Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jokainen on jollekin kaikkein rakkain

Lähettäjä: onko näin 
Päivämäärä:   14.10.25 14:48:45

Radiossa soi kappale, jossa yksi kohta sanoituksista kuuluu näin "Jokainen on jollekin kaikkein rakkain" ja hetken myöhemmin jatkuu "Jokainen ansaitsee kukkakimpun. Jonkun, joka jää sua suremaan"

Oletko sinä jollekin kaikkein rakkain? Entä jääkö joku sua suremaan jos kuolet?

Itse pysähdyin tätä ajattelemaan ja en taida olla kenellekään se kaikkein rakkain. Miehelleni hänen omat lapsensa ovat varmasti minua rakkaampia. Veljeni rakastaa puolisoaan ja lapsiaan enemmän kuin minua. Muissakaan sukulaisissa tai ystävissä tai tutuissa ei taida olla ketään kenelle olisin kaikkein rakkain. Omia lapsia kun en ole saanut, niin ei ole edes niitä lapsia joille voisin mahdollisesti olla kaikkein rakkain.

Suremaan varmaan jäisi sentään joku ainakin hetkeksi. Mutta varmasti lähipiirini elämä jatkuisi ja muisto haihtuisi nopeasti.

Aika surullista havaita tämä. Onneksi olen edes itse itselleni rakas. Miten on sinun kohdallasi?

Re: Jokainen on jollekin kaikkein rakkain

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.10.25 14:51:47

Lapsilleni, ainakin toiselle olen se rakkain.

Äidilleni ja isälleni olen rakkain, en ainakaan koe, että olisi minulta pois, että yhtälailla rakastavat sisaruksiani. Lasken sen rakkaimpana olemiseksi.

Mielestäni en tiedä olenko hänelle rakkaampi kuin lapsemme. Toivottavasti lapset.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   14.10.25 14:52:18

En ole. Isälleni olin varmaan kaikkein rakkain, mutta hän on valitettavasti jo menehtynyt.

Mua ei todellakaan jäisi suremaan yhtään kukaan. Ei ole edes ystäviä joita kiinnostaisi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.25 14:52:33

Lapselleni olen varmaan ainakin toistaiseksi vielä, sekin asia muuttunee kun hän kasvaa aikuiseksi.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   14.10.25 14:53:34

Miehelleni ja isolle liudalle eläimiä olen kaikkein rakkain, niin hekin minulle.

Lähettäjä: moro 
Päivämäärä:   14.10.25 15:28:55

Vanhemnille varmasti olen kaikkein rakkain vaikkei kovin paljon ollakaan yhteyksissä. Ei ole muita läheisiä

Päivämäärä:   14.10.25 15:46:26

Mun koiralle olen rakkain.

Päivämäärä:   14.10.25 15:47:37

Minä en ole kenellekään rakkain. Tai tärkein.

Lähettäjä: Milja 
Päivämäärä:   14.10.25 15:50:26

Olen miettinyt samaa, edellisessä parisuhteessa tiesin, että olen puolisolle kaikki kaikessa. Vaikkakin suhde oli monelta osin täysin surkea. Nyxällekin olen kaikki kaikessa, mutta hänellä on lapsia, joiden toivon menevän kuitenkin minun edelle. Vanhemmat kuolleet, ja omia lapsia ei ole. Ei hirveän läheisiä ystäviä. Joskus haikea olo ollut asiasta, vaikkei se mikään mittari olekaan.

Lähettäjä: pate 
Päivämäärä:   14.10.25 16:24:03

Koira saa teiltä ruokaa, ei se teitä rakasta.

Päivämäärä:   14.10.25 16:33:23

Ajatelkaa äitiä jolla on monta lasta.

Pitäisikö tämän äidin lapsien, tupun, hupun ja lupun katkerana pohtia että en ole kenellekään rakkain koska äiti rakastaa myös tupua ja hupua?

Jokainen lapsi olisi katkera: äidillä on muitakin lapsia joten en ole hänelle se rakkain! Se ketku rakastaa muitakin lapsiaan! Haluan olla ykkönen!

Aika narsistista. Laulun sanoja ei kannata ottaa elämänohjeina ja totuuksina. Niitä keksivät ihan tavalliset Penat ja Riitat. Rakkaus ei ole asia jota olisi pikku kiintiö jota riittäisi eniten vain yhdelle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.25 18:19:30

en ole rakkain enkä edes rakas kenellekkään. en ystävä tai muutakaan.

Lähettäjä: ei 
Päivämäärä:   14.10.25 18:23:19

En ole enää nykyään kenellekään. Vanhemmat kuolleet, samoin kissa ja koirat jo vuosia sitten, yksi sisko on mutta emme ole missään tekemisissä, ystäviä ei ole.

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   14.10.25 18:26:52

Tyttärelleni olen aina ollut kaikkein rakkain ja päinvastoin.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   14.10.25 18:38:40

Isä on vielä hengissä, joten hän saattaa minut muistaa joskus. Muuten on yks lysti elänkö. Ystävien elämä kulkee ilmankin ja sukua ei ole.
Onhan se surullista näin vanhetessa, kun ne ystävätkin elää jo isovanhempina.

Päivämäärä:   14.10.25 18:40:08

Kun ajattelee toisinpäin, itselläni on ainakin monta hyvin rakasta ihmistä, joiden jokaisen kohdalla olisin poismenosta äärettömän musertunut. Ei ihmisiä voi laittaa suoraviivaisesti järjestykseen niin että sydämessä olisi vain muutama eri suuruinen lokero ykköselle, kakkoselle ja kolmoselle.

Päivämäärä:   14.10.25 18:45:15

Mutta ajatus on käyttökelpoinen kun miettii esim. ihmistä josta puhutaan pahaa, kiusataan ja jostain syystä hyljeksitään-hän on jonkun rakas, lapsi tai vanhempi, sisarus, rakastettu, ystävä..hänestä joku välittää ja toivoo yli kaiken että häntä kohtelee maailmassa ohikulkijat hyvin. Tämä ajatus saa aina itseni tsekkaamaan suhtautumistani lähimmäiseeni. Jos ei muuten, niin Luojalle jokainen meistä luoduista on tärkeä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.10.25 19:09:26

En minäkään ole kenellekään. Jäin yksineläjäksi jo yli 10v sitten. Isää en ole tavannut lähes 30 vuoteen, ja sisaruksia minulla on 5 muutakin niin tuskimpa sentään keikun siellä ykköspaikalla äidinkään silmissä kuitenkaan. Liekö tarviikaan.

Päivämäärä:   14.10.25 19:25:17

En ole koskaan ollut kenellekään ensimmäinen, tärkein tai rakkain

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   14.10.25 19:34:55

”Koira saa teiltä ruokaa, ei se teitä rakasta.”

:D

Näin sanoo ihminen, joka ei tunne koiria tai muitakaan eläimiä.

Minun kaikilla koirillani on ollut niille rakkaita ihmisiä, jolta eivät ole saaneet ruokaa.

Samoin eräs kaverini koira jostain syystä tykkäsi minusta valtavasti, vaikka minulla ei ole koskaan ollut sille mitään herkkuja, enkä ruokkinut sitä ikinä.

Meidän perheen ensimmäinen koira taas valitsi perheestä suosikki-ihmisekseen sen, joka ei juurikaan ruokkinut sitä. Käytti joskus kyllä ulkona (joskin vähemmän kuin muut) ja rapsutteli sekä leikki joskus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.