja on hankala arvioida, milloin ääni kestää. Kotona ei tule puhuttua samalla tavalla, joten monta kertaa palannut töihin vielä niin, että ei ääni kestä kunnolla töitä.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   14.10.25 19:28:27

Kotona kipeänä olemisessa ja töissä olemisessa on se ero, että kotona saat levätä vaikka tunnin sen jälkeen kun saat pyykit kuivumaan, mutta töissä pitäisi jaksaa kahdeksan tuntia putkeen (+ yleensä aikainen aamuherätys vielä siihen alle).

Mä oon ottanut ohjenuoraksi sen, että vähintään koko edellinen iltapäivä + ilta + yö pitää tuntua jo terveeltä ja oikeasti hyvävointiselta ennen kuin menen seuraavana aamuna töihin flunssan jälkeen.

Jos illalla on vähänkään vielä kipeä olo, en todellakaan mene hankkimaan sydänlihastulehdusta. Mun työ ei ole niin tärkeä että riskeeraisin terveyteni.

Lähettäjä: pentik 
Päivämäärä:   14.10.25 19:30:29

Mulla vähän sama kuin h:lla tuossa ylempänä. Nytkin olen kipeänä ollessa aamupäivisin tuntenut oloni parhaimmaksi, mutta aina iltapäivästä alkaen taas huononee ja yö menee valvoessa (yskiessä ja kurkkukivussa, joka ei tunnu hellittävän).

Päivämäärä:   14.10.25 20:39:12

"
Ei ole samaa ongelmaa. Jos pystyt kotona jo puuhailemaanja työ on kevyttä, niin töihin. Jos taas olet vaikka hevosenhoitaja ja tunnet olosi vielä toipilaaksi, niin sitten olet vielä kotona."

Eihän tuo ole mitenkään ok että lähdetään puolikuntoisena mihinkään. Saa sydänlihastulehduksen tai muun jälkitaudin.

Sitten kun on OIREETON päivä välissä. Toki joku yskä voi kestää kauankin, mutta kyllä siinäkin on eroja millaisella yskällä lähdetään ihmisten ilmoille.

Minulla monesti sen oireettoman päivän jälkeen tulee vielä kuumepäivä tai tauti pahenee.

Päivämäärä:   14.10.25 20:55:57

En ole saanut sydänlihastulehdusta siitä että autoilen töihin istumaan tai halutessani vaikka makoilemaan. Pari viikkoa sitten olin sairaana töissä koko viikon, koska ainoa työkaveri oli pahemmin kipeä ja sanoin pomolle että voin kyllä mennä pakolliset asiat hoitamaan. Siellä sitten istuskelin hörppimässä teetä ja kastelin muutaman kukkasen.

Edellinen työ oli fyysistä ulkotyötä ja silloin en mennyt jos olo oli vähänkin huono ja pidin sen yhden oireettoman päivän välissä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.