Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuttava työllistyi Emiratesin lentäjäksi Dubaihi

Lähettäjä: kateellinen 
Päivämäärä:   14.10.25 15:15:20

Eihän tuo työllistyminen helpolla tullut mutta olen kyllä nyt vähän kateellinen, palkka tulee olemaan huima josta ei lähde veroja, ilmainen asuminen työnantajan puolesta sekä työnantaja kustantaa vaikka mitä ilmaiseksi..

Re: Tuttava työllistyi Emiratesin lentäjäksi Dubaihi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.25 15:15:51

Kertoo aika paljon ihmisestä joka tuollaiseen suostuu ja myös ihmisestä joka sitä vielä kadehtii. Eikä mitään hyvää.

Päivämäärä:   14.10.25 15:18:10

.// Avaatko enemmän? Toki en tiedä haluaisinko itse maassa asua juuri näiden ihmisoikeuksien takia mutta lähinnä siis tuota verovapaata palkkaa yms muita etuja kadehdin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.10.25 15:19:22

Miksi tuhlata aikaa kenenkään kadehtimiseen? Ihan turhaan energianhaaskuuta.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.10.25 15:22:12

...: ei kadehtimiseen tavalliselta ihmiseltä kulu aikaa. Se on vain tunne! Minä kadehdin kaveriani, koska hänellä on aina todella siisti auto. En mä siihen aikaa käytä, totean vain. En kadehdi niin kovasti, että tekisin jotain omalle autolleni.

Päivämäärä:   14.10.25 15:36:30

"
...: ei kadehtimiseen tavalliselta ihmiseltä kulu aikaa. Se on vain tunne! Minä kadehdin kaveriani, koska hänellä on aina todella siisti auto. En mä siihen aikaa käytä, totean vain. En kadehdi niin kovasti, että tekisin jotain omalle autolleni."

Ei se noin toimi.

Päivämäärä:   14.10.25 15:38:18

Ai jaa :(

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   14.10.25 15:50:34

No en kyllä lähtisi mistään rahasta tuonne arabimaihin paistumaan ja töitä tekemään. Että se siitä kadehtimisesta :-)

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   14.10.25 15:54:29

Dubai on (valitettavasti) niin länsimaalaistunut, että kaikki arabeja pelkäävät voivat ihan rauhassa mennä sinne

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.10.25 15:55:49

Dubaissa on sitten sellainen jännä juttu, jos työsuhde syystä tai toisesta päättyy, niin sinulla on tyyliin pari tuntia aikaa poistua maasta tai muuten lennät linnaan irtolaisuudesta.

Päivämäärä:   14.10.25 15:57:00

No mä just mietin että vaikka mulle tulisi tuollainen mahdollisuus niin lähtisinkö vaikka kuinka palkka päätä huimaisi...niin todennäköisesti en. Ehkä toivoinkin että tänne tulis ihmiset kertomaan miinuksia aiheesta, jos joku joka oikeasti tietäisi lentäjän työstä siellä. :D

Päivämäärä:   14.10.25 15:57:31

Jep: eka viestisi taisi poistua...?

Päivämäärä:   14.10.25 15:59:00

Kuulin myös siitä että siellä on aika tiukat säännöt yms, ja potkut saattaa tulla aika pienestäkin rikkeestä ja tosiaan maasta pitää lähteä kait 30 vuorokauden sisällä?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.10.25 16:02:03

"tosiaan maasta pitää lähteä kait 30 vuorokauden sisällä?"

Jos on varaa maksaa vuokraa ja siihen ei lentäjän liksa riitä.

Päivämäärä:   14.10.25 16:03:39

Enpä itse haikailisi mihinkään kammottavaan arabimaahan.

Ja lentäjillä on kyllä työmahdollisuuksia vaikka missä, mutta tuttavasi valitsi noin epäeettisen paikan. En ihailisi.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.10.25 16:20:50

Ei kyllä mikään raha riittäs et lähtisin tuonne pitemmäksi aikaa.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   14.10.25 16:29:42

Siitä on tullut työelämän "luksushuora". Myy moraalinsa ja oman elämänsä määräajaksi ja saa muhkean korvauksen. Kukaan ei varmaan haaveile että saa olla rasvalettitaatelien orjana edes hyvissä hommissa?

Taloudellisesti täytyy sanoa että hyvä veto joka jäi itsellä tekemättä ihan eri alalla koska olin yltiöoptimisti oman työmarkkinahaluttavuuteni suhteen ja palasin Suomeen uskoen että mahdollisuuksia tulee ikuisesti. Nyt voisin pitää jotain eläntenpelastusparatiisia arabisikojen rahoilla jos olisin myynyt elämäni vähäksi aikaa. Voi kyynel, sen sijaan käyn töissä edelleen. Ja paskemmalla palkalla kuin koskaan :D.
Olen ollut haluton työskentelemään venäläisten tai muslimien kanssa aina, ja onhan se tavallaan tullut kalliiksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.25 16:32:33

No, yksi menee Emiratesille, toinen Aeroflotille. Jokainen tekee omat päätöksensä.

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   14.10.25 17:03:15

Haha// Totta, tuskin kukaan haavailee mutta raha sinne päin vetää, oli samaan aikaan myös mahdollisuus lähteä toiselle yhtiöllä täällä Euroopassa mutta nyt lopulta taisi raha ratkaista ja lähteekin Dubaihin. Toivottavasti raha on sitten sen arvoista.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   14.10.25 17:16:50

"Toki en tiedä haluaisinko itse maassa asua juuri näiden ihmisoikeuksien takia mutta lähinnä siis tuota verovapaata palkkaa yms muita etuja kadehdin."

Eli et haluaisi tehdä sitä työtä mutta haluaisit muuten vaan saman palkan? Mikäs järki tässä on?

Päivämäärä:   14.10.25 17:18:57

Riu: sehän kai se pointti onkin! Minä haluan edelleen yhtä siistin auton kuin tuo kaverini auto. En tod. siivoa enkä kyllä vie mihinkään siivottavaksikaan.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   14.10.25 17:23:05

No miksi se sitten on just sen lentäjätuttavan palkka, mikä pitäisi saada mitään tekemättä? Miksei vaikka Suomen presidetin, Britannian kuninkaan, viimeisimmän lottovoittajan tai Elon Muskin?

Vai onko kateus aina liityksissö siihen, että kateuden kohteen tuntee henkilökohtaisesti?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.10.25 17:24:03

Saavathan Finnairin kapteenitkin hyvää palkkaa, ja voivat vieläpä nukkua kotonaan. Enemmän kadehtisin niitä.

Päivämäärä:   14.10.25 17:25:43

Riu: minä en tiedä. Ehkä se kaverin auto, kun se on tuossa pihassa, aiheuttaa sen tunteen. Tai se, kun kaveri joskus sanoo pesseensä auton. Presidentin tai Muskin autot ovat siellä jossain, varmaan puhtaampina kuin omani...

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   14.10.25 17:36:57

Nomadi// Saa varmasti mutta eihän sitä voi silti verrata edelleenkään palkkaan emiratesillä, veroton palkka, ilmainen asuminen ja ties mitkä muut lisät…

Kyllähän se aina kadehdituttaa enemmän jos henkilön itse tuntee niin tottakai se tulee paljon lähemmäksi silllon.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.10.25 18:59:30

Onko mies ? Heillä nyt ei mitenkään rajoitettua elämistä arabimaissakaan, vaikka dubai ei nyt kovin arabimaiseksi enää edes taivu.
Tuttuja lähtenyt erinäisiin töihin niin emiraatteihin kuin ihan saudeihinkin. Aika sellaisessa kuplassa siellä saattaa elää, asunto tai talo on länskäreillä yleensä näissä gated communityissä ja mitä vähemmän länsimäinen paikka tai maa sen enemmän elämä on siellä aitojen sisäpuolella ja töissä. Dubaissa sitten enemmän koko kaupungissa. Herroiksi siellä voi esim ruoan ja elämisen puolesta elää pienelläkin rahalla ja jos tykkää vaikka auringosta tai joku oma harrastus löytyy ko.paikasta järkevästi niin sittenhän sitä viihtyy ! Perheenkin voi viedä mukana ja vaimolla voi olla kokkia, lastenhoitajaa ja vaikka mitä apuna ilman miljoonatuloja, kokemus sitten sellainenkin ! Joku toinen sitten vaan ahdistuu ja tylsistyy siellä omassa hienossa asunnossa tai työpaikan ja asunnon välissä, valittaa kuumuutta ja ahdistuu epämääräisestä työvoimasta ja kaikenlaisista tapahtumista.
Kaverisi saattaa siis tykätä tai sitten ei tykkää ja tekee vain pari vuotta rahaa sukanvarteen ja tulee pois. Sitten kun alkaa itse kadehtia niin voi miettiä olisiko se sellaista elämää mitä haluaisi tai edes voisi itse viettää ? tai kadehtiiko vain sitä paria rahantekovuotta.. noh, sellaiset taas olisi itsellesikin mahdollisia jos olisit vaikka lentäjä tai lääkäri, ne nyt ainakin voivat lähteä mihin tahansa maailmassa halujensa tai vaikka rahan perässä. Sitten voi myös unohtaa kadehtimisen (kun ei ole se kuka voi lähteä) ja seurata mielenkiinnolla kaverin matkaa ja elämää uuden keskellä !

Päivämäärä:   14.10.25 19:17:57

Ne lentäjän paikat on tiukassa jos ei ole riittävästi lentotunteja. Silläkään alalla ei välttämättä voi työpaikkaansa enää entisaikojen tyyliin valita.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   14.10.25 20:00:05

Tuttava on opiskellut lentäjäksi ja nyt olet kateellinen kun työllistyy hyvin. No voihan sen noin nähdä. Ei lopu kadehtiminen sinulta jos et itse lähde kohti omia unelmiasi.

Päivämäärä:   14.10.25 20:06:44

Mies on ja vaimo lähtee mukaan. Ehkä vähän kadehdin tuota todennäköisesti kotirouvankin elämää, hänen ei varmaan tarvitse hirveästi töitä tehdä. Välillä mietin että jos itsekkin olisi heittäytnyt miehen elätettäväksi niin minkälaista elämä olisi vaikka realistisesti ymmärrän että hirveän riskin siinä itselleen ottaa eikä sellainen todellisuudessa sopisi minulle.

Omia unelmia kohti olen myös menemässä mutta ehkä oma malttamattomuus on läsnä, kun sinne pääseminen ottaa aikansa..mieheltäkin se on vienyt useita vuosia ja kuitenkin olen vierestä nähnyt ettei ollut mikään helppo tie.

Päivämäärä:   14.10.25 20:14:29

En kyllä kadehti minkään kotirouvankaan elämää Dubaissa. Tuo olisi minusta niin tyhjää ja tylsää elämää, Dubai ei paikkana houkuta yhtään vaikka ei edes miettisi mitään sen ihmisoikeusongelmia (jotka tosiaan ovat kauheita). Vaikka olisi paljon rahaa, niin mitä oikeasti kivaa tekemistä tuolla on? Ei siellä ole edes viehättävää ympäristöä, täysin keinotekoinen paikka keskellä aavikkoa.

Enemmin kadehdin esimerkiksi niitä, jotka elävät jossain Pariisin tyyppisessä paikassa.

Päivämäärä:   14.10.25 20:25:08

Niin, miksei jopa Pariisissa voisi elää hyvää elämää, kun onni tulee sisältä päin.

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   14.10.25 20:34:21

Ah, mä voisin lähteä vuodeksi tai pariksi kotirouvailemaan vaikkapa Dubaihin. Ei tekisi moraalisesti heikkoa laisinkaan. Veisin lapset kouluun, päivän käyttäisin omiin harrastuksiin ja kuntoiluun, sitten illalla sosiaalisia menoja ja harrastuksia länkkäreiden paikoissa. Miehen Työnantaja maksaisi asumiskulut, vakuutukset, lasten koulumaksut jne.
Meidän lapset on vaan sen verran pikkukylässä kasvaneita metsäläisiä, niin suurin haaste tulisi heidän kotiutumisessaan kansainväliseen kouluun ja englantiin opetuskielenä. Teini pärjäisi, mutta 3-luokkalainen adhd ei todennäköisesti selviytyisi kouluarjesta

Päivämäärä:   14.10.25 21:05:28

Voisi sitä just ehkä vuodeksi lähteä kokeilemaan, mutta ylipäätänsä Dubai nimenomaan kuulostaa siltä että ei voisi vähempää kiinnostaa työt tai kotirouvailu. Olisi varmasti super tylsää, vaikka löytyisihän sieltä sentään hevosia jostakin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.